Zip Iget 2020 lampen hebben ritme van knipperlichten overgenomen

s.v28

New Member
Eind Februari heb ik m’n scooter (Zip IGET 2020 4t) 2e hands gekocht en mankeerde er niets aan. Tot 1 maand geleden toen ik aan het rijden was ik hem uitzetten en weer aan wou doen, toen deed de complete scooter niets meer. Toen weggebracht naar Noord Scooters waar ze een kabelbreuk hebben vervangen waardoor die wel weer loopt alleen zit er sinds dien een storing in de lampen.

De koplamp (op normaal en groot licht), de achterlampen en de lampjes op het dashboard hebben het ritme van mijn knipperlichten overgenomen. Ook werken mijn knipperlichten alleen als de scooter loopt en niet als die op het contact staat.


Wie kan mij vertellen wat hier evt het probleem zou kunnen zijn en wat ik er zelf aan zou kunnen doen?
 
Advertisement - register to remove this

Kun je niet terug naar Noord Scooters met deze klacht?
Op dergelijke kleine reparaties staat namelijk altijd een garantie periode van minimaal 3 maanden!

Overigens is het een klein iets...
Ergens een sluiting of het is een massa/aarding probleem.

Het lijkt er vooralsnog op dat het vervangen gedeelte (kabelbreuk) niet voldoende nazorg heeft gehad en/of gecontroleerd is op sluiting in het betreffende gedeelte. Maar goed, dit is een aanname van moi!

Wel alle aanwezige zekeringen gecontroleerd op evt. mankementen?
 
Waarschijnlijk werken de knipperlichten niet meer via de accu / contactslot , maar direct via de stator . Zou eens de spanning meten op de schakelaar van de knipperlichten , die van het contactslot , via de geschakelde plus moet komen .
Werken de remlichten wel , als je het contact aan doet , zonder dat de motor loopt ?
Zou even terug gaan , naar Noord scooters , is zuiver iets mis gegaan
 
Back
Top