stef2005

New Member
Beste lezer,

Sinds kort heb ik last van dat mijn scooter erg slecht rijdt, 's ochtends komt die amper vooruit, kan echt nog minder dan een kwart gas geven anders stottert die zo erg dat die niet naar voren wilt zowat, dit duurt ongeveer 20 seconden - 1 minuut. Hierna wilt die ongeveer 30 maar echt meer zit er niet in, meestal nadat ik ongeveer 5 minuten heb gereden gaat die wel weer 50/55, maar niet meer de 60/65 zoals eerst. Echt volgas is bijna niet te doen tenzij ik al meer dan 15 minuten aan het rijden ben, zelfs dan wil die nog wel eens haperen voordat die na een paar seconden weer door rijdt.

Het gaat om een zip 4t (carburateur model)

Ik heb laatst een malossi vario + witte drukveer gemonteerd, toen was dit probleem al aanwezig maar het was niet erger geworden. Nu heb ik laatst mijn oude spruitstuk vervangen aangezien deze (licht) gescheurd was. Hierna heb ik wel meer last van dat hij constant inhoudt en blijft stotteren.

Ook loopt de scooter erg slecht stationaire, heb meerdere keren geprobeerd hem af te stellen maar dit lijkt weinig tot geen verschil te hebben, valt vaak sochtends uit, ook als ik een stuk gereden heb en aankom bij een stoplicht wilt die nog wel eens heel snel stationaire lopen, maar zodra ik een klein beetje gas geef loopt die weer een paar seconden normaal, en valt hij weer uit, ongeacht of de motor warm of koud is.

Ook heb ik 's ochtends vaak dat zodra ik de scooter aan doe en wil weg rijden, dat het heel schokend gaat en er een soort ijzer schrapend geluid vanaf komt?

Als iemand tips heeft voor een van de problemen hoor ik het graag.
 
Advertisement - register to remove this

Beste lezer,

Sinds kort heb ik last van dat mijn scooter erg slecht rijdt, 's ochtends komt die amper vooruit, kan echt nog minder dan een kwart gas geven anders stottert die zo erg dat die niet naar voren wilt zowat, dit duurt ongeveer 20 seconden - 1 minuut. Hierna wilt die ongeveer 30 maar echt meer zit er niet in, meestal nadat ik ongeveer 5 minuten heb gereden gaat die wel weer 50/55, maar niet meer de 60/65 zoals eerst. Echt volgas is bijna niet te doen tenzij ik al meer dan 15 minuten aan het rijden ben, zelfs dan wil die nog wel eens haperen voordat die na een paar seconden weer door rijdt.

Het gaat om een zip 4t (carburateur model)

Ik heb laatst een malossi vario + witte drukveer gemonteerd, toen was dit probleem al aanwezig maar het was niet erger geworden. Nu heb ik laatst mijn oude spruitstuk vervangen aangezien deze (licht) gescheurd was. Hierna heb ik wel meer last van dat hij constant inhoudt en blijft stotteren.

Ook loopt de scooter erg slecht stationaire, heb meerdere keren geprobeerd hem af te stellen maar dit lijkt weinig tot geen verschil te hebben, valt vaak sochtends uit, ook als ik een stuk gereden heb en aankom bij een stoplicht wilt die nog wel eens heel snel stationaire lopen, maar zodra ik een klein beetje gas geef loopt die weer een paar seconden normaal, en valt hij weer uit, ongeacht of de motor warm of koud is.

Ook heb ik 's ochtends vaak dat zodra ik de scooter aan doe en wil weg rijden, dat het heel schokend gaat en er een soort ijzer schrapend geluid vanaf komt?

Als iemand tips heeft voor een van de problemen hoor ik het graag.
het eerste waar ik aa dacht was misschien kijken of hij valse lucht krijgt. Zoals bij het spruitstuk. En in de winter moet de sproeier iets hoger. Dit komt omdat het koud is. Misschien zijn je kleppen niet meer goed gesteld en je ziet ook vaak dat de distributie ketting een beetje uitgerekt raakt na een tijdje misschien een van deze problemen. check eerst even je spruitstuk. Pak remmenreiniger en laat hem stationair lopen en als hij dan hoger gaat lopen betekend het dat je een nieuw spruit stuk moet. En anders even kijken naar de kleppen met een voeler maatje
 
Ik heb ongeveer 2 weken terug al een nieuw spruitstuk gemonteerd, ook is het snelle stationair lopen maar heel soms, en eigenlijk alleen als ik een stukje rijdt en dan aankom bij het stoplicht, als ik hem net aanzet of op de bok zet dan doet hij dat niet.


het eerste waar ik aa dacht was misschien kijken of hij valse lucht krijgt. Zoals bij het spruitstuk. En in de winter moet de sproeier iets hoger. Dit komt omdat het koud is. Misschien zijn je kleppen niet meer goed gesteld en je ziet ook vaak dat de distributie ketting een beetje uitgerekt raakt na een tijdje misschien een van deze problemen. check eerst even je spruitstuk. Pak remmenreiniger en laat hem stationair lopen en als hij dan hoger gaat lopen betekend het dat je een nieuw spruit stuk moet. En anders even kijken naar de kleppen met een voeler maatje
 
Back
Top