-Tim.b-
Spons...
Project: Zip Ultimate
Het baasje van deze zip was ooit van onze medemember Yori
(aka yori op het forum). Hij heeft lange tijd onbegrensd op dit ding rondgeragd en was hij op een gegeven moment beu. Zijn ouders vonden zelfs een andere uitlaat geen goed idee, dus ging hij samen met mij onopgemerkt een DR70 untuned monteren.
Zijn ouders merkten nu nog niks...
Maar het ging niet snel genoeg dus werd er een 17,5 mm dell'orto carb aangeschaft en een Giannelli Metal om toch enigzins "onopgemerkt" rond te rijden... Maar yori wilde een powerfilter en toen kwamen zijn ouders er WEL achter...
Alles liep op een gegeven moment in de soep door de std lagers en krukas. In de tussen tijd had hij de zip wel 3 keer in een andere kleur gespoten en telkens vrijwel mislukt...
Het lag er maar een beetje kapot bij en hij vroeg mij het ding samen met mij op te bouwen tot een gruwelijk en ultiem beestje.
Daarbij zou het dus ook een beetje mijn zip worden...
Zogezegd zogedaan, en we zijn dus druk bezig met het op- en verbouwen...
Zo stond het ding er in het begin bij
Setup is:
- Polini W-poort Alu 70
- Yasuni R
- 19 mm Dell'orto
- Rito krukas + SKF C3 lagers
- Helmbak filter (tijdelijk std bewerkt)
- Malossi Kevlar Belt
- Malossi Carbon Membraanplaatjes
In toekomst:
- MHR vario
- Hebo Koppeling
- Cilinder krijgt tunebeurt
- recht spruitstuk
- 21 mm carb
- andere uitlaat
- zijstandaard
- TPM teller
- Digi teller (oude is defect)
Optische Setup:
- Witte velgen
- Wit binnenschild
- Witte voetenplank
- Witte zijkappen
- Witte knipperlichten voor
- Wit gaas achter de voorkap
- Wit voorspatbord
- Wit achterspatbord
- Achterlicht unit matzwart met witte strepen
- Matzwarte voorkap
- Matzwarte buddyseatkap
- Matzwarte verstevigingsstang
- Matzwart stuur
- Carterdeksel loopt van zwart over naar wit, tevens het blok...
- Zip Ultimate stickers op zijkanten en vertivaal op voorkap
- ZIP uit carterdeksel gefreesd (bij koppeling)
- Bandenletters wit
De scooter is ontdaan van kabelboom, olietank, oliepomp enzovoort. Het streven is natuurlijk zo weinig mogelijk gewicht. Blok is nu volledig uitelkaar, lagers zijn besteld krukas komt er ook bijna aan, dan kan het blok iig weer in elkaar. Ik zal veel foto's maken en binnenkort ook veel uitleg geven. Hier om maar eens te beginnen een aantal foto's van de status zoals die nu ongeveer is:
Blok is eronder uit, frame staat klaar om verder kaal gemaakt te worden...
Kabelboom zit er hier dus nog in en olietank ook...
Blok nog in elkaar op de werkbank; er lag best veel rotzooi op de bodem van het carter
Ook de stukjes die uit deze zuiger verdwenen zijn, kwamen we op de bodem van het carter tegen...
In het begin lag deze plank er nog leegjes bij, die staat nu dus volgepropt
Het baasje van deze zip was ooit van onze medemember Yori
(aka yori op het forum). Hij heeft lange tijd onbegrensd op dit ding rondgeragd en was hij op een gegeven moment beu. Zijn ouders vonden zelfs een andere uitlaat geen goed idee, dus ging hij samen met mij onopgemerkt een DR70 untuned monteren.
Zijn ouders merkten nu nog niks...
Maar het ging niet snel genoeg dus werd er een 17,5 mm dell'orto carb aangeschaft en een Giannelli Metal om toch enigzins "onopgemerkt" rond te rijden... Maar yori wilde een powerfilter en toen kwamen zijn ouders er WEL achter...
Alles liep op een gegeven moment in de soep door de std lagers en krukas. In de tussen tijd had hij de zip wel 3 keer in een andere kleur gespoten en telkens vrijwel mislukt...
Het lag er maar een beetje kapot bij en hij vroeg mij het ding samen met mij op te bouwen tot een gruwelijk en ultiem beestje.
Daarbij zou het dus ook een beetje mijn zip worden...
Zogezegd zogedaan, en we zijn dus druk bezig met het op- en verbouwen...
Zo stond het ding er in het begin bij
Setup is:
- Polini W-poort Alu 70
- Yasuni R
- 19 mm Dell'orto
- Rito krukas + SKF C3 lagers
- Helmbak filter (tijdelijk std bewerkt)
- Malossi Kevlar Belt
- Malossi Carbon Membraanplaatjes
In toekomst:
- MHR vario
- Hebo Koppeling
- Cilinder krijgt tunebeurt
- recht spruitstuk
- 21 mm carb
- andere uitlaat
- zijstandaard
- TPM teller
- Digi teller (oude is defect)
Optische Setup:
- Witte velgen
- Wit binnenschild
- Witte voetenplank
- Witte zijkappen
- Witte knipperlichten voor
- Wit gaas achter de voorkap
- Wit voorspatbord
- Wit achterspatbord
- Achterlicht unit matzwart met witte strepen
- Matzwarte voorkap
- Matzwarte buddyseatkap
- Matzwarte verstevigingsstang
- Matzwart stuur
- Carterdeksel loopt van zwart over naar wit, tevens het blok...
- Zip Ultimate stickers op zijkanten en vertivaal op voorkap
- ZIP uit carterdeksel gefreesd (bij koppeling)
- Bandenletters wit
De scooter is ontdaan van kabelboom, olietank, oliepomp enzovoort. Het streven is natuurlijk zo weinig mogelijk gewicht. Blok is nu volledig uitelkaar, lagers zijn besteld krukas komt er ook bijna aan, dan kan het blok iig weer in elkaar. Ik zal veel foto's maken en binnenkort ook veel uitleg geven. Hier om maar eens te beginnen een aantal foto's van de status zoals die nu ongeveer is:
Blok is eronder uit, frame staat klaar om verder kaal gemaakt te worden...
Kabelboom zit er hier dus nog in en olietank ook...
Blok nog in elkaar op de werkbank; er lag best veel rotzooi op de bodem van het carter
Ook de stukjes die uit deze zuiger verdwenen zijn, kwamen we op de bodem van het carter tegen...
In het begin lag deze plank er nog leegjes bij, die staat nu dus volgepropt
Last edited: