Zip trekt alleen goed zonder luchtfilter

Mijn zip 80cc 4t trekt met een dipje op zowel uit stilstand als dat ik gas geef, gas los laat en dan weer gas wil geven. Als ik het luchtfilter eraf haal dan heeft hij dit niet en trekt hij als een gek. De overbrenging is in orde want als hij eenmaal het gas pakt dan loopt hij keurig in 1 rechte toerenlijn naar de top. Ik rijd met een sproeier 82 dus kleiner lijkt me sterk voor een 80cc. Ook is onlangs het luchtfilterelement vervangen.

heeft iemand en idee hoe ik ervoor kan zorgen dat hij wel goed trekt maar met luchtfilter?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou toch een kleinere sproeier proberen, je zou anders ook nog even kunnen proberen de luchtschroef wat te verstellen (verder open draaien, dus tegen de klok in als ik dat goed heb) Misschien de luchtfilter begrenzing eruit halen als die er (nog)op zit.
 
Ik zou toch een kleinere sproeier proberen, je zou anders ook nog even kunnen proberen de luchtschroef wat te verstellen (verder open draaien, dus tegen de klok in als ik dat goed heb) Misschien de luchtfilter begrenzing eruit halen als die er (nog)op zit.
Ik kan een kleinere sproeier wel even proberen maar zal eerst even kijken of de luchtschroef nog wat doet ivm dat ik liever niet kleiner ga dan sproeier 82. Waar zou er nog een luchtfilter begrenzer in moeten zitten? Bij een 2 takt weet ik dat het zo’n metalen plaatje is op de luchtinlaat bij se carburateur maar die heb ik niet en weet verder niet zo snel waar er bij een 4 takt een luchtfilter begrenzer zit.
 
Als jij je luchtfilter eraf haalt dan krijgt je scooter meer lucht en dan word de hoeveelheid benzine in het mengsel minder. Je hebt dus een te rijk brandstof mengsel wanneer de luchtfilter gemonteerd is.
Je moet niet zomaar met de luchtschroef gaan lopen klooien als deze gewoon goed staat. Voordat je er doelloos aan gaat lopen draaien, lees op zijn minst even een howto luchtschroef afstellen o.i.d.
Je kan wel roepen dat je niet lager dan 82 gaat maar als jouw blok een maatje 78 nodig heeft kan je hoog of laag springen, kleiner zal je toch moeten.
 
Als jij je luchtfilter eraf haalt dan krijgt je scooter meer lucht en dan word de hoeveelheid benzine in het mengsel minder. Je hebt dus een te rijk brandstof mengsel wanneer de luchtfilter gemonteerd is.
Je moet niet zomaar met de luchtschroef gaan lopen klooien als deze gewoon goed staat. Voordat je er doelloos aan gaat lopen draaien, lees op zijn minst even een howto luchtschroef afstellen o.i.d.
Je kan wel roepen dat je niet lager dan 82 gaat maar als jouw blok een maatje 78 nodig heeft kan je hoog of laag springen, kleiner zal je toch moeten.
Zeker waar en de luchtschroef staat goed af gesteld. Ik ga ook een sproeier maatje kleiner proberen alleen leek me dit een beetje apart ivm de 80cc.
 
Back
Top