Zip2000 houd in

LvT

New Member
Goededag,
ik heb een Zip 2000 2-takt 50cc (2009) 4*** km op de teller, helemaal standaard met de varioring en het plaatje op de carburateur verwijderd.
Ik heb een Polini High Speed vario en een blauwe drukveer geïnstalleerd. De scooter heeft momenteel de standaard rollen en ik heb ook de 6,3g rollen van Polini geprobeerd.(zelfde resultaat)

Het probleem is dat na het installeren van de Polini vario mijn topsnelheid niet meer boven de 30 km/u uitkomt. Het lijkt alsof de scooter ergens wordt begrensd of inhoudt. Voorheen, met de standaard vario, haalde ik zonder problemen rond de 60 km/u.

Ik dacht aan een ontgrensde cdi of ook de v snaar van polini te installeren?

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn alvast bedankt voor een reactie.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Blauwe trekveren of blauwe drukveer, gok drukveer.

Hoe klinkt het als die op de 30kmpu is?
Ik vermoed namelijk dat als je alleen de begrenzer uit je carb hebt getrokken en niet de sproeier veranderd hebt je nu pittig arm aan het rond rijden bent.... Sterker nog ik weet het redelijk zeker.

Als dat zo is STOP METEEN en doe er een grotere sproeier in, 75 zou ik zelf mee beginnen. Doe je dit niet dan loop je kans dat die je warmloopt of vastpeert binnenkort.
 
Blauwe trekveren of blauwe drukveer, gok drukveer.

Hoe klinkt het als die op de 30kmpu is?
Ik vermoed namelijk dat als je alleen de begrenzer uit je carb hebt getrokken en niet de sproeier veranderd hebt je nu pittig arm aan het rond rijden bent.... Sterker nog ik weet het redelijk zeker.

Als dat zo is STOP METEEN en doe er een grotere sproeier in, 75 zou ik zelf mee beginnen. Doe je dit niet dan loop je kans dat die je warmloopt of vastpeert binnenkort.
Bedankt voor je reactie!
De scooter staat daarom nu even stil omdat het weinig zin heeft om 30 km/u te rijden.
Het gaat over een blauwe drukveer van polini inderdaad. Hij trekt goed op, maar rond de 30 km/u klinkt het alsof hij op de limiet zit en gaat hij ook niet meer sneller.

Begrenzer van de carb was al verwijderd voor de nieuwe Polini vario/drukveer.
Met de standaard vario en drukveer ging hij wel gewoon 60 op de teller ( carb ontgrensd ).

Ik wist niet dat je na het vervangen van een standaard vario naar een Polini vario ook de sproeier moest aanpassen, maar dat blijkt dus mogelijk het probleem te zijn.
 
Ik wist niet dat je na het vervangen van een standaard vario naar een Polini vario ook de sproeier moest aanpassen

Dat heeft @MSSH niet gezegd, hij zei:

Ik vermoed namelijk dat als je alleen de begrenzer uit je carb hebt getrokken en niet de sproeier veranderd hebt je nu pittig arm aan het rond rijden

Ik ben geen tuner maar welke blauwe drukveer, van Polini want volgens mij komen meerdere sterktes van Polini in de kleur blauw ?
Maakt de scooter ook overtoeren op de top van die hele 30 kmpu?

ik heb een Zip 2000 2-takt 50cc (2009) 4*** km op de teller
Dat geloof je toch zelf niet?

Ik heb een Polini High Speed vario en een blauwe drukveer geïnstalleerd.
Heeft deze scooter soms ook een blauwe kentekenplaat?
 
Dat heeft @MSSH niet gezegd, hij zei:



Ik ben geen tuner maar welke blauwe drukveer, van Polini want volgens mij komen meerdere sterktes van Polini in de kleur blauw ?
Maakt de scooter ook overtoeren op de top van die hele 30 kmpu?


Dat geloof je toch zelf niet?


Heeft deze scooter soms ook een blauwe kentekenplaat?

Gaat over de 20kg polini blauwe drukveer, scooter lijkt wel vrij veel toeren te maken ja.

Scooter is niet gehaald bij een 16 jarige om de hoek waar de km teller stuk was is gewoon netjes origineel op deze onderdelen na nu dus dat gaat het probleem niet zijn.
En gaat over een gele kentekenplaat ofwel B klasse in België.
 
Heb je de prop uit de uitlaat? Dan zelf of door de vorige eigenaar gedaan. Kijk eerst naar je bougie voor je dat ding uberhaupt nog start. Een bougie met een witte kleur die staat veel te arm en is een soort tikkende tijdbom. Kijk.even bijgevoegde afbeelding hoe het er voor staat
 

Attachments

  • bougiekleur.jpg
    bougiekleur.jpg
    188.3 KB · Views: 3
Heb je de prop uit de uitlaat? Dan zelf of door de vorige eigenaar gedaan. Kijk eerst naar je bougie voor je dat ding uberhaupt nog start. Een bougie met een witte kleur die staat veel te arm en is een soort tikkende tijdbom. Kijk.even bijgevoegde afbeelding hoe het er voor staat
Prop zit nog in de uitlaat. Zal nu eerst de bougie bekijken, Bedankt voor de duidelijke afbeelding.
 
Back
Top