Zip 4t 2008 50cc problemen

Tamiel

New Member
Hey er zijn laatst problemen opgedoken bij mijn zip 4t 2008,

Kilometerstand 23xxx
Bouwjaar 2008
Nog nooit zelf aangesleuteld alleen lucht filter vervangen.

Het probleem is er opeens.

Hij begint nu te roken uit de uitlaat als ik hem start (net als een terijk gemengde 2t). Bij gas geven verlies ik kracht alsof ik geen benzine meer heb. Terwijl ik al heb getanked. En eens in de zoveel kilometer komt er een knal uit me uitlaat.

Geen idee of het mogelijk is om te fixen, ik heb er geen verstand van. Een geschatte prijs wat het zou kosten om te laten repareren zou ook top zijn!

Hulp zou ik erg waarderen!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Geen idee of het mogelijk is om te fixen
Alles is te repareren, de vraag is heb je de interesse en de volharding om dit zelf te doen en zo niet, heb je het geld om dit oud beestje te laten repareren en zo ja, zijn de kosten om dit te repareren economisch verantwoord?

  • Is deze rook wit of meer naar de blauwe kant?
  • Hoelang is het geleden dat er nog eens een beurtje aan deze scooter gegeven is?
  • Hoelang is het geleden dat de carburateur nog eens schoongemaakt is?
  • Vonkt de bougie goed?
  • Is de compressie goed?
Je kunt geen prijs hangen aan een reparatie als je niet weet wat er precies aan de hand is.
 
Alles is te repareren, de vraag is heb je de interesse en de volharding om dit zelf te doen en zo niet, heb je het geld om dit oud beestje te laten repareren en zo ja, zijn de kosten om dit te repareren economisch verantwoord?

  • Is deze rook wit of meer naar de blauwe kant?
  • Hoelang is het geleden dat er nog eens een beurtje aan deze scooter gegeven is?
  • Hoelang is het geleden dat de carburateur nog eens schoongemaakt is?
  • Vonkt de bougie goed?
  • Is de compressie goed?
Je kunt geen prijs hangen aan een reparatie als je niet weet wat er precies aan de hand is.
Bougie weet ik niet zeker maar hij vonkt wel.
Rook ziet er meer wit uit naar mijn mening.
Carburateur weet ik niet, heb hem 4 maanden terug 2e hands gekocht.
Compressie kan ik helaas niet meten.
 
witte "rook" bij starten is nu normaal: het is gewoon stoom/condens die ontstaat (bij de verbranding van benzine ontstaat niet alléén maar CO2 en CO, gelukkig ook gewoon water)
als hij warm is en nog steeds "rookt" is er misschien meer aan de hand.
dat smoren bij gas geven, doet ie dat vanaf koud? of ook warm (als je wat langer wacht tot ie warm is.. ik heb mijn Kymco gisteren ook wat bij moeten stellen omdat ie na het uitvallen van de choke bijna uitviel, en bij gas geven helemáál.
daarop de mengselschroef ruim een kwart verder opengedraaid en vervolgens de stationair aanslag 3/4 ingedraaid en hij is weer klaar voor de winter.
knalgemeen: misschien wordt het tijd voor een beurtje? klepjes stellen, vers bougietje.
en: wàt heb je getankt tot nu toe?
 
witte "rook" bij starten is nu normaal: het is gewoon stoom/condens die ontstaat (bij de verbranding van benzine ontstaat niet alléén maar CO2 en CO, gelukkig ook gewoon water)
als hij warm is en nog steeds "rookt" is er misschien meer aan de hand.
dat smoren bij gas geven, doet ie dat vanaf koud? of ook warm (als je wat langer wacht tot ie warm is.. ik heb mijn Kymco gisteren ook wat bij moeten stellen omdat ie na het uitvallen van de choke bijna uitviel, en bij gas geven helemáál.
daarop de mengselschroef ruim een kwart verder opengedraaid en vervolgens de stationair aanslag 3/4 ingedraaid en hij is weer klaar voor de winter.
knalgemeen: misschien wordt het tijd voor een beurtje? klepjes stellen, vers bougietje.
en: wàt heb je getankt tot nu toe?
Hij doet het bij koud en warm, beurtje had ie 2 5 maand terug gehad hoorde ik net. Ik heb tot nu toe altijd 98 getankt.
 
Back
Top