Ja, de snelheid/begrenzing mag niet schakelbaar zijn.moet ik dan dat knopje der uit halen?
Om hier wat over te roepen moet je toch wat meer gegevens prijsgeven over je scooter, wat heb je er allemaal al aan vervangen en hoe snel loopt hij nu?En weet iemand wat ik moet vervangen want ik wil hem rond de 47 laten lopen
ohh oke nou laat ik het zo zeggen als ik de ontgenzer aan zet gaat ie rond de 60 en als ik de begrenzer aan zet komt ie amper vooruit.Ja, de snelheid/begrenzing mag niet schakelbaar zijn.
Om hier wat over te roepen moet je toch wat meer gegevens prijsgeven over je scooter, wat heb je er allemaal al aan vervangen en hoe snel loopt hij nu?
By the way, op de rollerbank van de RDW mag de brommer maximaal 55 kmpu lopen, dit ivm de diverse correcties die men toepast.
ahh top man dankjewel , dus dan moet ik gewoon de stekker eruit trekken van de schakelaar en dan de brom cdi erin zettenVan 60 naar 55 is niet zoveel verschil.
En wellicht is die 60 kmpu ook nog volgens de snelheidsmeter van de scooter zelf en die zijn vaak toch zeker 4 a 5kmpu optimistischer dan de werkelijke snelheid
Wat ik zou doen is gewoon proberen met een originele brommer CDI.
Ik denk dat je dan al goed zit.
oooh oke hij rijd nu 45 kom ik dan door de keuring ?Even de advocaat van de duivel spelen....
Eigenlijk hoeft men een snor niet harder te laten lopen om deze om te laten keuren naar brom.
Ook als deze maximaal 25 KM/U gaat, moet de RDW zal deze gewoon goedkeuren omdat de constuctiesnelheid van 45 KM/U (voor brom) niet overschreden wordt.
Al zou de snor maar max 10 KM/U lopen, dan kunnen ze deze niet afkeuren.
Er staat immers niets over een minimumsnelheid vermeld.
Uiteraard moet er wel aan de overige wettelijke eisen voldaan worden.
Ondanks dat het volgende staat op de site van de RDW:
"Wilt u een snorfiets ombouwen naar een bromfiets, dan moet u onder andere de maximum constructiesnelheid (laten) aanpassen. Een snorfiets heeft een maximum constructiesnelheid van 25 km per uur, voor een bromfiets is deze 45 kilometer per uur"
Een snor kan dus zonder meer omgezet worden naar brom en de maximumsnelheid kan later worden aangepast...
Snorfiets aanpassen naar brommer
Hier leest u wat u moet doen om bij de RDW voor uw tot bromfiets omgebouwde snorfiets een nieuw kenteken te krijgen.www.rdw.nl
Als alles veilig is en volgens de regels komt je snor met 45 kmpu gewoon door de keuring, waarom niet.oooh oke hij rijd nu 45 kom ik dan door de keuring ?
Wat @gcs100 hiermee wil zeggen is dat als je met een originele snor op keuring zou gaan om hem om te keuren naar brom, kunnen ze hem niet afkeuren op snelheid, een originele snor loopt immers maar 25 kmpu en dit is dus minder dan de maximum wettelijke snelheid voor brommers.Maar als ik het goed begrijp zou ik eigelijk niet met de snelheid hoeven te spelen.
ahh oke top dan hoop ik dat ik door keuring heen kom want ontgrenst gaat ie 45Als alles veilig is en volgens de regels komt je snor met 45 kmpu gewoon door de keuring, waarom niet.
Het mag dus niet zo zijn dat hij 45 rijdt in de begrensde stand en je hem met een schakelaar sneller kunt laten lopen want als ze daar achter komen is afkeur.
Wat @gcs100 hiermee wil zeggen is dat als je met een originele snor op keuring zou gaan om hem om te keuren naar brom, kunnen ze hem niet afkeuren op snelheid, een originele snor loopt immers maar 25 kmpu en dit is dus minder dan de maximum wettelijke snelheid voor brommers.
Voor jouw geldt dit dus niet want je scooter loopt nu al 60 kmpu, als dit de echte snelheid zou zijn en niet de gecorrigeerde van de fabrikant, en moet je ervoor zorgen dat de scooter minstens 5 kmpu minder hard loopt dan hij nu loopt.
Qua snelheid zit je dus goed en hoef je niets te vrezen.dan hoop ik dat ik door keuring heen kom want ontgrenst gaat ie 45
ahh top.Qua snelheid zit je dus goed en hoef je niets te vrezen.
Als de rest van de scooter ook aan de eisen/regels voldoet, dan "fiets" je zo door de keuring heen.
Vergeet je de simpele dingetjes niet?
Linker spiegel, gele reflectoren links en rechts en een rode achter.
Geen scherpe delen/randen rondom.
Check vlak voor de keuring de verlichting nog even.
Dit zijn vaak de dingen die men over het hoofd ziet, maar die wel in orde moeten zijn.
Veel succes met de keuring...!!!