Zip 4t brom iget rijdt maar 40km per uur

Justinvanmourik

New Member
Hallo,
Ik heb twee maanden geleden een 2e hands zip 4t brom iget gekocht uit 2018 met een kilometerstand van 5586.
Nu heb ik er een paar keer op gereden. Hij rijdt maar 40 op de teller. (Ik zou graag rond de 50 uit willen komen) Ik heb daarna wat gekeken op internet en mij leek een malossi multivar met 7,5 gram rolletjes wel een goede oplossing. Alleen wordt er dan soms gezegd door sommige bronnen dat het geen enkel verschil gaat maken. Hoe kan ik mijn scooter nu het best opvoeren? Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Ik heb twee maanden geleden een 2e hands zip 4t brom iget gekocht uit 2018 met een kilometerstand van 5586.
Nu heb ik er een paar keer op gereden. Hij rijdt maar 40 op de teller. (Ik zou graag rond de 50 uit willen komen) Ik heb daarna wat gekeken op internet en mij leek een malossi multivar met 7,5 gram rolletjes wel een goede oplossing. Alleen wordt er dan soms gezegd door sommige bronnen dat het geen enkel verschil gaat maken. Hoe kan ik mijn scooter nu het best opvoeren? Alvast bedankt.
Multivar veranderen doet al veel. Scooter zou dan rond de 50-55 moeten rijden. Optrek wordt ook verbeterd. Success!

Ecu veranderen kan je ook wel doen. Maar multivar veranderen doet al best veek.

 
Hij rijdt maar 40 op de teller.
Voor je gaat opvoeren, zou ik eerst eens uitzoeken waarom de scooter maar 40 rijdt op de teller.
Heb je de snelheid wel eens gecontroleerd met een GPS app of je teller wel klopt?
Heb je de rolletjes, vario, variobus en v-snaar al eens bekeken of deze niet versleten zijn en nog origineel zijn en of de vorige eigenaar daar misschien rare dingen heeft uitgespookt?
 
Voor je gaat opvoeren, zou ik eerst eens uitzoeken waarom de scooter maar 40 rijdt op de teller.
Heb je de snelheid wel eens gecontroleerd met een GPS app of je teller wel klopt?
Heb je de rolletjes, vario, variobus en v-snaar al eens bekeken of deze niet versleten zijn en nog origineel zijn en of de vorige eigenaar daar misschien rare dingen heeft uitgespookt?
Bedankt voor je reactie, Op de GPS app loopt hij ook gewoon 40. De andere onderdelen lijken ook gewoon allemaal te kloppen. Ik heb alleen de rolletjes niet gewogen misschien dat het daar ook aan ligt. Maar is mijn hele vario dan niet sowieso toe aan vervanging? Dan vervang ik ook meteen mijn hele vario met de multivar.
 
Rolletjes kunnen versleten zijn waardoor ze niet goed hun werk doen. (platte kant)
De buitenzijde van deze rolletjes is van kunststof en slijt sneller dan de vario.

Dus als je rolletjes versleten zijn betekent dit nog lang niet dat je vario dit ook is.
Als je remvoeringen of koppelingsschoenen versleten zijn, vervang je toch ook je remsysteem of koppeling niet.

Of de vario zelf versletenis, zie je alleen als je hem eraf haalt en controleert of het loopvlak van de vaio nog vlak is en niet ingesleten of dat het glijvlak die over de variobus glijdt nog soepel gaat.
 
Rolletjes kunnen versleten zijn waardoor ze niet goed hun werk doen. (platte kant)
De buitenzijde van deze rolletjes is van kunststof en slijt sneller dan de vario.

Dus als je rolletjes versleten zijn betekent dit nog lang niet dat je vario dit ook is.
Als je remvoeringen of koppelingsschoenen versleten zijn, vervang je toch ook je remsysteem of koppeling niet.

Of de vario zelf versletenis, zie je alleen als je hem eraf haalt en controleert of het loopvlak van de vaio nog vlak is en niet ingesleten of dat het glijvlak die over de variobus glijdt nog soepel gaat.
heel erg bedankt. Ik zal er naar gaan kijken.
 
Verwacht geen wonderen met de multivar zoals bovenstaand gesuggereerd. Lekker een snelle Ecu in zetten en eventueel iets meer lucht geven.
Post automatically merged:

Verwacht geen wonderen met de multivar zoals bovenstaand gesuggereerd
 
Verwacht geen wonderen met de multivar zoals bovenstaand gesuggereerd. Lekker een snelle Ecu in zetten en eventueel iets meer lucht geven.
Post automatically merged:

Verwacht geen wonderen met de multivar zoals bovenstaand gesuggereerd
Een Ecu en multivar geven toch ongeveer dezelfde resultaten? Waarom is het beter om er een snellere Ecu in te zetten? En hoe hard gaat de scooter dan lopen? Hoe zeker is het dan dat mijn scooter sneller gaat lopen? Ik ben namelijk niet heel bekend met de werking van een Ecu. Wat voor Ecu is dan het beste om te halen?
 
Multivar is voornamelijk beter toeren verloop in combinatie met de witte drukveer. Eerlijk gezegd vond ik mijn koppeling op de ontgrensde scooter minder subtiel/nerveuzer rijden onderin. Ondanks de standaard trekveren.

Jouw scooter wordt begrensd op je ECU computer. Verder weet ik niet veel van welk type je moet hebben maar met een power commander of malossi zit je wel goed. Genoeg youtube materiaal over ook.
 
Multivar is voornamelijk beter toeren verloop in combinatie met de witte drukveer. Eerlijk gezegd vond ik mijn koppeling op de ontgrensde scooter minder subtiel/nerveuzer rijden onderin. Ondanks de standaard trekveren.

Jouw scooter wordt begrensd op je ECU computer. Verder weet ik niet veel van welk type je moet hebben maar met een power commander of malossi zit je wel goed. Genoeg youtube materiaal over ook.
Heel erg bedankt, alleen weet ik dat een Malossi Ecu heel prijzig is. Er is geen mogelijke andere oplossing voor minder geld dus?
 
Je hebt ook wel andere, blauwe ecu icm bredere luchtfilterslang. Iget opvoeren is duur.
Toch zou je de scooter wel naar 45 moeten krijgen lijkt me. Ik zou beginnen met een beurt bij de aankoop van een nieuwe scooter, of in ieder geval de staat vd onderdelen/olie / klepspeling checken.
 
Back
Top