Dit snap ik niet helemaal.Nachten lang de druk er opgelaten en was niks gezakt dus kleppen zijn goed.
Hij liet de druk los nadat ik op de knop drukte. Toen zakte hij meteen. Kleppen lekken iig niet. Net getestDit snap ik niet helemaal.
Zelfs een goeie cilinder/zuiger houdt de druk niet zolang, er is altijd wel een minimale lekkage langs de zuigerveren.
Met "snap ik niet" bedoel ik, hoe heb je dit gemeten en wat heb je precies gemeten?
Als dit met een compressiemeter was, klopt je conclusie niet.
Deze heeft een terugslagklep en houdt de hoogst gemeten druk vast totdat je deze terugslagklep opent met het drukknopje.
Maar misschien begrijp ik het ook verkeert.
yes. nu wel. Alleen t blok piept heel erg(luid piep geluid als ijzer op ijzer.. kop is wel nat van binnen door olie dus pomp zou moeten werken.komt moeilijk op toeren. Vermoed toch dat de lagers van de krukas niet goed zijn.Gaat niet harder dan 35 max en een hevige piep.Word waarschijnlijk splitsen. Liefst een ander blok op de koptikken en er onder zetten en deze later wanneer ik zin heb verder mee gaan. De Keeway vond t gisteren ook genoeg geweest. tijdens het rijden was t ineens Bwoappp. en klaar. Tijdens starten draait hij alsof hij geen compressie heeft. ff geen zin om daar mee verder te gaan..Op de foto ligt de snaar achteraan diep in de poulies en vooraan hoog in de vario. Is alles wel.schoon, gangbaar en soepel?
Groet,
Oké, ik heb redelijke ervaringen met 2takt scooters en ook 4 takt.Ligt eraan wat de rest van je setup is en hoeveel het al gelopen heeft.
Heb je de speling op de nokkenas ketting ook al na gekeken.. Als deze nog strak staat zou ik daar niks aan doen.
1.Dat er meer mis mee was, was me direct duidelijk.Denk dat je aangezien de vele topics waar in ik advies geef je ook wel snapt dat ik geen beginner ben en ook weet dat een verkoper me niet zo ff iets wijs maakt. Een van de verkopers zit hier geregeld op t forum dus die weet dat ook.Ik ben hier in ff iets te goed gelovig geweest. wat velen van ons gebeurt. ook U.De gehele uitleg staat hier boven en 2.Dat is zeker het geval.1. ja.a dus hij komt 2ehands van een dealer vandaan.
Als ze al zo luchtig zeggen van dat door het schoonmaken van de carb hij het weer zal doen, vind ik nogal een rare.
Want die scooter dealer / handelaar had dit dan ook kunnen doen als dit zo`n makkelijk klusje is / was.
2. Mij zegt dan eerder dat er meer mee aan de hand is.. Als die zo luchtig praat is meestal een teken dat het probleem groter is en dan men niet de handen eraan wilt branden aangezien dit voor hun niks oplevert of gewoon de tijd niet waard is om het te maken blijkbaar.
3.Maar doet je scooter het nou wel of nog niet?
En je hebt alleen nog dat piepen van ijzer op ijzer.
4.Je weet natuurlijk nooit wat de gene voor jou het heeft opgebouwd.. En zelf iets verkeerds heeft gedaan.
Ben zelf ook niet meer zo gelovig in de dingen die andere mensen beweren.
Wil je hem goed hebben zou ik hem zeker even helemaal uit elkaar trekken.. En zien waar de problemen zijn.
Vervanging van vertandings lager, keerringen en krukas kan je nooit de mis mee in gaan..
Betreft die krassen op de zuiger, je weet niet hoe de vorige persoon er mee is omgaan..
Je kan niet meer doen dan een nieuwe zuiger steken.
Dan begrijp je me verkeerd haha. Ik geef de info die ik kan geven haha. Voel me zeker niet aangevallen. Bedoel eigenlijk meer dat zelfs met ervaring je nog snel een miskoop kan doen. Heb het er alleen niet echt handig neer gezet idd. Excuus als het dus verkeerd over kwam.Hoop dat je begrijpt dat ik je hier niet kom afbranden.
Maar probeer het even duidelijk voor mij te krijgen wat er precies wel en niet lukt met je scooter.
Anders had ik er ook geen moeite in gestoken om te reageren.
Jij opend een topic om een goed advies van elders te krijgen.. Ik probeer je verhaal te begrijpen en hierop te reageren / enige hulp te bieden.
Advies zou zijn om het blokje te reviseren en opnieuw opbouwen zodat je weet dat alles nou goed komt.
(daarom ben ik altijd niet zo kapot om een 2ehandse scooter van iemand direct zo over te nemen in vertrouwen dat die 100% goed is.
Zou het blok altijd dan toch een revisie geven, je komt bij controlle vaak hele gekke dingen tegen.
Kijk als alleen de top-end iets mis mee was, had je de zuiger en eventueel de cilinder erbij alleen hoeven te vervangen aan hoe erg de schade totaal is.
De zuiger van de v-click die ik heb opgeknapt zag er min of meer hetzelfde uit. Ik heb toen aangenomen dat de kop slecht was, en met een nieuwe liep hij weer.Goedemiddag allemaal. Ik ben begonnen met t blok van mijn znen. Had maar 5 bar compressie en dat betekend dat er iets niet goed is. Nachten lang de druk er opgelaten en was niks gezakt dus kleppen zijn goed. Nu zitten er schade sporen/ vegen op de zuiger. Nu heb ik alles in huis om hem als nieuw te maken maar ik wil dat liever niet doen als dat niet perse nodig is. Overal zat olie dus de pomp lijkt dus te werken. Mijn vraag is wat is wijsheid?
Niet helemaal. De cilinder lijkt idd nog goed. alleen ik heb cilinder en zuiger vervangen. want die had ik al liggen. Krukas,oliepomp etc heb ik ook.De zuiger van de v-click die ik heb opgeknapt zag er min of meer hetzelfde uit. Ik heb toen aangenomen dat de kop slecht was, en met een nieuwe liep hij weer.
Maar aangezien jij succes heb gehad met een nieuwe zuiger, besef ik me dat ik dus echt op goed geluk heb gehandeld...
1. Pikzwart. Daarna weer olie vervangen en laten draaien met verse olie voor een aantal minuten en weer afgetapt. olie kwam er schoon uit.1.Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de olie hebt afgelaten, hoe was de kleur van de olie?
Geen stukjes metaal of zilverkleurige schijn in de olie?
Ik snap niet goed dat de brommer met een goeie compressie maar 35 haalt.
Is de cdi die erin zit wel een brom-cdi?
Dit piepend geluid lijkt mij niks met de krukaslagers dan zou het meer toerenafhankelijk zijn.
In het begin van de video hoor ik het nauwelijks en maar af en toe.
3.Naar mate de video vordert, hoor ik het steeds frequenter en lijkt de motor ook wat meet te trillen.
Ophangrubbers in orde?
4.Lijkt er inderdaad op dat er af en toe metaal tegen metaal wrijft.
Achter de carterkap geen slijtsporen?