Piaggio zip type 3 loopt stationair, maar valt uit/valt uit bij gasgeven

piaggiozip

New Member
Beste,

Ik heb mijn oude piaggio zip na 8 jaar stil staan tot leven gebracht weer. Ik heb een nieuwe cilinder erop gezet en de carburateur schoongemaakt (uit elkaar gehaald en enkel doorgeblazen).

Als ik de scooter aankick dan start deze in 1 x en loopt hij mooi stationair. Als ik de scooter stationair laat lopen dan valt hij na anderhalve minuut uit met het geluid alsof hij verzopen is. Op het moment dat ik gas geef dan pakt hij dit en na 1 a 2 x niet meer en valt hij langzaam uit (geluid wordt steeds slomer alsof hij verzopen is).

Ik heb nog niet gecheckt voor valse lucht (dit wil ik vanavond even doen)

Wat zouden andere oorzaken kunnen zijn en hoe kan ik dit verhelpen ?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou de carburateur eerst eens zo proberen kijken wat ie doet
De luchtafstelschroef heeft niets te maken met stationair deze afstelling heeft meer te maken met je gasreactie de reactie van motor rpm omhoog gaan en weer naar beneden in een vloeiende lijn en bijv het aanslaan met elektrisch starter zoals al eerder vermeld is de standaard afstelling waar je mee begint helemaal dicht en dan anderhalve slag naar links open
 
Oké Thnx voor de tips, ik zet hem zo als die is er op, mocht het niet helemaal lekker zijn dan begin ik dus helemaal dicht en dan anderhalve slag open. Ik vond alleen 3.5 slagen zoveel, maar wie weet draait ie perfect. Heb alleen geen zin in dat afstellen haha
 
Yep 3 en halve slag is te veel dit zou betekenen dat je een te grote hoofdsproeier heb of een erg vervuilde luchtfilter check ff je bougiekleurtje en je weet al een heleboel kwa verbranding grijs is te weinig je kan dit ook merken kwa temp van je motortje deze wordt dan veel warmer te rijk een te grote sproeier is je bougie zwart en vettig koffiebruin is perfect succes
 
Oké, nieuwe carb zit eronder, maar nu start ie helemaal niet. Heb paar keer geprobeert, maar slaat niet meer aan. Mogelijke oorzaken? Carb is er lopend onder vandaan gehaald. Ik heb de luchtschroef op van 3.5 slagen naar 1.5 slagen gedaan, moet ik deze dan toch terug doen? Kan dit een oorzaak zijn?
 
Probleem naar probleem haha. Scooter doet het prima. Rondje gereden en ja hoor lekkage. Waar de gaskabel de carburateur in gaat lekt het. Rubbere Pakking is ook aardig plat en oud. Nieuwe besteld morgen erop doen en hopen dat hij niet meer lekt. Mocht dit niet zo zijn, is het dan raadzaam om dat plastic dekseltje war de gaskabel doorheen gaat en de pakking onder zit te vervangen? Of beter een nieuwe carburateur bestellen en geen problemen meer..
 
Back
Top