zip 4t start niet meer met elektrische start en kickstart

TxN

New Member
Sinds eind juni ben ik eigenaar van een zip 4t bouwjaar 2017. Sinds maandag heb een nieuwe accu in gedaan en ook een uurtje meegereden. Alleen sinds dinsdag start hij niet meer met elektrische start en kickstart. Wat ik al heb gedaan om te kijken waar het probleem ligt.

- bougie (ik heb de oude bougie vervangen voor een nieuwe ).
- CDI + bobine ( heb ik gecheckt en daar ligt het ook niet aan omdat de bougie wel vonkt als ik het tegen de cilinder doe).
- Benzinekraan ( ik heb de oude benzinekraan vervangen voor een nieuwe omdat de oude lekte)
- Caburateur ( er zit een nieuwe caburateur erin).

Als ik het start dan lijkt het of de vonk niet aanslaat want de motor draait wel als ik probeer op te starten. Ik denk zelf dat mijn scooter is verzopen door de defecte benzinekraan. Als dat zo is hoelang moet je je scooter laten staan zodat de benzine binnen de bougie en caburateur verdampt ? Als jullie een aan een ander probleem denken hoor ik het graag.
 
Advertisement - register to remove this

Als hij is verzopen moet je gewoon een paar seconden de elek strat inhouden, maar als dat niet werkt zou het wel iets anders zijn, wordt de bougie nat als je hem probeert te starten?
 
Back
Top