Is dit soms een snorfiets (Als je van Belgie bent, een klasse-A bromfiets )?ik heb er een brom aanzuigrubber opgezet,
Het was idd een snorfiets, maar ik heb hem om laten keuren naar een bromfietsIs dit soms een snorfiets (Als je van Belgie bent, een klasse-A bromfiets )?
Ik ga vanmiddag gelijk even de bougie en compressie checken. Waarmee/hoe kan ik het beste de injectie schoonmaken?- ja, bougie nakijken/aflezen en evt vervangen (moet 1 van de eerste dingen zijn)
-als ie een tijdje stilstond: carburatie/injectie schoonmaken!
-compressie controleren als de klepspeling te krap is geweest.
die vraag speel ik even door naar de ervaringsdeskundigen (?)Ik ga vanmiddag gelijk even de bougie en compressie checken. Waarmee/hoe kan ik het beste de injectie schoonmaken?
ik zie mensen ook praten over injectie reiniger kopen en dat dan mengen met je benzine, duurt echter wel een flink aantal km voordat dat werkt. Weet niet of jij hier bekend mee bent.die vraag speel ik even door naar de ervaringsdeskundigen (?)
ik heb wel eens injectoren van een auto gereinigd door ze te demonteren, er 9V op te zetten van een zwak blokbatterijtje om ze te openen en er dan carburateurreiniger door te spuiten. ook een ultrasoonbad zou hierbij kunnen helpen, ook hierin moeten ze aangestuurd/geopend worden (pulserend, niet continu)
niet echt, maar volgens mij is dat meer preventief dan dat het achteraf nog werkt. vooral omdat je met een injectiescooter zo weinig verbruikt.ik zie mensen ook praten over injectie reiniger kopen en dat dan mengen met je benzine, duurt echter wel een flink aantal km voordat dat werkt. Weet niet of jij hier bekend mee bent.
Aha oke, ik zal er even naar kijken. Heb zojuist de bougie bekeken en die was zwart/bruin. Ik ga er zsm een nieuwe inzetten en dan even de staat bekijken.niet echt, maar volgens mij is dat meer preventief dan dat het achteraf nog werkt. vooral omdat je met een injectiescooter zo weinig verbruikt.
preventief (als het straks weer goed is) kan je volgens mij toe met uitsluitend premium benzine tanken en anders doe je daar nog van die injectorreiniger in.
hij krijgt nog niet te weinig in ieder gevalAha oke, ik zal er even naar kijken. Heb zojuist de bougie bekeken en die was zwart/bruin. Ik ga er zsm een nieuwe inzetten en dan even de staat bekijken.
Ja. Blok hoeft niet los. Voor de bereikbaarheid kun je het kunstof plaatje in je helmbak verwijderen. Dan kijk je al boven op het blok. Dan de cilinder klepdeksel verwijderen met 4 boutjes en dop 8. Let er wel op dat je een goed passende dop gebruikt. De bout linksboven is wat moeilijker bereikbaar door het frame. Als je de deksel verwijderd kijk dan even of je de rubberen O-ring van je bougiegat niet kwijt raakt. Die hoort namelijk tussen je kleppendeksel en cilinderkop.ik zal binnenkort distributieketting nakijken, kan ik dat doen zonder het hele blok los te halen?
aha gewoon dezelfde plek als waar je je kleppen stelt. Bedankt voor de tip, ga er vanmiddag direct naar kijken.Ja. Blok hoeft niet los. Voor de bereikbaarheid kun je het kunstof plaatje in je helmbak verwijderen. Dan kijk je al boven op het blok. Dan de cilinder klepdeksel verwijderen met 4 boutjes en dop 8. Let er wel op dat je een goed passende dop gebruikt. De bout linksboven is wat moeilijker bereikbaar door het frame. Als je de deksel verwijderd kijk dan even of je de rubberen O-ring van je bougiegat niet kwijt raakt. Die hoort namelijk tussen je kleppendeksel en cilinderkop.
zal k doenAls de ketting speling heeft post hier dan even een filmpje.
het zal toch niet zoiets simpels zijn als je bandenspanning? (sorry, ik zie er tè veel nog net niet op hun velg rijden als er iemand achterop zit en weet van fietsen hoeveel kracht dat al kost)Zodra ik met iemand achterop rijd, totaal dan 150kg, dan loopt hij max 40-43 op de teller.
ah joh op velg rijden is toch heerlijk, super comfortabelsorry, ik zie er tè veel nog net niet op hun velg rijden als er iemand achterop zit e