Malossi Luchtfilter Element & V-snaar Afstelling | ZIP 4T 2V

zipofmaikel

Well-Known Member
Beste,

Ik vraag mij af of een Malossi luchtfilter element nou wel eingelijk nuttig is voor mij? Of is de scooter met orginele luchtfilter element beter?
Hetzelfde geldt ook voor de v-snaar, Ik heb er een Malossi v-snaar in maar volgens mij is de orginele beter heb ik zo gezien op internet.
(Die van Malossi is volgens mij iets dikker en iets langer ~1mm)

Sommige zeggen dit en andere zeggen dat hoe zit dit nou allemaal precies?
En is mijn afstelling prima afgesteld?

Afstelling:
Zip 2006 4T 2V
Standaard 50cc met orginele carb
Malossi variateur met 6,5g rollen
Malossi witte drukveer
Malossi luchtfilter element
Sproeier 80
Luchtschroef staat volgens mij op 2,5 slagen
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Standard luchtfilter is bij 50cc altijd beter
Die 1mm gaat je geen voelbaarverschil geven.

6,5gr rollen kan. Spoeier maat en luchtschroef staan +-standaard
 
Dus standaard luchtfilter element met standaard is beter, duidelijk. Hoe stel je de luchtschroef perfect af? Of gewoon op standaard laten (1,5x slag)
 
1,5 slagen is de basis afstelling , wil niet zeggen perfect voor jou motor . Laat de motor goed warm worden (of beter rij de motor goed warm ) , laat hem dan stationair draaien .
Draai dan je stationair schroef ( bij je gaskabel) zover uit dat de motor net blijft draaien . Zoek nu met de mengselschroef Links of rechts om , het hoogste toerental , doe dit met kleine stukjes en wacht daartussen even zodat de motor kan ademen. En zet met de stationair schroef de motor op 1900 a 2000 toeren .
 
1,5 slagen is de basis afstelling , wil niet zeggen perfect voor jou motor . Laat de motor goed warm worden (of beter rij de motor goed warm ) , laat hem dan stationair draaien .
Draai dan je stationair schroef ( bij je gaskabel) zover uit dat de motor net blijft draaien . Zoek nu met de mengselschroef Links of rechts om , het hoogste toerental , doe dit met kleine stukjes en wacht daartussen even zodat de motor kan ademen. En zet met de stationair schroef de motor op 1900 a 2000 toeren .
Bedankt voor de duidelijke uitleg. (Op internet staat alles zo vaag hierover vindt ik)
Tijdens het zoeken van de juiste posititie moet je daarbij het gas geven en vasthouden of kan dat zo stationair?
 
Als je de mengselschroef draait zal de motor hoger of lager in toeren gaan.
Waar het toerental het hoogst word stop je met draaien. Vervolgens draai je de stationairschroef zodat de motor ongeveer 2000tr maakt. (Dit proces herhaal je een 2de keer)
 
Back
Top