Zip koplamp doet het niet

Sven033

New Member
Ik ben naar een scooterzaak gegaan om elektra in mijn zip te fixen omdat de koplamp en achterlichten het niet deden. Zij hebben dat gefixt en voor 3/4 maanden deed alles het totdat tijdens het rijden de koplamp raar deed bij gas los deed hij het niet en bij wel gas deed hij het wel weer, de dag later deed de koplamp het helemaal niet meer en doet het nogsteeds niet. Ik heb geen idee wat het probleem is het is een led lamp maar ik heb ook een andere normale koplamp geprobeerd, doet het ook niet voor de rest doet alle elektra het gewoon. Wat kan ik doen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben naar een scooterzaak gegaan om elektra in mijn zip te fixen omdat de koplamp en achterlichten het niet deden. Zij hebben dat gefixt en voor 3/4 maanden deed alles het totdat tijdens het rijden de koplamp raar deed bij gas los deed hij het niet en bij wel gas deed hij het wel weer, de dag later deed de koplamp het helemaal niet meer en doet het nogsteeds niet. Ik heb geen idee wat het probleem is het is een led lamp maar ik heb ook een andere normale koplamp geprobeerd, doet het ook niet voor de rest doet alle elektra het gewoon. Wat kan ik doen?
Waarschijnlijk de 2 polen van je lamp even goedhard aandrukken op de fitting.
De fitting staat vanuit de fabriek afgesteld op een originele lamp en de led lamp is net wat anders waardoor die waarschijnlijk slecht contact maakt.
Dus gewoon de fitting uit je behuizing lamp in je fitting doen en de 2 ijzeren pinnetjes goed aandrukken op de aansluiting van je led lamp.
 
Dat wordt meten vanaf je schakelaar , eerst meten of de spanning op de schakelaar aankomt , heb je hier spanning dan schakelaar aan en meten aan de uitgang , enzv tot aan de koplamp .
heb je geen spanning aan de schakelaar zul je terug moeten vanaf de stator naar de schakelaar .
Werkt de koplamp op gelijkstroom, ,vanuit de accu ? dat is het waarschijnlijkst omdat het een ledlamp is .
Werkt hij op wisselspanning dan zit er waarschijnlijk een gelijkrichter in de lamp , en zou je dus stroom direct uit de stator gebruiken .
deze zou je dan door moeten meten of hij spanning geeft als de motor loopt , en de bedrading en connectors door moeten meten .
 
Back
Top