Beste scooterkenners,

Ik heb een een probleem met mijn scooter en ik kom er maar niet uit. Bij een koude motor stottert mijn scooter enorm. Ik kan het gas niet open trekken omdat hij dan verzuipt (wat gek is aangezien het een injectie is). Ook heeft hij weinig vermogen. Wanneer de scooter helemaal warm is dan stottert hij niet meer maar is het vermogen nogsteeds lager dan zou moeten. Hij start echter zonder problemen. Ik haal amper een topsnelheid van 50km/u terwijl er een malossi multivar op gemonteerd is icm een power commander. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de Lambadasonde aan het eind van zijn leven is gekomen maar verder heb ik echt geen idee meer. Voordat ik er nog meer geld in pomp leek het me slim om jullie mening hier even te vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee :)
De volgende dingen heb ik al vervangen:
- Nieuwe ECU
- Nieuwe Powercommander
- Multivar gemonteerd + Rollen
- Nieuwe V-snaar
- Nieuwe motorolie + transmissie olie
- Nieuwe luchtfilter + oliefilter
- Gasklephuis schoongemaakt
- Kleppen gesteld
- Nieuwe bougie gemonteerd
 
Advertisement - register to remove this

Nou je hoort dat die verbranding niet optimaal is. Ik heb wel eerder scooters en brommers gehad waar hij hetzelfde gebeurde alleen daar was een te grote sproeier de oorzaak. Ik denk nu zelf dat het met de ontsteking of accu te maken heeft.
Post automatically merged:

Nou je hoort dat die verbranding niet optimaal is. Ik heb wel eerder scooters en brommers gehad waar hij hetzelfde gebeurde alleen daar was een te grote sproeier de oorzaak. Ik denk nu zelf dat het met de ontsteking of accu te maken heeft.
Je kan het gas niet open trekken het is net of hij tegen een begrenzing aan zit te hikken. Na 5 minuutjes rijden is dit echter weer weg. Ook houd hij in.
 
Wel de goeie bougie er in zitten toch.
Welke ecu?
Ik heb zelf iget 4t 3v zip 2018 en mijn begrenzer blijft soort van hangen bij de 45km dan hoor je dat ie blijft hangen
Post automatically merged:

Meeste bij de ze scooters ligt het aan de ecu of als mensen hem willen opvoeren... deze technologie is in de scooter wereld redelijk nieuw en nog niet zo heel goed ontwikkeld...
 
Jaa het is de goede bougie. Nee je kan niet horen dat hij blijft hangen. Je voelt vooral dat hij in houdt. Het voelt alsof hij harder wil maar hij heeft moeite om die versnelling te maken.
Post automatically merged:

Jaa het is de goede bougie. Nee je kan niet horen dat hij blijft hangen. Je voelt vooral dat hij in houdt. Het voelt alsof hij harder wil maar hij heeft moeite om die versnelling te maken.
Dat tegen de begrenzing aan hikken heb ik dus alleen de eerste paar minuten als ik rij. Dat is dan met name rond een snelheid van 25-30. Ik moet dan heel langzaam het gas open trekken en daarna heeft hij er geen last meer van. Hij mist vermogen heb ik het idee. Ik heb wel eerdere ervaring met scooters icm met een malossi multivar en power commander en die trokken in verhouding een stuk harder op. Er zit op het moment 7,5 gram rollen in wat goed zou moeten zijn.

Ik had eerst de lambdasonde in gedachten maar na die een aantal keer gedemonteerd en gemonteerd te hebben verdwijnt het motorstoring lampje keer op keer. De waardes zouden dus nog binnen de normen moeten vallen.

Nu heb ik de ontsteking of accu in gedachten. Welk van de twee zou logischer zijn?
 
Last edited:
Wacht... het kan ook mischien aan luchtfilter liggen waarom heb je preciwa een nieuwe....misschien zuigt die teveel of te weinig lucht waardoor die niet goed kan vlammen.
Post automatically merged:

Accu lijkt me niet heel logish trwns als je de start motor goed hoort dan werkt je accu gwn goed
 
Wacht... het kan ook mischien aan luchtfilter liggen waarom heb je preciwa een nieuwe....misschien zuigt die teveel of te weinig lucht waardoor die niet goed kan vlammen.
Post automatically merged:

Accu lijkt me niet heel logish trwns als je de start motor goed hoort dan werkt je accu gwn goed
De luchtfilter kan het niet zijn, die was aan vervanging toe. Ik heb een nieuwe originele luchtfilter erin gezet, de behuizing helemaal schoon gemaakt en alle leiding doorgespoten. Daarnaast heb ik ook het gasklephuis gereinigd ook al vier hier weinig schoon te maken. Zo'n beetje alle onderdelen die je kan bedenken zijn vervangen. Daarom ben ik een beetje ten einde raad en kan ik alleen nog die twee dingen bedenken. Mijn beredenering voor de ontsteking en accu was: Aangezien ik het alleen de eerste paar minuten ervaar, dacht ik dat de accuspanning/de opgewekte stroom te zwak was om een krachtige vonk te geven. Wanneer de scooter een hogere snelheid bereikt heeft word er meer stroom opgewekt en kan het een sterkere vonk leveren. Geen idee of deze beredenering juist is maar het leek logisch.
 
Beste scooterkenners,

Ik heb een een probleem met mijn scooter en ik kom er maar niet uit. Bij een koude motor stottert mijn scooter enorm. Ik kan het gas niet open trekken omdat hij dan verzuipt (wat gek is aangezien het een injectie is). Ook heeft hij weinig vermogen. Wanneer de scooter helemaal warm is dan stottert hij niet meer maar is het vermogen nogsteeds lager dan zou moeten. Hij start echter zonder problemen. Ik haal amper een topsnelheid van 50km/u terwijl er een malossi multivar op gemonteerd is icm een power commander. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de Lambadasonde aan het eind van zijn leven is gekomen maar verder heb ik echt geen idee meer. Voordat ik er nog meer geld in pomp leek het me slim om jullie mening hier even te vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee :)
De volgende dingen heb ik al vervangen:
- Nieuwe ECU
- Nieuwe Powercommander
- Multivar gemonteerd + Rollen
- Nieuwe V-snaar
- Nieuwe motorolie + transmissie olie
- Nieuwe luchtfilter + oliefilter
- Gasklephuis schoongemaakt
- Kleppen gesteld
- Nieuwe bougie gemonteerd
De powercommander doet dit, dat is algemeen bekend. daarom moet je altijd een Malossi ECU nemen en een enkel begrenzer ipv Power commander. Betaal je wel meer maar krijg je dit gezeik niet van.
 
Back
Top