zip kappe een geheel make

Ferreltje

G O V G Z E W
heyy.. ik heb een zip oud model.. nu wil ik de achterkap uit een geheel maken...gaat dat passe op frame. en wat moet ik dan allemaal aanpasse?
iemand hier ervaring mee?
 
Advertisement - register to remove this

ik zou zeggen kijk es goed naar hoe een tvx kap eruit ziet, en leer ervan.

of bespaar jezelf een hoop moeite en koop gewoon een tvx kap :p
 
sellezipsp1O.gif


Tvx/willy hubert poly achterkap
 
Ts misschien niet. En geen ervaring hebben, en ff je achterkappen uit een maken, incl de zachtere plasticsoort kappen. Wens ik hem succes.
 
JasperdB said:
ik zou zeggen kijk es goed naar hoe een tvx kap eruit ziet, en leer ervan.

of bespaar jezelf een hoop moeite en koop gewoon een tvx kap :p


weet jij waar die kappe zo te koop zijn?
 
ErwinB said:
@ Tinne, Die van Enrico bleven ook maar scheuren en de ori shit zit volgens mij ook nog onder het poly.

ahhhh... duidelijk.
maar als je geen ervaring met polyesteren hebt, zou ik het niet doen.
 
Wil je het zoals die tvx kap? of gewoon zoals enrico?
Je hebt een ander plastic @ die kap. Die sideskirts. Wil je bestaande kappen aan een maken of een mal oid? Je moet dus ook een frame maken wat onder die kap komt te zitten, voor montage en stevigheid om op te zitten. Of wil je op een of ander manier je helmbak behouden? Met zadel? of gewoon alleen je kappen als een maken.

Wat is je idee?
 
zo iets als die tvx kap... dat ik mijn sideskirts zeg maar gewoon inkort net zoals foto... en dan gewoon van de bestaande kappe een geheel make... of is het niet sterk genoeg?
 
kán. Alleen die sideskirts moet je voorbehandelen omdat het ander plastic is. Voor de rest dan gewoon alles schuren, en dan aan binnenkant vast polyesteren en buitenkant evt ook daarna plamuren dan zou het erop kunnen lijken.
 
Tinne said:
kán. Alleen die sideskirts moet je voorbehandelen omdat het ander plastic is. Voor de rest dan gewoon alles schuren, en dan aan binnenkant vast polyesteren en buitenkant evt ook daarna plamuren dan zou het erop kunnen lijken.


okee dankje wel... en voorbehandelen met?
 
de een zegt:

-goed schuren
-een spec. primer gebruiken

Zoek eens bij het polyester topic. Daar staat dat in.
 
ik heb evt nog een aan elkaar gepolyde zip sp achterkap liggen ;)

achtlichtunit is 1 geheel met de achterkap en de sideskirts zitten ook vast aan de achterkap.



kont is al helemaal strak, maar de sideskirts moeten nog afgewerkt worden
 
ErwinB said:
@ Tinne, Die van Enrico bleven ook maar scheuren en de ori shit zit volgens mij ook nog onder het poly.


Er zitten idd 2 scheurtjes in, die zijn gekomen door het monteren. En ja het is geen complete zelf gepolysterede set (wie heeft dat wel?). Verder vind ik ze een stuk mooier dan die gare twins look met std. kappen...
 
Back
Top