zip 80cc 4t 2v optimale snelheid

xxgqdx

New Member
ik heb een 80cc tpr kit gkocht maar krijg niet het gewenste resultaat. hij loopt nu 68kmh maar vind dat niet heel bijzonder voor een 80cc. iemand een idee hoe ik dit hoger kan krikken. ik heb ook in mijn clutch aan de onderkant nog gewichtjes die ik kan stellen, snap daar ook niks van iemand die kan helpen? setup is
-tpr80cc
-malo drukveer
-malo delta clutch rode veren
-malo 6.1g rollen
-malo vario
-ducati cdi grijs
-sport uitlaat
 
Advertisement - register to remove this

Hoe is het toerental nu. Aan je setup te zien lijkt het me dat deze teveel toeren maakt en daardoor minder vermogen op het achterwiel levert. Heb je al eens getest wat de topsnelheid is met de originele koppeling, drukveer en rollen?
 
Wil je harder rijden moet je de vertanding aanpassen. Met een Malossi secondaire vertanding rij je ongeveer 18 km/u sneller.
Een 80 cc heeft meer koppel en vermogen (7 pk) dan een 50 cc en bij het maximum van zijn rpm (8000) kom je niet sneller dan 70 km/u met de standaard vertanding en een aangepaste ontsteking.
De vario met de rollen bepaalt het toetental wanneer het vermogen wordt afgegeven. Daarmee bepaal je het optrekken van de scooter maar heel beperkt de topsnelheid (5 km/u ?).
Hoe meer vermogen met een hoger toerental, hoe meer brandbaar mengsel ( benzine en lucht) de motor nodig heeft. Vandaar de carburator een grotere sproeier nodig heeft. Ook een grotere luchtfilter zorgt voor meer lucht en dus een beter brandbaar mengsel.

Voor uw setup zou ik voor de vertanding gaan. Opgelet, je hebt een ‘pers’ toestel nodig om ze te monteren. Youtube even zodat je weet waaraan je begint, of anders toch naar de dealer.
 
Back
Top