Zuiger met dikker veren voor peugeot 47mm

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik weet dat de orginele zuigerveren dikker zijn dan de zuigerveren die Top performances / DR gebruiken. Is er misschien een ander merk met een 47mm zuiger die dikkere zuigerveren heeft zoals bij de standaard zuiger? Misschien de zuiger voor de malossi sport 47mm die anders is met de dikte zuigerveren?
 
Advertisement - register to remove this

idd , waarom?

en wat voor scooter? want veel scooters zijn tegenwoordig 1,5mm , en dat zijn veel snelle cilinders ook , polini heeft weer 1,2 overigens.

oude puch maxis hebben wel 2mm veren , nog oudere brommers 2,5 en zelfs 3 , en zelf met 3 veren :*

dus wat wil je daar in godsnaam mee :?
 
Ik rijd momenteel nog met die zuip carburateur op me scooter. Nou was ik in het begin al niet zo super bezig met het inrijden van de zuigerveren. Maargoed nog even een tijdje mee doorgereden het liep allemaal wel redelijk. Maar omdat ik vermoed (omdat toen het gat van het luchtfilter groter is gemaakt en de carb dus niet af te stellen is(toen het gat kleiner was ook al niet), en het zuipt en stinkt als een achtelijke) heb ik een paar keer gehad dat me moter een rare vibratatie begint te vertonen. Heb nou dus even geen geld en tijd om het allemaal te vervangen(aangezien ik van 14.30 tot 0.00 werk, sochtends doen is gewoon te weinig tijd ervoor want moet gewoon weer klaar zijn om mee te rijden), en hoop dat ik de 2 a 3 weken nog even door kan komen precies in het weekend. Want ik vermoed dat me zuigerveren naar de 'klote" aan het gaan zijn. Want eeregisteren reed ik van me werk naar huis en deed ie Prrrrt Prrrt. En gisteravond toen ik naar huis ging had ik er ook al last van Prrt Prrt. Dus omdat ik met een slechte mengsel rijd (bougie kleurt anders wel donker bruin / tegen zwart aan) dat hierdoor me zuigerveren erg te lijden hebben.

(Waarom niet aankomend weekend vervangen?)

Aangezien ik nog meer dingen moet vervangen wat kapot is, wil ik dit liever in 1 keer doen. Heb geen zin om 100x me scooter open te breken.) Dus alles in 1 keer bestellen en 1 keer vervangen is het moto.

Waarom dikkere zuigerveren zou je dan denken? Gewoon omdat die gewoon iets meer kunnen hebben. Heb eigenlijk nooit problemen gehad met de orginele zuigerveren, kon er gewoon als een achtelijke mee rijden en is nooit kapot gelopen of ratelen.

Heb eerder een Top performances 50cc gehad op peugeot en daar heb ik toen ook al gezeik gehad met die zuigerveren. Die kwam toen zelfs tussen 1 van de poorten want begont toen als een gek te klapperen.

Misschien dat iemand een vervangings zuiger weet die wel 47mm is voor peugeot en in een DR 70 past.
 
Last edited:
Ik rijd momenteel nog met die zuip carburateur op me scooter. Nou was ik in het begin al niet zo super bezig met het inrijden van de zuigerveren. Maargoed nog even een tijdje mee doorgereden het liep allemaal wel redelijk. Maar omdat ik vermoed (omdat toen het gat van het luchtfilter groter is gemaakt en de carb dus niet af te stellen is(toen het gat kleiner was ook al niet), en het zuipt en stinkt als een achtelijke) heb ik een paar keer gehad dat me moter een rare vibratatie begint te vertonen. Heb nou dus even geen geld en tijd om het allemaal te vervangen(aangezien ik van 14.30 tot 0.00 werk, sochtends doen is gewoon te weinig tijd ervoor want moet gewoon weer klaar zijn om mee te rijden), en hoop dat ik de 2 a 3 weken nog even door kan komen precies in het weekend. Want ik vermoed dat me zuigerveren naar de 'klote" aan het gaan zijn. Want eeregisteren reed ik van me werk naar huis en deed ie Prrrrt Prrrt. En gisteravond toen ik naar huis ging had ik er ook al last van Prrt Prrt. Dus omdat ik met een slechte mengsel rijd (bougie kleurt anders wel donker bruin / tegen zwart aan) dat hierdoor me zuigerveren erg te lijden hebben.

(Waarom niet aankomend weekend vervangen?)

Aangezien ik nog meer dingen moet vervangen wat kapot is, wil ik dit liever in 1 keer doen. Heb geen zin om 100x me scooter open te breken.) Dus alles in 1 keer bestellen en 1 keer vervangen is het moto.

Waarom dikkere zuigerveren zou je dan denken? Gewoon omdat die gewoon iets meer kunnen hebben. Heb eigenlijk nooit problemen gehad met de orginele zuigerveren, kon er gewoon als een achtelijke mee rijden en is nooit kapot gelopen of ratelen.

Heb eerder een Top performances 50cc gehad op peugeot en daar heb ik toen ook al gezeik gehad met die zuigerveren. Die kwam toen zelfs tussen 1 van de poorten want begont toen als een gek te klapperen.

Misschien dat iemand een vervangings zuiger weet die wel 47mm is voor peugeot en in een DR 70 past.

waarom dikkere zuiger veren is toch meer oppervlakte= meerslijtage zul je zeggen

gewoon een stnd dr zuiger pakken met normale veren en dit ff gewoon goed inrijden dan is er niks aan de hand

me vriendin die maakt 100km in de week met dr scooter en die rijdook dr70 zeer goed afgesteld en toen als nieuw erop gezet en netjes 500 km in gereden en dit is al meer als een jaar geleden dus....
 
maak gewoon de scooter in 1 keer klaar , want wat jij beschrijft zegt mij veel over de manier waarop de scooter word klaargemaakt.

het materiaal ligt het echt niet aan...

en dikkere zuigerveren heeft helemaal geen nut , nergens voor..
 
waarom dikkere zuiger veren is toch meer oppervlakte= meerslijtage zul je zeggen

gewoon een stnd dr zuiger pakken met normale veren en dit ff gewoon goed inrijden dan is er niks aan de hand

me vriendin die maakt 100km in de week met dr scooter en die rijdook dr70 zeer goed afgesteld en toen als nieuw erop gezet en netjes 500 km in gereden en dit is al meer als een jaar geleden dus....

Aangezien ik dan weinig keuze hebt zal ik wel nieuwe zuigerveren halen voor DR70. Denk dat de zuiger nog wel goed is.(zit er hoogstens pas 1200km erop)
 
Ja oke dat snapte ik al. Was dus van plan om dan een andere zuiger te kopen. Maar aangezien deze dikte vrij normaal is voor deze zuigers houd ik het bij nieuwe zuigerveren.
 
Voor DR70 ongeveer zo`n 33 euro. Bijna de helft van de cilinder. Zuigerveren zijn volgens mij wel voor zo`n 6 euro wel te krijgen. (prijs gevonden via scootparts.nl)
 
Back
Top