Medium scherm voor Zip

Heinz

Well-Known Member
Mijn vrouw heeft een Zip met een hoog windscherm. Omdat zij nu druk bezig is met ons gezamenlijke projectje, rijdt ze er niet meer op. Ik vind dat hoge scherm verschrikkelijk vervelend en wil er eigenlijk een medium scherm op hebben. Maar ik zie alleen hoge schermen en die kleine flyscreens.

Zijn er ervaringen met dit soort schermpjes?

Heb je hier nog wat aan in praktische zin, of is het puur voor het uiterlijk?
 
Advertisement - register to remove this

sorry, geen ervaring, maar ze weten het zelf ook niet: "Een smoke windscherm van Piaggio is een praktisch accessoire voor op uw Piaggio Zip (2000) scooter. Het lage windscherm houdt u enigzins uit de wind, maar is vooral voor optical styling bedoeld."
overigens denk ik dat smoke enerzijds lastiger is om in het donker doorheen te turen, maar als je veel verblindende koplampen van tegenliggers hebt, kan het weer wèl helpen..
 
Ik had op mijn grande retro ook een hoog windscherm , vond het ook een onding met regen , zag er op een gegeven moment niets meer door .
Heb diverse spuitmiddelen , en een antiregen schermpje , welk je op het scherm moest plakken , geprobeerd , op slot het ik hem net onder mijn kijk hoogte afgeplakt met schilders tape , en hem met een decoupeerzaag , met een fijn ijzerzaagje , afgezaagd . Ben er nu tevreden mee , kijk er bij regen overheen , en zit verder nog enigszins beschut. Maar ook met het hoge windscherm kreeg ik regen op mijn vizier . Zover heb ik hem verlaagd ( zie foto)
 

Attachments

  • 20230124_093244.jpg
    20230124_093244.jpg
    327.3 KB · Views: 10
Ja, ik heb ook 2 schermen korter gezaagd. Van m'n huidige SH en m'n ex-agi. Maar m'n vrouw vindt dat scherm fijn dus ik wil het wel heel laten.
 
sorry, geen ervaring, maar ze weten het zelf ook niet: "Een smoke windscherm van Piaggio is een praktisch accessoire voor op uw Piaggio Zip (2000) scooter. Het lage windscherm houdt u enigzins uit de wind, maar is vooral voor optical styling bedoeld."
overigens denk ik dat smoke enerzijds lastiger is om in het donker doorheen te turen, maar als je veel verblindende koplampen van tegenliggers hebt, kan het weer wèl helpen..
Je kijkt er toch ook helemaal niet doorheen? Volgens mij is dit zo ongeveer borst hoogte. En dat zal ook meteen het praktische nut zijn, het zal je borst een beetje uit de wind houden. Ligt natuurlijk aan de kleding, en wat voor helm je op hebt. Als dit je jas uit de wind houd, en je hebt een dichte helm op, denk ik dat het best veel kan schelen. Wel een beetje jammer dat je handen zo te zien ook niet beschermd zijn.
 
sorry, geen ervaring, maar ze weten het zelf ook niet: "Een smoke windscherm van Piaggio is een praktisch accessoire voor op uw Piaggio Zip (2000) scooter. Het lage windscherm houdt u enigzins uit de wind, maar is vooral voor optical styling bedoeld."
overigens denk ik dat smoke enerzijds lastiger is om in het donker doorheen te turen, maar als je veel verblindende koplampen van tegenliggers hebt, kan het weer wèl helpen..
Wat voor scherm ook, het is nooit krasvrij en daardoor zie je geen ene moer door verstrooiing van het licht. En de fietsende tegenliggers hebben ook akelig fel licht. Vaak ook nog veel te hoog afgesteld. De speedpedelecs zelfs groot licht. Regent of miezert het zie je het hele fietspad niet meer. Een smoke scherm werkt echt niet als zonnebril.
 
Last edited:
Aan de andere kant kan je voor 50 euro geen buil vallen. Denk dat ik hem in de kerstvak wel effe bestel.
Wij hebben hier een heleboel schermen en overwegen om er 1 af te zagen, zodat je er net overheen kan kijken.
Die hoge schermen zijn onderaan vrij breed en bieden een goede bescherming tegen de koude wind op je handen en bovenlichaam.
Ooit al eens gedaan met een Policescherm voor een motor.
 
Back
Top