Zuigers......

chezzmo

Retired for now....
Tis mischien handig, en scheelt weer een hoop nieuwe topics. Een topic over welke zuiger bij welke cilinder ?


Cilinder: *vul cilinder is*
zuiger: *vul gebruikte zuiger in*
ervaringen: * vul je ervaring met combi in *
 
Advertisement - register to remove this

Cilinder: DR70 (tuned)
zuiger: Vertex 47,0mm Pen12
ervaringen: Door een verschillende afstand van pistonpen tot het zuigerdek moest er stuk van de cil worden afgedraaid.
 
Originally posted by chezzmo
Tis mischien handig, en scheelt weer een hoop nieuwe topics. Een topic over welke zuiger bij welke cilinder ?


Cilinder: *vul cilinder is*
zuiger: *vul gebruikte zuiger in*
ervaringen: * vul je ervaring met combi in *

lijkt me handig als er ook ff het blok wordt bij vermeld.

Cilinder: MHR rep 70
zuiger: Sport 70
Blok : Peu
ervaringen: Goed
 
Lijkt me geen goed plan, aangezien een manston een flat zuiger heeft en speed een dome.


Het nadeel van vertex vind ik dat je bij elke nieuwe zuiger de squish opnieuw moet afstellen. Zitten soms erg grote verschillen tussen. :(
 
Cilinder: Top Due Plus
Zuiger:DR 70 zuiger
Blok : Mina
ervaringen: -voordeel, kost veel minder als een due plus zuiger -nadeel:2 zuigerveren ipv due plus zuiger
 
Originally posted by Sjoerdyo
Prox heeft ook aardige goede naam schijnt. Alleen die zuigers meot je helemaal altijd meten en dan vooral in diameter :|
dan is het toch klote....?
Als je na een training ff een nieuwe zuiger erin moet rammen en dan blijkt het dat de hele zooi niet goed staat, dan kan je het weer uit elkaar gaan halen...
 
Originally posted by Sjoerdyo
Prox heeft ook aardige goede naam schijnt. Alleen die zuigers meot je helemaal altijd meten en dan vooral in diameter :|

kheb vaak gehoord dat vertex veel beter is, en prof rijders die ik ken rijden met vertex. is trouwens ook een stuk duurder dan prox
 
Originally posted by mhr#27
Lijkt me geen goed plan, aangezien een manston een flat zuiger heeft en speed een dome.


Het nadeel van vertex vind ik dat je bij elke nieuwe zuiger de squish opnieuw moet afstellen. Zitten soms erg grote verschillen tussen. :(

ik bedoel in combinatie met de manston kop natuurlijk!!!

;)
 
Asso gesmeed en gecoat is het mooist. Lekker licht, goede passing, degelijk maar wel duur en wordt niet meer bij malossi en polini cils geleverd.

Vertex en prox zijn ook leuke merkjes.

Oja: Het is mij door een deskundige verteld dat wanneer er lijntjes in de binnenkant van het zuigerhemd staan het altijd om een gegoten exemplaar gaat. Dat zou betekenen dat al die vertex scooters zuigers (ook de doffe evo70 zuigers enzo) gegoten zouden zijn en alleen die donkere asso zuigertjes gesmeden....

Wel logisch, daarom zal asso ook dunner zijn. SMeden zou namelijks niets voo rhet uitzetten schelen, maar wel voor de last die het matriaal kan dragen (het walsen maakt het matriaal stukken taaier).

Iemand wat zinnigs over te zeggen?
 
Stel he.......
Je koopt de speed cill en je hebt een doppler 10pen!
je koopt er een zuiger bij ook 10 pen (d= 47mm b.v.)
(voor in de cill)
Zou dat werken???
(want met een pol giet 70 werkt het ook) Al is die dan wel minder krachtig!
 
Back
Top