Zip iget snor naar brom

mwm

New Member
Goedemorgen,

Ik heb recent een piaggio zip uit 2018 gekocht. Het is een 4t met injectie(iget).

Nu is het een snorscooter en wil ik deze omzetten naar een bromscooter. Hij hoeft niet harder dan 45km/h.

Nu heb ik er voorlopig 8gram rollers in gedaan en een gladde variobus. Met 1 varioring loopt hij 30 en trekt goed op. Zonder die ring zal de scooter een paar km harder gaan. Zolang hij op snor staat is dit prima.

Wie kan mij vertellen hoe ik het makkelijkst en niet te duur de scooter op 45km/h kan krijgen? Is dat te programmeren?

Ik hoor het graag.
 
Advertisement - register to remove this

Goedemorgen,

Ik heb recent een piaggio zip uit 2018 gekocht. Het is een 4t met injectie(iget).

Nu is het een snorscooter en wil ik deze omzetten naar een bromscooter. Hij hoeft niet harder dan 45km/h.

Nu heb ik er voorlopig 8gram rollers in gedaan en een gladde variobus. Met 1 varioring loopt hij 30 en trekt goed op. Zonder die ring zal de scooter een paar km harder gaan. Zolang hij op snor staat is dit prima.

Wie kan mij vertellen hoe ik het makkelijkst en niet te duur de scooter op 45km/h kan krijgen? Is dat te programmeren?

Ik hoor het graag.
Je zal een brom ecu moeten instaleren als je deze origineel van piaggio neemt ben je rond de 150 euro kwijt.
 
Kijk even op het Youtubekanaal van Joey Schaar, daar vind je alles voor wat betreft het opvoeren van I-get en vaak in diverse stappen.
Je beslist dan zelf welke stappen je uitvoert en welke (nog) niet want denk eraan de scooter mag als brom maximaal 54 op de rollerbank van de RDW lopen.

Ik zeg hier pertinent niet bij dat je de spullen ook daadwerkelijk bij Joey Schaar moet bestellen want misscien heeft de lokale scooterboer je steun harder nodig en scheelt er iets kun je daar altijd teruggaan en bij een webshop is dit toch altijd een dingetje.
Post automatically merged:

Is dat plug & play?
De ECU wisselen is een kwestie van de kabelboomconnector loshalen van de oude ECU en inpluggen op de nieuwe.
Een werkje van niks dus, het meeste werk is de Tuperware verwijderen maar ook dit zie je op bovenstaand genoemd YT-kanaal.
 
Back
Top