Noodleman
New Member
Mijn scooter heeft simpelweg geen trekkracht en stopt de laatste tijd met lopen rond de 40kmh, ik heb er een brom aanzuigrubber opgezet, strakkere trekveren in gedaan, maar dan nog loopt hij op een recht stuk als ik geluk heb net 40-45kmh, dit met een blue ecu. Ik ben nog van plan er een multivar in te zetten maar dat gaat mij neem ik aan geen 54kmh laten lopen. het duurt overigens heel lang voordat hij echt op toeren komt, pas als hij bij de 35 komt gaan de toeren ineens omhoog en trekt hij ineens door. Ik vroeg mij af of een van jullie misschien weet waar dit aan kan liggen. Hij start overigens prima en hapert niet bij het optrekken, hij maakt gewoon geen toeren en heeft geen trekkracht. Mogelijk de bougie of vsnaar? Ik heb laatst ook de kleppen gesteld en hij start gewoon netjes en ze zijn gesteld op 0,10mm in en 0,15mm uitlaat. Overigens heb ik geen verschil gevoeld tussen 6,5 gr en 8gr rolletjes.
Goed om te weten is dat ik de scooter van een vriend heb overgekocht waar hij wel een flinke 4-6 maanden stil heeft gestaan.
Ook zit er redelijk wat vibratie in de motor wanneer hij stationair staat, soms trilt mijn zadel mee (kan er ook aan liggen dat ik die laatst heb versteld.)
zie hieronder de specificaties:
-Blue ecu onbegrenst
-Witte Malossi trekveren
-6,5gr rollen
-7900km
-gladde bus
-brom aanzuigrubber
-nieuwe motorolie shell helix hx7 5w-40
-varioring verwijderd
-kleppen zelf gesteld, stonden te strak:
was: inlaat 0,05mm en uitlaat 0,10mm
nu: inlaat 0,10mm & uit 0,15mm
-omgekeurd naar geel
-laag windscherm
-nieuw luchtfilter
wat ik nog wil nakijken:
-bougie
-multivar
-vsnaar
Weet een van jullie waar het mogelijk nog aan kan liggen dat hij zo slecht doortrekt en niet een top van 54 haalt op de teller zoals gewenst.?
(Er zijn soortgelijke posts over dit onderwerp maar geen van allen heeft mij kunnen helpen vandaar dat ik een nieuwe aan heb gemaakt.)
Goed om te weten is dat ik de scooter van een vriend heb overgekocht waar hij wel een flinke 4-6 maanden stil heeft gestaan.
Ook zit er redelijk wat vibratie in de motor wanneer hij stationair staat, soms trilt mijn zadel mee (kan er ook aan liggen dat ik die laatst heb versteld.)
zie hieronder de specificaties:
-Blue ecu onbegrenst
-Witte Malossi trekveren
-6,5gr rollen
-7900km
-gladde bus
-brom aanzuigrubber
-nieuwe motorolie shell helix hx7 5w-40
-varioring verwijderd
-kleppen zelf gesteld, stonden te strak:
was: inlaat 0,05mm en uitlaat 0,10mm
nu: inlaat 0,10mm & uit 0,15mm
-omgekeurd naar geel
-laag windscherm
-nieuw luchtfilter
wat ik nog wil nakijken:
-bougie
-multivar
-vsnaar
Weet een van jullie waar het mogelijk nog aan kan liggen dat hij zo slecht doortrekt en niet een top van 54 haalt op de teller zoals gewenst.?
(Er zijn soortgelijke posts over dit onderwerp maar geen van allen heeft mij kunnen helpen vandaar dat ik een nieuwe aan heb gemaakt.)
Last edited: