Zipsp the rolling thunder

KOBUS

Handige prutser......
Eerst zal ik jullie mijn scooterverleden vertellen...........

Het begon allemaal 3.5 jaar geleden toen ik 16 was, ik moest en zou een scooter hebben, mijn oog viel toen op een Aprillia sr Loris regianni dit model dus:
http://www.scootertuning.net/LeftMenu/catalogus.asp?Merkid=153&ID=660

Deze had ik dus tweedehands gekocht en bleek best wel een lichte miskoop te zijn omdat er veel problemen mee waren.
Deze scooter heb ik toen 4 maanden gehad en toen heb ik er een ongeluk mee gehad en wassie totallos.

Toen van het verzekeringsgeld een Yamaha aerox gekocht waarvan ik een leuk projectje wilde gaan maken, dit was het resultaat:
2371_scooter_2.jpg


2370_scooter_1.jpg





Setup was toen:
50cc hebo, hebo krukas, malossi vario, dayco v snaar , polini for race uitlaat met rs demper, malossi delta clutch, selettra binnenrotor, 17.5mm carb

Uiterlijk: complete special paint, gepolijste remvloeistofdekseltjes, slakkenhuis, witte knipper/achterlichten, gaas voor rooster, bcd voorlicht.

Toen ik achtien was heb ik besloten om dit ding weg te doen en voor mijn rijbewijs te gaan en een nieuw projectdingetje te kopen, ik wilde toen pia nemen omdat ik altijd met mina heb gewerkt.

De keus viel toen op een zipsp die ik voor 360 euro gekocht heb, dit ding was flink rot en ligt nu helemaal gestript en alle kappen zijn nu opnieuw gespoten in de lichtblauw metallic gespoten en op de voorkap komt waarschijnlijk een special paint met bliksemstralen........ en de velgen zijn wit gecoat met blauwmetallic naar het midden toe

Setup gaat worden:
Carters ddl getuned(ex arne)*
Hebo manston ddl getuned*
Doppler as*
Malossi primaire vertanding*
Malossi secundaire vertanding*
Malossi overrange set*
Malossi delta clutch*
Dellorto 24mm carb*
Malossi 25mm recht spruitstuk
Malossi vl13 Membraam
Hpi Binnenrotor
Hebo R2/ yasuni c20 uitlaat

P.s Onderdelen met een * erachter liggen al binnen

Ik zal proberen om zo snel mogelijk pics van het zipje te maken, moet even op zoek naar digicam
Vorderingen worden snel gemeld
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Deadline was eigenlijk Klaaswaal:) maar wordt nu wel Lelystad

Maarja heb er allemaal weinig tijd voor en toen ik aan dit projectjke begon had ik zo iets van ik doe lekker rustig aan en alles komt op zijn tijd wel.........

Maar nu moet er toch een beetje actie ondernomen worden:)
 
Originally posted by Jeroen
Heb je gewoon heel het blok van Arne gekocht ofzo? Manston,as,carters, vertanding bla bla..

Ja, heb eerst de cilinder van arne gekocht en later heb ik zijn blok met as en vertandingen overgenomen........
 
Ok, mensen kleine update.........Werd weer eens tijd :)


Na heel lang niks gedaan te hebben wegens tijdgebrek en tekort aan motivatie gaat er eindelijk weer eens wat gebeuren aan de zip.

Ondertussen is er een Hr2 zo goed als in mijn bezit en gaat de zip naar de garage van een vriend van me waar we hem van de winter samen in elkaar gaan zetten.

Alleen had ik er geen zin in en die vriend van me heeft laten we het maar zo zeggen, wat meer motivatie dan mij:)
 
Back
Top