Beide piston ringen waren visueel identiek. Zoals in de manual staat, "TOP" heb ik niets van gezien. Anders wist ik zelf ook wel dat het TOP zou moeten zijnHad eentje van de zuigerveren niet een chrome kleur? Deze moet bij Dr/TP namelijk altijd boven >>piston crown
View attachment 50670
De manual heeft het over
(3) chromed top piston ring
(4) lower piston ring
De nrs in de manual staan idd niet op de verenmaar zijn alleen ter verduidelijking voor de stappen die je volgt. "TOP" zou volgens de handleiding idd op 1 vd zuigerveren moeten staan (?)
Ja dat is goed gegaan, heb ze op de juiste plek samengespannen en de cilinder er meteen opgedrukt.Heb je er ook op gelet dat de veren correct in de zuigerslotjes vallen? Dit moet goed passen/aansluiten. Je kunt de veren hierdoor namelijk alsnog verkeerd om plaatsen...
Hoevaak ik zo'n voetpakking wel niet hergebruik... Waarschijnlijk te lui om de oude eraf te krabben lol...Kan ik de voetpakking en de rubber van de head gewoon nog hergebruiken?
Uhu. Reageerde gewoon neutraal. Voor mij was het ook de eerste keer, heb nog op YouTube naar video's gekeken hoe je de circlips er het beste in kreeg en de zuigerveren (uiteindelijk dankzij de tips toch gelukt, wilde niet riskeren dat de circlips weg zouden schieten of de veren breken..). Uiteindelijk de handleiding achteraf er nog maar eens bij gepakt voor de zuigerveren omdat ik begon te twijfelen. De een zet ze er gewoon zo in zonder oriëntatie en de ander wel vandaar dacht ik wacht even.. Beetje jammer dat ik dat niet eerst de handleiding had gelezen dat had me tijd bespaart, maar van de andere kant wel weer raar want beide veren waren identiek zover ik me kan herinneren anders had ik sowieso het boekje erbij gepakt omdat ik alles goed wil doen en niet half want als het dan stuk gaat zou dat zonde zijn van de geïnvesteerde tijd en natuurlijk het geld.Niet dat ik er maar vanuit ga dat jij niet snapt hoe je zuigerveren, laat staan een cilinder moet monterenMaar ik neem alles maar letterlijk over uit de manual...
Dat is inderdaad vreemd ja. Zal als ik thuis ben eens een foto maken van de handleiding. deze was inderdaad ook in hetzelfde thema met groen en geel. Dus ga er vanuit dat het om vrijwel dezelfde manual gaat.Daarom idd raar, gaat blijkbaar anders dan in de manual beschreven. We hebben het hier over Dr/TP en uit dezelfde fabriek. En wat ik uit jouw manual haal (zelde als de jouwe toch?) geldt precies hetzelfde als voor de montage van mijn Dr70 zuigerveren (chrome=boven) behalve dat "TOP" op 1 van de veren zou moeten staan. Raar dus...
Bij mij zat er een aluminium voetpakking bij, maar dan laat ik die gewoon zitten. Is tenslotte nog niet "echt" gebruikt eigenlijk.Hoevaak ik zo'n voetpakking wel niet hergebruik... Waarschijnlijk te lui om de oude eraf te krabben lol...
Thanks, dat is inderdaad dezelfde handleiding. Heb net nog even gezocht.Attachment.. <snip>
Als er geen chrome kleur te bekennen is op een vd veren uit jouw set, zal de "N" zeer waarschijnlijk ter aanduiding zijn voor de bovenkant. Enige verklaring die ik kan bedenken voor "N" is "NARDO".
Mijn Dr70 veren hebben beide een c-sluiting. Deze sluitingen verschillen overigens niet per ring als je dat bedoelt, blijven dus altijd hetzelfde: Beide ringen 1 dezelfde sluiting. Beetje verwarrend die tekening als er niet bij word vermeld welk type sluiting er dan bij die ringen hoort...
ik heb vorige week mijn DR stje in de soep gedraaid (note to self : neem nooit meer G-clips, maar C-clips) en een 40mm TP Black Trophy set gekocht. Ik zie dus ook dat er 2 identieke grijze zuigerringen bijzitten met inderdaad een R er op, en verder niets. Komt dus niet overeen met de manual. Heb nergens referenties kunnen vinden naar wat er nu echt op hoort. ik ga ervan uit dat het geen verpakkingsfout is. De 70CC heeft dus wel degelijk twee verschillende.
Zuiger heeft nog wel een dremel nodig aan de spoelpoorten. Beetje slordige bramen zitten dr op. Handleiding klopt ook niet helemaal.
9931330 verwijst naar 47mm op de site van motorparts en 40mm in de manual.