Zuiger pen 15 naar pen 12

bobbeuk

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Onlangs een piaggio ape 50 gekocht ( opknappertje )

Geïmporteerd uit italie bouwjaar 1986.

Probleem is nu dat ik een 85cc polini cilinder + zuiger wil monteren, oude cilinder gedemonteerd, kom ik er nu dus achter dat er blijkbaar een zuiger in zit met een 15 pistonpen.

Oude cilinder schat ik op 75 cc.

Lang verhaal kort te maken.

De krukas die erin zit is dus gemaakt voor cilinders hoger dan 120cc terwijl er een max 75 cc cilinder op zit.

Mijn vraag is of er eventueel een oplossing hiervoor is?

Zijn er zuigers te koop met een 15 pen voor een 85cc polini?

Ik hoop dat.jullie me kunnen helpen

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • IMG-20230331-WA0012.jpg
    IMG-20230331-WA0012.jpg
    115 KB · Views: 13
  • IMG-20230331-WA0011.jpg
    IMG-20230331-WA0011.jpg
    124.9 KB · Views: 13
  • IMG-20230331-WA0016.jpg
    IMG-20230331-WA0016.jpg
    151.9 KB · Views: 13
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Pen 15 heb ik nog nooit gezien. Maar dan zou je moeten zoeken naar een verloop lager. Je hebt ze om een pen 13 zuiger op een pen 12 krukas te zetten. Je zou bij SIP kunnen informeren die hebben veel en wat minder vaak voorkomend spul
 
wij hadden zon ding 25 jaar gelden voor reclame doeleinde.... maar de onderdelen waren HET probleem..
we hebben dat apparaat 15 jaar verder door iemand laten meenemen voor 100 euro.

suc6!

dit hadden we voor ogen ;-)
KLIK
edit overdreven jaren..
 
wij hadden zon ding 25 jaar gelden voor reclame doeleinde.... maar de onderdelen waren HET probleem..
we hebben dat apparaat 15 jaar verder door iemand laten meenemen voor 100 euro.

suc6!

dit hadden we voor ogen ;-)
KLIK
edit overdreven jaren..
25 jaar geleden was het wereld wijde web ook nog niet zo goed als nu.
Ik heb pas nog een italiaanse webshop gevonden met allemaal spullen voor Vespa en al het ander Piaggio spul, ben alleen dus de naam vergeten maar zodra die binnenschiet post ik hem hier. Weet dat het getal 10 in de naam zat en daar houd het op
 
Als die in die maat verkrijgbaar is lijkt me dat de beste oplossing. Maar heeft zo'n ape niet een nog grotere cil nodig? 85cc lijkt me vrij klein voor zo'n ding
Helaas niet in die maat verkrijgbaar...standaard zit er een 49cc cilinder op een piaggio ape 50

Dus 85cc is zeker niet te klein hoor. Hij gaat nu met 75 cc rond de 50km per uur
Post automatically merged:

wij hadden zon ding 25 jaar gelden voor reclame doeleinde.... maar de onderdelen waren HET probleem..
we hebben dat apparaat 15 jaar verder door iemand laten meenemen voor 100 euro.

suc6!

dit hadden we voor ogen ;-)
KLIK
edit overdreven jaren..
Gelukkig zijn de onderdelen nu volop te krijgen.

Meerdere sites waar je in principe alles nog kunt krijgen. Origineel en replica. ( Mag de sites volgens mij niet posten toch )
Post automatically merged:

Helaas dus geen 15 naar 12 verloop kunnen vinden. ( Ook niet via SIP )

Is dit theoretisch gezien mogelijk?

Dus een verloopbusje om de 12mm naaldlager.
 

Attachments

  • verloop14-12.jpg
    verloop14-12.jpg
    38 KB · Views: 4
Waarom zou je geen sites mogen posten?

EN eigenlijk had ik gedacht dat een APE wel wat meer cc had. Beste leuke dingen toch zeker als reclamebord oid
Www.tuktukparts.nl
Www.molto-bene.com
Www.apecar.nl
www.apemania-shop.de

En in principe is het een vespa smallframe blok. Dus genoeg onderdelen te vinden gelukkig.

En ik heb een ape50. Je hebt ook andere apes met meer cilinderinhoud ( 200 cc bijvoorbeeld )

Ik ben hem aan het ombouwen naar foodtruck!
 
Back
Top