Zip 2 takt start niet

k_k_k_k

New Member
Ik heb begin dit jaar een 70cc zip 2 takt gekocht, na 2 week startte hij niet meer, ben voor mijn gevoel alles bij langs geweest maar ik ben niet ongelooflijk handig in sleutelen dus vraag ik jullie om raad. De bougie vonkt en is na het kicken nat. Er was een hapje uit het membraan dus was ik bang dat de hele cilinder wand beschadigd zou zijn, dit was niet geval. Sterker nog die ziet er prima uit. Heb de carb schoon gemaakt en gecontroleerd of de benzine vanaf de tank naar carb wel goed vacuüm zuigt. Het blok heeft niet veel compressie dus dat zou het zeker kunnen zijn, maar ik heb geen idee hoe ik dat kan oplossen.
Als iemand ideeën, advies of vragen voor meer informatie heeft hoor ik het graag

Mvgr.
 
Advertisement - register to remove this

Hapje uit Membraam ?
Ik neem aan uit het plaatje , als dat zo is , en het is een Metaal Membraamplaatje , kan het zijn dat de Cilinder en of zuiger beschadigt is
 
Ja ik bedoel idd uit membraan plaatje, ik had de cilinder uit elkaar gehaald om dat dus te controleren maar ik zie dus geen krassen of iets, ziet er in principe netjes uit. Zou het zo klein kunnen zijn dat het niet opvalt maar toch voor compressie verlies zorgt?
 
nee , Membraamplaatjes hebben niets met Compressie te maken.
Kan zijn dat de zuiger en of de zuigerveren versleten zijn .
Ja ik bedoel zeg maar dat zo'n stukje van het membraan plaatje in de cilinder is gevallen waar door de de zuiger en dergelijke beschadigd zijn, maar in principe zie ik geen krassen in de cilinder of op de zuiger dus vind ik dat heel raar
Post automatically merged:

nee , Membraamplaatjes hebben niets met Compressie te maken.
Kan zijn dat de zuiger en of de zuigerveren versleten zijn .
Maar ik denk dat ik dan maar gewoon een nieuwe zuiger en nieuwe zuigerveren moet proberen. Bedankt voor je reactie in ieder geval!
 
Back
Top