Zip 50 cc 2 takt start niet meer

Daan Borgonjon

New Member
Hallo,
ik heb twee weken geleden een zip 50 cc 2 takt gekocht. Er staat een standaard blok op, een 17.5mm carburateur en een sitoplus uitlaad. Toen ik hem kocht was er niets aan de hand, tot dat ik eergisteren heel kort was gaan rijden (150m) en de motor opeens uitviel. Ik ging misschien 20 km/u. Ik krijg hem niet meer aan de praat. De elektrische start deed het al niet (dat zei de verkoper ook), maar de kickstart deed het prima. Nu start hij ook niet met kickstart.
De bougie geeft nog vonken (is gecheckt). Ik weet alleen niet goed hoe je kunt zien of hij nog genoeg/teveel lucht krijgt en of hij nog benzine krijgt.
Er lekt ook een rode-roze vloeistof op de carburateur als de motor warm staat, waarvan ik niet weet vanwaar en hoe het komt.

Ik kan wel wat hulp gebruiken aangezien ik niet echt iemand ken die veel val scooters weet
MVG, daan
 
Advertisement - register to remove this

De rode vloeistof is waarschijnlijk je 2 takt mengolie.
Eerste verdachte is de benzine toevoer, doe een beetje benzine in de cilinderkop (bougie eruit halen), bougie terugdoen en kijken of hij dan pakt als je probeert te starten.
 
De rode vloeistof is waarschijnlijk je 2 takt mengolie.
Eerste verdachte is de benzine toevoer, doe een beetje benzine in de cilinderkop (bougie eruit halen), bougie terugdoen en kijken of hij dan pakt als je probeert te starten.
oke bedankt, weet u ook hoe ik het lekken kan stoppen?
 
De rode vloeistof is waarschijnlijk je 2 takt mengolie.
Eerste verdachte is de benzine toevoer, doe een beetje benzine in de cilinderkop (bougie eruit halen), bougie terugdoen en kijken of hij dan pakt als je probeert te starten.
heeft u ook enig idee hoe de motor op eens stil viel? Want ik had nog niet eens iets vervangen/veranderd en hij viel gewoon opeens uit.
 
De rode vloeistof is waarschijnlijk je 2 takt mengolie.
Eerste verdachte is de benzine toevoer, doe een beetje benzine in de cilinderkop (bougie eruit halen), bougie terugdoen en kijken of hij dan pakt als je probeert te starten.
hey, ik heb dit geprobeerd, maar het heeft niet geholpen. Heeft u nog andere tips?
 
sorry voor de late reactie.

een lopende motor heeft drie dingen nodig, brandstof, zuurstof en vonk.

als je benzine in de kop hebt gedaan en hij ontbrandt dan niet lijkt het erop dat hij toch geen goede vonk heeft.

dat betekent dat je je ontstekingstraject moet gaan nalopen.
 
Back
Top