Noodleman
New Member
Paar dagen geleden multivar geplaatst en de oude trekveertjes terug geplaatst, ook heb ik de vertandingsolie vervangen. Maar sinds het plaatsen van de multivar trekt hij alleen maar moeizamer op vanaf de 42 naar de 45 ( 0-40 is wel vloeiender) en dan duurt het zeker een flinke 15 seconden voordat die de 45 passeert en ineens door wilt trekken naar zn top. Bergafwaarts heb ik nu wel een top van 62+ op de teller.
Edit:
Ik had eerst de multivar gemonteerd, en het voelde alsof de koppeling slipte. Toen oude trekveren gemonteerd, en dat heeft dat probleem wel verholpen.
Nu ben ik erachter gekomen dat mijn achterwiel heel moeizaam draait op de bok. Als ik hem een slinger geef lijkt het wel alsof hij gelijk weer stopt. Ik heb al geprobeerd de rem los te halen, maar dat verbeterde het niet. Toen ik de koppeling van de as af haalde draaide het wiel wel een stuk vrijer, maar zodra ik hem terug plaatste voelde het alsof er een stuk meer weerstand was. Koppeling en koppelingshuis kunnen wel los van elkaar draaien.
Ik verwacht dus dat dit mogelijk aan de lager in de koppeling zou kunnen liggen? Of anders mogelijk de vertanding?
Edit:
Ik had eerst de multivar gemonteerd, en het voelde alsof de koppeling slipte. Toen oude trekveren gemonteerd, en dat heeft dat probleem wel verholpen.
Nu ben ik erachter gekomen dat mijn achterwiel heel moeizaam draait op de bok. Als ik hem een slinger geef lijkt het wel alsof hij gelijk weer stopt. Ik heb al geprobeerd de rem los te halen, maar dat verbeterde het niet. Toen ik de koppeling van de as af haalde draaide het wiel wel een stuk vrijer, maar zodra ik hem terug plaatste voelde het alsof er een stuk meer weerstand was. Koppeling en koppelingshuis kunnen wel los van elkaar draaien.
Ik verwacht dus dat dit mogelijk aan de lager in de koppeling zou kunnen liggen? Of anders mogelijk de vertanding?
Last edited: