(Opgelost) Probleem met LED achter en LED koplamp Zip 2015

Imme S.

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb laatst de Alpha Matrix LED voor en achter geplaatst op mijn Piaggio Zip uit 2015. Ik heb het blauw witte draad verwijderd en gekoppeld aan het zwarte verleng draad. die vervolgens weer vast zit aan het witte draad bij het contact slot. Nu doet voor het goed maar achter gaat mijn knipper- en remlicht wel aan maar niet standaard mijn dag rijverlichting. Als ik mijn knipperlicht bijvoorbeeld naar rechts doe, gaat het dag rijverlicht wel branden aan de linker kant. Het zelfde geld voor mijn koplamp.

Kan het kwaad als ik nu ga rijden?

Ik weet niet meer wat te doen, is er een van jullie die mij hiermee kan helpen?
Alvast bedankt,

Imme S.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb het blauw witte draad verwijderd en gekoppeld aan het zwarte verleng draad. die vervolgens weer vast zit aan het witte draad bij het contact slot.
Dit is goed, maar hoe heb je de matrix knipperlicht-units aangesloten op de kabelboom?

Dus de dagrijverlichtig voor, de dagrijverlichting achter en heb je de koplamp en achterlicht uberhaupt ook omgebouwd naar gelijkspanning of zit je achterlicht en koplamp nog origineel, dus op de wisselspanning rechtstreeks van de stator/ontsteking?
 
Hallo allemaal,

Ik heb laatst de Alpha Matrix LED voor en achter geplaatst op mijn Piaggio Zip uit 2015. Ik heb het blauw witte draad verwijderd en gekoppeld aan het zwarte verleng draad. die vervolgens weer vast zit aan het witte draad bij het contact slot. Nu doet voor het goed maar achter gaat mijn knipper- en remlicht wel aan maar niet standaard mijn dag rijverlichting. Als ik mijn knipperlicht bijvoorbeeld naar rechts doe, gaat het dag rijverlicht wel branden aan de linker kant. Het zelfde geld voor mijn koplamp.

Kan het kwaad als ik nu ga rijden?

Ik weet niet meer wat te doen, is er een van jullie die mij hiermee kan helpen?
Alvast bedankt,

Imme S.
Dit heb ik dus ook precies, wanneer ik mijn rem in doe gaat mijn remlicht wel aan en mijn koplamp ook random.
Post automatically merged:

Dit is goed, maar hoe heb je de matrix knipperlicht-units aangesloten op de kabelboom?

Dus de dagrijverlichtig voor, de dagrijverlichting achter en heb je de koplamp en achterlicht uberhaupt ook omgebouwd naar gelijkspanning of zit je achterlicht en koplamp nog origineel, dus op de wisselspanning rechtstreeks van de stator/ontsteking?
Bij mij zit het origineel
 
Top
Dit is goed, maar hoe heb je de matrix knipperlicht-units aangesloten op de kabelboom?

Dus de dagrijverlichtig voor, de dagrijverlichting achter en heb je de koplamp en achterlicht uberhaupt ook omgebouwd naar gelijkspanning of zit je achterlicht en koplamp nog origineel, dus op de wisselspanning rechtstreeks van de stator/ontsteking?
Dankjewel voor je bericht. Ik heb de 2 draden die aan de ledjes zaten gesoldeerd aan de draden van mijn achterlicht vleugel. Aangezien die ook geen dag rijverlichting geeft denk ik dat het vooraan verkeerd gaat maar weet dus niet wat dat zou kunnen zijn.

Ik heb het blauw-zwarte draad ontkoppeld. Moesten dat er meer zijn?
 
k heb de 2 draden die aan de ledjes zaten gesoldeerd aan de draden van mijn achterlicht vleugel. Aangezien die ook geen dag rijverlichting geeft denk ik dat het vooraan verkeerd gaat
Die draadjes van de dagrijverlichting achter (volgens mij zijn die wit van kleur) moet je ook verlengen en op de witte draad van het contactslot aansluiten evenals de dagrijverlichting voor.

Als je achterlicht en de koplamp ook led is, is het aangewezen om ook de verlichting van de wisselspanning af te koppelen en deze ook aan te sluiten op de witte draad van je contactslot.
Want de levensduur van led gaat dramatisch achteruit als je die led-verlichting op een niet stabiele wisselspanning aansluit, ook heb je kans dat er een storend lichtbeeld ontstaat en dat je bij lage toerentallen een flikkerend lichtbeeld krijgt dat soms ook nog eens uitval als de spanning bij stationair te laag wordt.
 
Die draadjes van de dagrijverlichting achter (volgens mij zijn die wit van kleur) moet je ook verlengen en op de witte draad van het contactslot aansluiten evenals de dagrijverlichting voor.

Als je achterlicht en de koplamp ook led is, is het aangewezen om ook de verlichting van de wisselspanning af te koppelen en deze ook aan te sluiten op de witte draad van je contactslot.
Want de levensduur van led gaat dramatisch achteruit als je die led-verlichting op een niet stabiele wisselspanning aansluit, ook heb je kans dat er een storend lichtbeeld ontstaat en dat je bij lage toerentallen een flikkerend lichtbeeld krijgt dat soms ook nog eens uitval als de spanning bij stationair te laag wordt.
Bedankt voor je reactie. Het draad van de ledverlichting is helaas niet wit, er is wel rood of geel. Een is waarschijnlijk dagrijverlichting en de ander remlicht.
 
Bedankt voor je reactie. Het draad van de ledverlichting is helaas niet wit, er is wel rood of geel. Een is waarschijnlijk dagrijverlichting en de ander remlicht.
Hé marlijn en sparky ik ben er achter gekomen wat de oplossing was. Ik heb met een extra draad elk draadje geprobeerd en gekeken bij welk draadje de lampen het deden. Uiteindelijk bij het zwart-gele draad aan de meest linker kant (als je van achter kijkt) van de spannings regelaar. Dat draad heb ik ontkoppeld en gekoppeld aan het witte draad (voor). Hopelijk helpt dit bij jullie ook en heel erg bedankt!
 
Hé marlijn en sparky ik ben er achter gekomen wat de oplossing was. Ik heb met een extra draad elk draadje geprobeerd en gekeken bij welk draadje de lampen het deden. Uiteindelijk bij het zwart-gele draad aan de meest linker kant (als je van achter kijkt) van de spannings regelaar. Dat draad heb ik ontkoppeld en gekoppeld aan het witte draad (voor). Hopelijk helpt dit bij jullie ook en heel erg bedankt!
Hey, goed om te horen. Heb je een foto van het draad voor mij want ik heb daar ook nog naar gekeken maar helaas geen zwart/gele draad gezien. Volgensmij wel groen/geel.
 
Hé marlijn en sparky ik ben er achter gekomen wat de oplossing was. Ik heb met een extra draad elk draadje geprobeerd en gekeken bij welk draadje de lampen het deden. Uiteindelijk bij het zwart-gele draad aan de meest linker kant (als je van achter kijkt) van de spannings regelaar. Dat draad heb ik ontkoppeld en gekoppeld aan het witte draad (voor). Hopelijk helpt dit bij jullie ook en heel erg bedankt!
Ik heb deze kabels allemaal, weet jij welke het is?
 

Attachments

  • F91D1EED-63F1-4073-A896-B6197955B32A.jpeg
    F91D1EED-63F1-4073-A896-B6197955B32A.jpeg
    273.2 KB · Views: 14
Ik heb deze kabels allemaal, weet jij welke het is?
Jemig dat zou ik echt niet weten, mijn zip komt uit 2015. wat je wel kan proberen is naar een scooter zaak te gaan die het voor je fixen. want bij mij ziet het er alles behalve zo uit. is dit aan de voorkant bij je stuur?
Post automatically merged:

@Imme S. ,
Maw, je hebt dus de verlichting omgebouwd naar gelijkspanning zoals het moet.
ja zeker alleen kon nergens vinden welk draad ik door moest knippen ahha
 
Jemig dat zou ik echt niet weten, mijn zip komt uit 2015. wat je wel kan proberen is naar een scooter zaak te gaan die het voor je fixen. want bij mij ziet het er alles behalve zo uit. is dit aan de voorkant bij je stuur?
Post automatically merged:


ja zeker alleen kon nergens vinden welk draad ik door moest knippen ahha
Ik heb een zip uit 2005, waarschijnlijk ook weer anders... Ik ga hem waarschijnlijk aansluiten op
mijn tank, daar loopt ook een wit draad en staat continu spanning op.
 
Back
Top