pen 10 zuiger voor pen 12 cilinder?

kielserat

kielserat
ik heb momenteel een pen 10 rito krukas, en ik rij met een pen 10 polini EVO cilinder..

ik wil een andere EVO cilinder kopen, maar dat is een pen 12 cilinder.

nu is men vraag:
is de diameter van een pen 10 zuiger hetzelfde als de diameter van een pen 12 zuiger voor de polini evo cilinders?

want dan hoef ik geen pen 12 krukas te steken om met de pen 12 evo cilinder te rijden als ik evengoed met een pen 10 zuiger kan rijden in een pen 12 evo cilinder...

ik bedoel dus dat ik mijn pen 10 krukas kan behouden en door een pen 1O zuiger te kopen voor een pen 12 evo cilinder. kan dat???

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Hoelang heb je er al mee gereden? nieuw zuigertje kan nooit kwaad ;) Maar je zou met je pen 10 zuiger blijven rijden....

ja idd, is 3 meeting's oud en heb er een paar testbankruns mee gedaan en een paar run's in men straat...

zou het al nodig zijn om hem te vernieuwen?

wat haalt een nieuwe zuiger eigenlijk meer uit dan een gebruikte zuiger???
 
Ligt eraan hoe je hebt gereden... Als je hem starte en gelijk volgas ging boeken zal hij er minder goed uitzien dan dat je hem netjes warm laat lopen... :+
Met het aantal meters dat je aangeeft gereden te hebben is het niet noodzakelijk een nieuwe zuiger te kopen...

En een nieuwe zuiger haalt helemaal niks extra's uit qua vermogen mits je zuiger die je nu hebt nog gewoon goed is! Een nieuwe zuigerveer voldoet al...
 
die past niet op alle krukasen , maar belangrijker is dat het van 12 naar 10 werkt.. en TS heeft geen pen 12 krukas maar pen 10 ;)

een pen 10 of pen 12 heeft alleen maar te maken met de zuiger , niet met de cilinder , die blijft gelijk.

WEL moet je er op letten dat je de juiste maat neemt , dus A-B-C-D , anders kun je een te strakke of te krappe zuiger krijgen, en dit kan minder leuke gevolgen met zich mee brengen.

het meest verstandige is om met de cilinder naar iemand te gaan die de zuigers heeft liggen , deze moet dan ook beschikken over een micrometerset , teneinde de juiste speling tussen de zuiger en cilinder te krijgen , het is namelijk niet gezegd dat in een A cilinder het beste een A zuiger moet.
 
Back
Top