Weinig compressie is dit oorzaak?

rox035

Well-Known Member
Hey mensen ik heb last van weinig tot 0 compressie. Nou heb ik mn zuiger erafgehaald en de zuigerveer in de cil gedaan en met de zuiger goed recht in de cil gezet. Ik heb ff foto's genomen van hoe hij sluit. Ik heb dit nog nooit eerder gezien en weet dus niet of dit hoort.

Is dit de oorzaak van mijn weinige compressie?

foto355wz2.jpg


foto353hv3.jpg


Groetjes....
 
Advertisement - register to remove this

die zuigerveer zou idd je probleem kunnen zijn, probeer ff nieuwe.... heb je verder nog gekeken of je pakkingen aan vernieuwing toe zijn?

succes ermee
 
Nouja, de pakkingen zijn gewoon nog goed want hij lekt ook nergens of iets. En deze zuigeveer hoorde bij een maat B zuiger en mn cil is orgineel een maat C.
 
Die zuigerveer is wel op ja :+. Monteer maar is een nieuwe zuiger met juiste zuigerspeling. Dan zal je probleem wel weg zijn.
 
mja , er zijn dus manieren voor om de zaak SERIEUS op te meten , de eerste manier is compressie meten met een compressiemeter , daarna weet je exact hoeveel druk er op staat als je trapt.

2e punt is zuigerveer OPMETEN , dit doe je met een voelermaat , zuiger erin , dan met de zuiger de veer naar boven drukken tot ongeveer een cm vanaf de bovenkant en dan meten.

3e is dat je de zuiger/cilinderspeling kunt/moet meten om de daadwerkelijke slijtage (ofwel zuiger/cilinder speling) te kunnen meten , als je dit allemaal niet doen kun je IMO niks erover zeggen..
 
Back
Top