Zip e4 kmteller stuk na pas 4 jaar. Iemand ervaring mee?

Sundarah

Well-Known Member
Beste leden.
Onlangs heeft de kmteller van mijn zip e4 het begeven terwijl de scooter pas 4 jaar oud is. Eerst gaf hij de snelheid niet meer goed weer, paar dagen later helemaal niet meer en telt hij ook geen kilometers meer.

Nou moet ik zeggen dat dit mij totaal niet verbaasd, gezien ik vanaf dag 1 al klaag over hoe belachelijk slecht de zip stuurkappen zijn afgewerkt zijn en vocht hier erg gemakkelijk naar binnen weet te vreten, en regen ook makkelijk langs de cockpit naar de aansluitingen loopt. Echt triest slecht ontwerp van piaggio.

Mijn vraag aan mensen die dit ook gehad hebben, is dit op te lossen? Zijn de contactpunten wellicht gewoon verroest en moet de cockpit los om deze schoon te maken? Of is het vaak een eenvoudigere oorzaak. Het is namelijk zo dat ik het niet heel erg mis, maar als de dealer hier veel werk aan heeft ga ik hier zeker geen dik bedrag insteken. Als het vaak een eenvoudigere oorzaak heeft wil ik dit nog wel overwegen. Hij is origineel, ben eerste eigenaar. Alleen staat hij wel gewoon buiten te verweren.

Ik heb er in ieder geval zelf weinig verstand van dus wat ervaringen hiermee zijn welkom. Bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top