Zip Ultimate

-Tim.b-

Spons...
Project: Zip Ultimate

Het baasje van deze zip was ooit van onze medemember Yori
(aka yori op het forum). Hij heeft lange tijd onbegrensd op dit ding rondgeragd en was hij op een gegeven moment beu. Zijn ouders vonden zelfs een andere uitlaat geen goed idee, dus ging hij samen met mij onopgemerkt een DR70 untuned monteren.
Zijn ouders merkten nu nog niks...
Maar het ging niet snel genoeg dus werd er een 17,5 mm dell'orto carb aangeschaft en een Giannelli Metal om toch enigzins "onopgemerkt" rond te rijden... Maar yori wilde een powerfilter en toen kwamen zijn ouders er WEL achter...
Alles liep op een gegeven moment in de soep door de std lagers en krukas. In de tussen tijd had hij de zip wel 3 keer in een andere kleur gespoten en telkens vrijwel mislukt...
Het lag er maar een beetje kapot bij en hij vroeg mij het ding samen met mij op te bouwen tot een gruwelijk en ultiem beestje.
Daarbij zou het dus ook een beetje mijn zip worden...
Zogezegd zogedaan, en we zijn dus druk bezig met het op- en verbouwen...

Zo stond het ding er in het begin bij
scooter.jpg


Setup is:

- Polini W-poort Alu 70
- Yasuni R
- 19 mm Dell'orto
- Rito krukas + SKF C3 lagers
- Helmbak filter (tijdelijk std bewerkt)
- Malossi Kevlar Belt
- Malossi Carbon Membraanplaatjes

In toekomst:

- MHR vario
- Hebo Koppeling
- Cilinder krijgt tunebeurt
- recht spruitstuk
- 21 mm carb
- andere uitlaat
- zijstandaard
- TPM teller
- Digi teller (oude is defect)

Optische Setup:

- Witte velgen
- Wit binnenschild
- Witte voetenplank
- Witte zijkappen
- Witte knipperlichten voor
- Wit gaas achter de voorkap
- Wit voorspatbord
- Wit achterspatbord
- Achterlicht unit matzwart met witte strepen
- Matzwarte voorkap
- Matzwarte buddyseatkap
- Matzwarte verstevigingsstang
- Matzwart stuur
- Carterdeksel loopt van zwart over naar wit, tevens het blok...
- Zip Ultimate stickers op zijkanten en vertivaal op voorkap
- ZIP uit carterdeksel gefreesd (bij koppeling)
- Bandenletters wit


De scooter is ontdaan van kabelboom, olietank, oliepomp enzovoort. Het streven is natuurlijk zo weinig mogelijk gewicht. Blok is nu volledig uitelkaar, lagers zijn besteld krukas komt er ook bijna aan, dan kan het blok iig weer in elkaar. Ik zal veel foto's maken en binnenkort ook veel uitleg geven. Hier om maar eens te beginnen een aantal foto's van de status zoals die nu ongeveer is:

Blok is eronder uit, frame staat klaar om verder kaal gemaakt te worden...
Zip_001.jpg


Kabelboom zit er hier dus nog in en olietank ook...
Zip_002.jpg


Blok nog in elkaar op de werkbank; er lag best veel rotzooi op de bodem van het carter :p
Zip_003.jpg


Ook de stukjes die uit deze zuiger verdwenen zijn, kwamen we op de bodem van het carter tegen...
Zip_004.jpg


In het begin lag deze plank er nog leegjes bij, die staat nu dus volgepropt :)
Zip_005.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het blok ligt momenteel al open en krukas en lagers zijn eruit. De lagers en keerringen zijn inmiddels al binnen, krukas verwacht ik soon. Hier onder een exploded view van onderdelen van het blokje:

Exploded%20View.jpg


Tja...
Krukas+vario.jpg


Omdat ik niks meer motorisch kon doen was ik begonnen aan het schuren en primen van het achtervelgje, ja daar heb ik nog best veel tijd ingestoken, hieronder resultaat:
Velg%20primed.jpg
 
Nice, setup lijkt wel erg op de mijne maar zo kan je eens goed vergelijken. Je bent iig beter dan ik begonnen :)
 
Thx voor die positieve replys :p, ik heb de band leeg laten lopen en dan tussen band en velg stukken karton doen. Ik heb er wel lang op geschuurd en staat 2 keer in de prime.

En Menn0, dat wordt nog eens sport tussen ons :)!
 
Morgen ff krukas bestellen dan kan het blok binnenkort weer dicht. Het wordt niet een dure hoor, zit te twijfelen tussen rito en doppler, doppler is wel 10 euro duurder. Mmm, welke raden jullie mij aan?
 
het wordt niet zo'n hele brute setup hoor, gewoon lekker blazen, maar ook weer niet een "met-je-achterhoofd-op-het-asfalt-setup". heb vanmiddag al rito-as besteld, net te vroeg :), maargoet, die zal ook wel lekker lopen hoop ik, en tja, scheelt toch tien euro :p!
 
:), da was wel mun bedoeling, zat te denken om benzine tank eruit te gooien en een 1liter tank erin te zetten en meer van dat soort dingen...
 
van wie zou die zijn he? ik heb vandaag nog geen kans gehad om foto's te maken van het frame, zal het vanavond nog proberen en anders morgen. binnenkort worden de kappen geprimed (dit deel wordt gemanaged door yori), ook daar zullen, ook van onder het primen, foto's van gemaakt worden!
 
Frame in stapjes naar skinhead versie :) :

Frame_003.jpg


Frame_002.jpg


Frame_001.jpg


en ook vandaag was alles behoorlijk verspeid, maaaar, het frame is kaal 8) :
Verspreid.jpg



de voorkap was dus losgemaakt en kon het niet laten om alvast een uurtje te gaan schuren. Ben nog niet klaar, zal nog wel een half uurtje duren en dan primen, dus morgen misschien al wel resultaat van het primen, maar hier iig al wat schuurwerk (heey, druppels op de lens!):
Voorkap_001.jpg


Voorkap_002.jpg


morgen dus meer schuur en prime werk, na het weekend pics van het monteren van de krukas en eindresultaat enzovoorts...
 
Back
Top