Zip 2 takt start niet

k_k_k_k

New Member
Goedenavond allemaal, ik heb laatst een zip 2000 gekocht, het is een 70cc 2 takt, kickte in eén keer aan en liep prima (tot vorige week). De brommer starte opeens niet meer, ik ging als eerste de bougie checken ( even schoon gemaakt) en hij vonkt prima, wel was de cilinder verzopen maar dit komt waarschijnlijk door dat ik zo vaak heb staan kicken terwijl hij niet aan ging.
mijn vraag aan jullie is of iemand enig idee heeft wat mogelijk het probleem zou kunnen zijn. het ligt denk ik dus niet aan de ontsteking maar wat wel geen idee. De brommer ruikt trouwens ook erg sterk naar benzine (zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?) en af en toe lekt er olie precies op de carterkap maar volgens mij komt dit door de losgekoppelde oliepomp.

Nou ja lang verhaal kort, heeft iemand enig idee waarom mijn brommer niet start?
 
Advertisement - register to remove this

Olietankje ook losgekoppeld zeker? De stekker van je sensor die gaat over meerdere electrische delen van je scooter. Beste is alles aangesloten laten. De benzinelucht kan komen vanwege een vol luchtfilter met benzine van kicken. Ff opendraaien en schoonmaken. Dan eventueel verder kijken bij je membraam
 
Dank voor de reactie, Ja de vorige eigenaar heeft het olietankje afgesloten ivm nauwkeurigheid van het mengen. Is dat van die sensor een probleem? En zo ja hoe zou ik dat op kunnen lossen? Luchtfilter zou ik morgen wel even kunnen controleren.
Olietankje ook losgekoppeld zeker? De stekker van je sensor die gaat over meerdere electrische delen van je scooter. Beste is alles aangesloten laten. De benzinelucht kan komen vanwege een vol luchtfilter met benzine van kicken. Ff opendraaien en schoonmaken. Dan eventueel verder kijken bij je membraam
 
Olietankje terug aansluiten. Je hoeft de slangen er niet aan te doen en kan hem desnoods vullen met water maar zolang die een vol tankje denkt te hebben is het vaak goed. Ben ik ook pas achter gekomen toen ik geen electrische start had nadat er ook een olietankje was weggehaald vanwege zelf mengen
 
Olietankje terug aansluiten. Je hoeft de slangen er niet aan te doen en kan hem desnoods vullen met water maar zolang die een vol tankje denkt te hebben is het vaak goed. Ben ik ook pas achter gekomen toen ik geen electrische start had nadat er ook een olietankje was weggehaald vanwege zelf mengen
ooh zoo, maar dat is bij mij geen probleem want door de malossi transmissie in mijn brommer doet elektrische start het niet, dus ik moet sowieso al Kickstart gebruiken. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie ik zal morgen kijken in het luchtfilter en of de vlotternaald goed afsluit hopelijk kom ik dan achter het probleem!
 
Gaat niet alleen over electrische start.
ooh zoo, maar dat is bij mij geen probleem want door de malossi transmissie in mijn brommer doet elektrische start het niet, dus ik moet sowieso al Kickstart gebruiken. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie ik zal morgen kijken in het luchtfilter en of de vlotternaald goed afsluit hopelijk kom ik dan achter het probleem!
Gaat ook niet perse om het daadwerkelijke gebruiken van je electrische start. Maar als je je oliepomp loskoppelt heb je namelijk ook geen remlicht. Oliepomp en remlicht hebben niks met elkaar te zoeken en zo zullen er vast meer dingen zijn
 
Back
Top