Nee eigenlijk nietBehalve dan dat een 4t zon draai klep heeft ipv een gas schuif (toch?).
Maar echt een felle gas reactie zul je er toch niet uithalen, het is nou eenmaal 4takt. (hoewel injectie al een hoop scheelt)
Nee aan jouw reactie heeft hij wat... kom op zeg.Misschien moet jij je onzinnige reacties is voor je houden, ipv overal maar jou (op niets) gebaseerde mening te posten.
Nee aan jouw reactie heeft hij wat... kom op zeg.
Ik heb weinig verstand van 4takt en dat geef ik graag toe,
maar als ik nou de enige op dit forum was die onzinnige reacties post ok,
maar 3/4e van wat er op dit hele forum gepost word klopt toch geen hol van (op de kenners na).
Maar goed, als jij weet dat het wel kan en genoeg invloed heeft op de prestaties, zeg dat dan ook, ik ben hier ook om te leren.
Maar echt een felle gas reactie zul je er toch niet uithalen, het is nou eenmaal 4takt. (hoewel injectie al een hoop scheelt)
Denk dat een groot gedeelte van de langzame gasreactie mede komt doordat je zelf geen vat heb op de gaschuif.
deze word geopend door een vacuumsysteem (door de naar binnen gezogen lucht gaat de schuif open)
1 arbeidsslag bij een 4takt is 4 OMWENTELINGEN.
Als het goed is staan er in Jubbega dit jaar 2 mooie voorbeelden van snelle viertakt brommers
4 takt hangt gewoon af van hoe zwaar het vliegwiel (evt krukas) is. Mijn GSXR750 doet 1000 tot 14000 toeren in 1 seconde. Prima reactie hoor.
Een 4-takt heeft 2 omwentelingen per arbeidsslag. Heb je 4 omwentelling per arbeidsslag, dan spreek je over een 8-takt, tenzij bij jouw een omwenteling maar 180graden is. :+