Rubiertje

New Member
Mijn zip iget hapert wanneer ik heel zacht rij. Ook wanneer je vanuit stilstand optrekt, heeft hij iets van kuren, wat best wel irritant is, want voor elke bocht heb je dat zowat. M’n scooter heeft een snor ecu, power commander, gladde bus en 6.5 gram variorollen. Heeft iemand een idee waar het aan ligt en hoe je dit rare probleem op kan lossen.
 
Advertisement - register to remove this

Wat is de kilometerstand van de zip?
In jouw geval heb je een snor zip. Dus als hij meer dan 7.500km of hoger heeft gereden moet je je koppeling is proberen op te schuren. Hij gaat hikken omdat de koppeling niet goed kan slippen tegen het koppelings huis. Dus wat je dan krijgt is dat hij dan de even een ritme van gekoppeld-ongekoppeld-gekoppeld-ongekoppeld gaat aannemen en op gegeven moment is hij constant gekoppeld en dan hikt hij niet meer. Ik heb het zelfde 2 keer gehad eerst op een Gilera Runner brom 50cc en later had ik het op een Vespa Sprint snor 50cc.
Wat ik altijd doe is bij snor om de 7.500km opschuren en brom doe ik om de 10.000km. Sinds dat ik dat ritme aan hou heb ik er geen last van gehad.
 
Piaggio koppeling is gewoon een slechte koppeling.. Ik heb er zelf ook problemen mee op me new fly.

Bij een snor kan je er weinig aan doen, want je hebt gewoon vrij lichte trekveren nodig om weg te komen.
Maar bij een brom zou je er iets strakkere trekveertjes erin kunnen doen of anders een geheel andere koppeling erin van een andere merk zoals RMS.
 
Wat is de kilometerstand van de zip?
In jouw geval heb je een snor zip. Dus als hij meer dan 7.500km of hoger heeft gereden moet je je koppeling is proberen op te schuren. Hij gaat hikken omdat de koppeling niet goed kan slippen tegen het koppelings huis. Dus wat je dan krijgt is dat hij dan de even een ritme van gekoppeld-ongekoppeld-gekoppeld-ongekoppeld gaat aannemen en op gegeven moment is hij constant gekoppeld en dan hikt hij niet meer. Ik heb het zelfde 2 keer gehad eerst op een Gilera Runner brom 50cc en later had ik het op een Vespa Sprint snor 50cc.
Wat ik altijd doe is bij snor om de 7.500km opschuren en brom doe ik om de 10.000km. Sinds dat ik dat ritme aan hou heb ik er geen last van gehad.
Echt bedankt voor je uitleg man, dan weet ik ook waar het aan ligt en hoe ik het de volgende keer kan voorkomen. Mijn scooter heeft een kilometerstand van net onder de 7000, dus het kan goed zijn dat dat het probleem is ja. Het probleem komt ook echt precies overheen met hoe jij het beschrijft. Weet je nog toevallig waar jij het mee hebt opgeschuurd? Want dan ga ik precies dat doen zodat het probleem vrijwel zeker weg gaat.
 
Een heel schuurpapiertje met een hele lichten korrol. Als je je koppeling op schuurt niet te veel vlees van je koppeling segmenten afschuren, anders verkort je de levens duur. Opschuren tot dat hij mooi matt is. Op youtube staan meer dan genoeg video's hoe dat moet doen.
Echt bedankt voor je uitleg man, dan weet ik ook waar het aan ligt en hoe ik het de volgende keer kan voorkomen. Mijn scooter heeft een kilometerstand van net onder de 7000, dus het kan goed zijn dat dat het probleem is ja. Het probleem komt ook echt precies overheen met hoe jij het beschrijft. Weet je nog toevallig waar jij het mee hebt opgeschuurd? Want dan ga ik precies dat doen zodat het probleem vrijwel zeker weg gaat.
 
Back
Top