Beste lezer,
Sinds kort heb ik last van dat mijn scooter erg slecht rijdt, 's ochtends komt die amper vooruit, kan echt nog minder dan een kwart gas geven anders stottert die zo erg dat die niet naar voren wilt zowat, dit duurt ongeveer 20 seconden - 1 minuut. Hierna wilt die ongeveer 30 maar echt meer zit er niet in, meestal nadat ik ongeveer 5 minuten heb gereden gaat die wel weer 50/55, maar niet meer de 60/65 zoals eerst. Echt volgas is bijna niet te doen tenzij ik al meer dan 15 minuten aan het rijden ben, zelfs dan wil die nog wel eens haperen voordat die na een paar seconden weer door rijdt.
Het gaat om een zip 4t (carburateur model)
Ik heb laatst een malossi vario + witte drukveer gemonteerd, toen was dit probleem al aanwezig maar het was niet erger geworden. Nu heb ik laatst mijn oude spruitstuk vervangen aangezien deze (licht) gescheurd was. Hierna heb ik wel meer last van dat hij constant inhoudt en blijft stotteren.
Ook loopt de scooter erg slecht stationaire, heb meerdere keren geprobeerd hem af te stellen maar dit lijkt weinig tot geen verschil te hebben, valt vaak sochtends uit, ook als ik een stuk gereden heb en aankom bij een stoplicht wilt die nog wel eens heel snel stationaire lopen, maar zodra ik een klein beetje gas geef loopt die weer een paar seconden normaal, en valt hij weer uit, ongeacht of de motor warm of koud is.
Ook heb ik 's ochtends vaak dat zodra ik de scooter aan doe en wil weg rijden, dat het heel schokend gaat en er een soort ijzer schrapend geluid vanaf komt?
Als iemand tips heeft voor een van de problemen hoor ik het graag.