Zip type 3 valt uit en start niet meer

Serhatreal

New Member
Hoi, ik heb dus een zip type 3 en een paar dagen terug viel die uit na een rit van ongeveer 15 min. Vervolgens start hij gewoon niet. Bougie was ook zwart.

Wat is het handigste om op dit moment te doen om te kijken wat er aan de hand is?

Is trouwens gewoon een 50cc met esm uitlaat voor de rest orgineel
 
Advertisement - register to remove this

Compressie, Vonk, Mengsel die 3 dingen heb je nodig om hem te laten lopen.

Compressie bepaal je door te kicken en voel je dan weerstand?
Vonk bepaal je door Bougie er uit te halen en hem in de bougiedop tegen het frame aan te houden en te kicken. Dan zie je de vonk.
Mengsel door de carb te checken en de bougie zal nat worden. Eventueel wat remreiniger in de carb spuiten om te cheaten.
 
Dankjewel voor je hulp.

Ik heb alles wat je heb genoemd nagekeken en ik ben zeker nu dat hij is warmgelopen. Nu hij toch is warmgelopen dacht ik eraan om een dr70 te halen en erop te zetten. Heb momenteel een 12.5 mm carb is deze te klein voor de cilinder of zal ik gelijk een grotere carb halen? Zo ja welke sproeier is goed om mee te starten?
 
En waarvan leid je dit van af? als ik zo vrij mag zijn om te vragen?
Ik heb de cilinder eruit gehaald en vervangen en hier zag behoorlijk wat schade op. Nu zit er een dr70 in met sproeier 90 (12mm carb) maar hij wilt nog steeds niet starten. Hij heeft vonk, compressie en bougie wordt nat dus ik weet nu echt niet meer wat het probleem is
 
Misschien wel te nat.
Wat gebeurt er als je probeert te starten zonder luchtfilter, geef hij dan meer teken van leven?
Ik heb het geprobeerd maar ik krijg hetzelfde
Post automatically merged:

Ik heb het geprobeerd maar ik krijg hetzelfde
Ik heb iets om mee verder te werken vgm. Ik heb opnieuw gekeken en het valt me op dat hij geen mengsmering toevoer krijgt vanuit carb richting cilinder. Hoe los ik dit op of moet ik de hele carb vervangen?
 
Last edited:
De toevoer van olie heeft niks te maken met de carburateur, dit is enkel een gaatje waar de, door de oliepomp verpompte, olie druppelsgewijs in de luchtstroom wordt gedruppeld en meegevoerd wordt met het brandstof/luchtmengsel.
Als er problemen zijn met de toevoer van olie, ligt dit of aan de oliepomp, of het 2t olie tankje is leeg, of er zit een slangetje geknikt tussen tankje en oliepomp of tussen oliepomp en carburateur.
 
Back
Top