Zip 4t 2008 50cc problemen

Tamiel

New Member
Hey er zijn laatst problemen opgedoken bij mijn zip 4t 2008,

Kilometerstand 23xxx
Bouwjaar 2008
Nog nooit zelf aangesleuteld alleen lucht filter vervangen.

Het probleem is er opeens.

Hij begint nu te roken uit de uitlaat als ik hem start (net als een terijk gemengde 2t). Bij gas geven verlies ik kracht alsof ik geen benzine meer heb. Terwijl ik al heb getanked. En eens in de zoveel kilometer komt er een knal uit me uitlaat.

Geen idee of het mogelijk is om te fixen, ik heb er geen verstand van. Een geschatte prijs wat het zou kosten om te laten repareren zou ook top zijn!

Hulp zou ik erg waarderen!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Geen idee of het mogelijk is om te fixen
Alles is te repareren, de vraag is heb je de interesse en de volharding om dit zelf te doen en zo niet, heb je het geld om dit oud beestje te laten repareren en zo ja, zijn de kosten om dit te repareren economisch verantwoord?

  • Is deze rook wit of meer naar de blauwe kant?
  • Hoelang is het geleden dat er nog eens een beurtje aan deze scooter gegeven is?
  • Hoelang is het geleden dat de carburateur nog eens schoongemaakt is?
  • Vonkt de bougie goed?
  • Is de compressie goed?
Je kunt geen prijs hangen aan een reparatie als je niet weet wat er precies aan de hand is.
 
Alles is te repareren, de vraag is heb je de interesse en de volharding om dit zelf te doen en zo niet, heb je het geld om dit oud beestje te laten repareren en zo ja, zijn de kosten om dit te repareren economisch verantwoord?

  • Is deze rook wit of meer naar de blauwe kant?
  • Hoelang is het geleden dat er nog eens een beurtje aan deze scooter gegeven is?
  • Hoelang is het geleden dat de carburateur nog eens schoongemaakt is?
  • Vonkt de bougie goed?
  • Is de compressie goed?
Je kunt geen prijs hangen aan een reparatie als je niet weet wat er precies aan de hand is.
Bougie weet ik niet zeker maar hij vonkt wel.