weinig compressie met nieuwe cilinder+zuiger

KyleG

New Member
dag leden, ik ben sinds kort een zip 4t om aan het bouwen naar een 2t. Dit is mij vrijwel helemaal gelukt alleen start hij erg moeizaam, blijf ik weinig vermogen hebben en heb ik geen vonk bij elektrische start (maar dat even terzijde). Ik heb daarna de compressie gemeten en ik kwam uit op 2 bar, pakkingen waren nieuw en cilinderkop netjes op 15nm vastgedraaid. ik heb na de meting maar netjes een nieuwe cilinder + zuiger gemonteerd met behorende pakkingen. vervolgens opnieuw compressie gemeten maar nog steeds meet ik 2 bar..... iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Niet goed op tijd gezet.
@WEBRacing , Het is nu een 2-takt.
Edit: Oei dat was dubbel met @KyleG . ;)


maar nog steeds meet ik 2 bar.....

Ik hoor vaker dat men een chinese compressiemeter koopt en dat deze niet goed functioneert, misschien is dit bij jouw ook het geval.

Maar ondanks dat de compressie eventueel te laag is, moet de bougie toch vonken, ook al start je met de E-start!
Meet je massaverbinding van het motorblok eens goed na.
 
@WEBRacing , Het is nu een 2-takt.
Edit: Oei dat was dubbel met @KyleG . ;)




Ik hoor vaker dat men een chinese compressiemeter koopt en dat deze niet goed functioneert, misschien is dit bij jouw ook het geval.
de compressiemeter is inderdaad een chinees prul ding. ik zal eens een fatsoenlijke aanschaffen.
Post automatically merged:

Maar ondanks dat de compressie eventueel te laag is, moet de bougie toch vonken, ook al start je met de E-start!
Meet je massaverbinding van het motorblok eens goed na.
dit heb ik gemeten, ik kom niet lager uit dan 6 ohm tussen het frame en het blok terwijl ik de massapunten toch erg goed heb verbonden.
 
Last edited:
de compressiemeter is inderdaad een chinees prul ding. ik zal eens een fatsoenlijke aanschaffen.
Misscien even testen met een compressor en zien of de meter dan de goeie druk aan wil geven want het zou jammer zijn als je een nieuwe meter koopt terwijl deze wel de juiste waarde aangeeft.
 
Hoi, ik ben weer begonnen aan het project. Ik heb nieuwe cilinderkop met nieuwe voet en kop pakking gemonteerd op de nieuwe cilinder+zuiger (op 11nm), compressiemeter doet het naar behoren. Helaas meet ik nogsteeds 2 bar als ik kick met gas open. Waar zou dit aan liggen, ik snap het niet. ik lees verder op internet niet echt meer oorzaken van weinig compressie die ik al dacht verholpen te hebben.
 
Controleer de krukas Keerringen , @vandeweg en ik had er vandaag ook 1 , geen / weinig Compressie , de Krukas keerring aan de Stator kant was er uit geblazen .
Sommige smeren de buitenkant in met Vaseline of Vet ,, door de onderdruk is het dan ... Flop ... keerring er uit geblazen .
Of oude gare / verkeerde keerring gebruikt
 
Nee, denk dat die wel aan vervanging toe zijn
Heb je naar de keerringen gekeken?
Post automatically merged:

Controleer de krukas Keerringen , @vandeweg en ik had er vandaag ook 1 , geen / weinig Compressie , de Krukas keerring aan de Stator kant was er uit geblazen .
Sommige smeren de buitenkant in met Vaseline of Vet ,, door de onderdruk is het dan ... Flop ... keerring er uit geblazen .
Of oude gare / verkeerde keerring gebruikt
ik zal die maar eens vervangen dan, hoe kan het dat, wanneer keeringen niet goed zijn, dit resulteerd in slechte compressie?
 
Of Compressie wel of niet OK is , kan je zo voelen als je aan het vliegwiel draait , of aan de Vario, of als je met de hand de Kickstarter bediend.
Sommige Meters van oa HBM (rotzooi ) geven aan dat er genoeg Compressie is , terwijl Feitelijk dit totaal niet overeen komt met de werkelijkheid , en vaak te lager is als dat de Meter aangeeft.
Mijn advies : Geen Rommel van HBM kopen .
 
Back
Top