Zip valt soms plotseling uit tijdens het rijden.

Hoi,
Ik heb een zip uit 2012. Hij rijdt gewoon goed maar bijna elke rit valt ie gewoon helemaal stil. Dan moet ik even 20 sec wachten en dan kan ik hem direct weer starten, ik heb dus geen idee waar het aan kan liggen.
 
Advertisement - register to remove this

Hoe kan ik dat testen? Of bekijken? Heb namelijk geen idee hoe je dat moet maken

Je hebt twee leidingen die van je tank afkomen. De een is de benzineslang die naar de carburateur gaat en de ander is een ontluchtingsslang die nergens op gemonteerd zit. Controleer even of die niet verstopt zit.
 
Je hebt twee leidingen die van je tank afkomen. De een is de benzineslang die naar de carburateur gaat en de ander is een ontluchtingsslang die nergens op gemonteerd zit. Controleer even of die niet verstopt zit.
Moet ik dan die achterste kappen er af halen? Bij mij Aerox loopt ie namelijk gewoon naar beneden. Maar bij zip heb ik geen idee
 
Zou wel moeten. Volgens mij loopt hij langs de frame af en zit hij ergens met een ti-wrapje vast.
Ging even bij de caburateur kijken en zag een blauw en zwart slangetje lopen. Maar beiden liepen ze naar een soort van overbrenging. Geen idee wat ik daar mee moet, maar denk dat 1 van die 2 de ontluchtingsslang is
 
Dit is je ontluchtingsslang, deze komt uit de bovenkant van je benzinetank, en loopt via de zijkant van je frame helemaal door tot ongeveer je subframe
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    202.8 KB · Views: 48
  • image.jpg
    image.jpg
    313.9 KB · Views: 40
Dan is er toch iets niet goed met de ontluchting van je tank.
Dus geen mechanisch falen aan de motor oid.
Je weet welke slang het is, die toch nog eens goed nakijken en/of loshalen of er niet iets verstopt zit.
Ander probleem was zonet dat ie ook niet meer startte zonder of met tankdop. Dus geen idee hoe dat weer kwam, moest toch thuis komen. Uit eindelijk wel weer aan de praat gekregen…. 2 uur later en start ie weer volledig normaal
 
Last edited:
Ander probleem was zonet dat ie ook niet meer startte zonder of met tankdop. Dus geen idee hoe dat weer kwam, moest toch thuis komen. Uit eindelijk wel weer aan de praat gekregen…. 2 uur later en start ie weer volledig normaal
Nu hapert ie ook wanneer ik stil moet staan bij een stoplicht bijvoorbeeld, of bij een kruispad en ik wil hem weg trekken gaat ie heel erg haperen tot uitvallen
 
Back
Top