Piaggio zip 2019 iget snor

F1oris

New Member
Beste,

Mijn Piaggio zip 2019 iget snor start niet meer. Bij aanschaf heb ik er een blue ecu opgezet.
Ondertussen heb ik de bougie vervangen (bij het vervangen heb ik gecontroleerd of er brandstof uit de brandstofslang kwam) en heb ik het luchtfilter gecontroleerd.
Blue ecu ook weer even omgewisseld met de originele ecu. Accu is gewoon vol.
Na het vervangen van de bougie kon de zip heel even starten, maar viel daarna direct weer uit.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Met vriendelijke groet,
Floris
 
Advertisement - register to remove this

De blauwe ecu is bestemd voor de brom. Toch?
Betekent dat ie nu veel te weinig lucht krijgt, en je kan proberen te starten zonder het luchtfilter
Maar als ie ook niet meer wil starten met de originele ecu?!
En in aanvulling op Glenn:
Wordt de bougie nat wanneer je gestart hebt?
Kijk eens of je m eventjes kan starten op remmenreiniger
Wanneer er een klep totaal geen speling heeft dan is ie verbrand en mis je de compressie om te starten. Hoeveel kilometer gelopen?

Wat ik niet snap:
je koopt hem en zet er een blauwe ecu op. En dan start ie niet meer.
Heeft ie ooit wel gereden, en zo ja hoe?
 
De blauwe ecu is bestemd voor de brom. Toch?
Betekent dat ie nu veel te weinig lucht krijgt, en je kan proberen te starten zonder het luchtfilter
Maar als ie ook niet meer wil starten met de originele ecu?!
En in aanvulling op Glenn:
Wordt de bougie nat wanneer je gestart hebt?
Kijk eens of je m eventjes kan starten op remmenreiniger
Wanneer er een klep totaal geen speling heeft dan is ie verbrand en mis je de compressie om te starten. Hoeveel kilometer gelopen?

Wat ik niet snap:
je koopt hem en zet er een blauwe ecu op. En dan start ie niet meer.
Heeft ie ooit wel gereden, en zo ja hoe?
Starten zonder luchtfilter heeft geen effect. De bougie is nat na het starten, maar wil niet ontbranden.
De scooter liep met de originele ecu heel goed. Met de blue ecu heb ik ook 1,5 week prima mee gereden.
De kilometerstand ligt rond de 15.000km
 
Starten zonder luchtfilter heeft geen effect. De bougie is nat na het starten, maar wil niet ontbranden.
De scooter liep met de originele ecu heel goed. Met de blue ecu heb ik ook 1,5 week prima mee gereden.
De kilometerstand ligt rond de 15.000km
Als ik het goed begrijp vonkt de bougie dus niet?
En heb je anderhalve week zonder problemen met de blauwe ecu gereden?
 
Back
Top