Zip Iget e5 brom remt snel af op motor

Tom033

New Member
Hey,

Mijn zip iget e5 remt snel af op de motor. Mn scooter rolt dus niet echt lang uit, dus in sommige situaties rijd die heel schokkerig.
Als die op de bok stationair staat, dan draait het achter wiel nog wel.

Ten eerste is dit normaal?

Ten tweede kan hier iets aan gedaan worden? Zo ja wat?

Type: zip iget e5 brom (geel kenteken)
Km stand: 3000
Motorisch: helemaal origineel
 
Advertisement - register to remove this

Waarom zou je originele trekveren vervangen voor strakkere, het is een originele 4-takt met nog maar 3000 km op het klokje.

Eerst kijken of er geen veertje is losgeschoten of er iets anders aan de hand is waardoor de koppeling niet goed werkt.

Indien deze scooter nog in de garantieperiode zit, niet zelf aan sleutelen maar direct teruggaan naar de dealer anders vervalt je garantie.
 
Dealer kan dat ook doen .
Bij hoeveel Standaard Scooters is de Drukveer te zwaar ? ... juist bij heel veel , daarom word er vaak Malossi Wit ingezet , zit je meestal altijd goed .
Standaard Druk en terkveren zijn in een standaard Piaggio te zwaar , vooral de Drukveer , als je een Brug oprijd , kakt die in .
Betreft Garantie ? helemaal eens met Sparky.
Dealer kan het aanpassen met behoud van Garantie.
 
Dealer kan dat ook doen .
Bij hoeveel Standaard Scooters is de Drukveer te zwaar ? ... juist bij heel veel , daarom word er vaak Malossi Wit ingezet , zit je meestal altijd goed .
Standaard Druk en terkveren zijn in een standaard Piaggio te zwaar , vooral de Drukveer , als je een Brug oprijd , kakt die in .
Betreft Garantie ? helemaal eens met Sparky.
Dealer kan het aanpassen met behoud van Garantie.
aangezien de dealer waar ik de scooter heb gekocht best wel ver is. Is het ook mogelijk om dan dit te laten doen bij een andere dealer? Of vervalt de garantie dan?
 
aangezien de dealer waar ik de scooter heb gekocht best wel ver is.

Bel de betreffende dealer is op en stel je vraag (beschrijf het probleem) is aan hem.

Het lijkt me namelijk echt wat anders dan de trekveren en/of drukveer!
Drukveer is puur om snaarslip tegen te (kunnen) gaan.
Trekveren zorgen ervoor dat je op het juiste toerental vertrekt en de gashername goed blijft en niet gaat schommelen in toeren.

dus in sommige situaties rijd die heel schokkerig

Als het schokkerig/stotterend rijdt kan het ook goed zijn dat de rollengewichten in de vario niet geheel rond meer zijn.
Door slijtage kunnen er platte kantjes ontstaan op de rollen waardoor de vario blijft hangen.

Maar goed, het beste wat je kunt doen is, is om eerst de dealer te raadplegen in deze!
 
Hoe lang rijd jij al op deze scooter. Ik heb een iGet E4 maar deze remt ook meteen af als ik het gas los laat, wanneer ik dan weer gas geef lijkt dit ook te schokken, maar dit is normaal doen ze allemaal.

Als ik bij een 2takt het gas los laat kan ik de straat uitrollen, bij de iGet is dit het tegenovergestelde, remt meteen en rijdt nog net 2 meter.

Als je nog steeds twijfelt vraag iemand met een E5 of je daar eens op mag rijden, weet bijna zeker dat je hetzelfde zal ervaren.
 
Hey,

Mijn zip iget e5 remt snel af op de motor. Mn scooter rolt dus niet echt lang uit, dus in sommige situaties rijd die heel schokkerig.
Als die op de bok stationair staat, dan draait het achter wiel nog wel.

Ten eerste is dit normaal?

Ten tweede kan hier iets aan gedaan worden? Zo ja wat?

Type: zip iget e5 brom (geel kenteken)
Km stand: 3000
Motorisch: helemaal origineel
Is bij alle zipjes het geval mijn iget e4 doet dit ook zit malossi wit drukveer in heeft wel iets geholpen ik ga binnekort eens testen met trekveren.
Post automatically merged:

Dealer kan dat ook doen .
Bij hoeveel Standaard Scooters is de Drukveer te zwaar ? ... juist bij heel veel , daarom word er vaak Malossi Wit ingezet , zit je meestal altijd goed .
Standaard Druk en terkveren zijn in een standaard Piaggio te zwaar , vooral de Drukveer , als je een Brug oprijd , kakt die in .
Betreft Garantie ? helemaal eens met Sparky.
Dealer kan het aanpassen met behoud van Garantie.
Wat raad jij aan qua trekveren
Zit al witte malossi drukveer in en heeft al iets geholpen bij mij maar nog niet helemaal top
 
Bel de betreffende dealer is op en stel je vraag (beschrijf het probleem) is aan hem.

Het lijkt me namelijk echt wat anders dan de trekveren en/of drukveer!
Drukveer is puur om snaarslip tegen te (kunnen) gaan.
Trekveren zorgen ervoor dat je op het juiste toerental vertrekt en de gashername goed blijft en niet gaat schommelen in toeren.



Als het schokkerig/stotterend rijdt kan het ook goed zijn dat de rollengewichten in de vario niet geheel rond meer zijn.
Door slijtage kunnen er platte kantjes ontstaan op de rollen waardoor de vario blijft hangen.

Maar goed, het beste wat je kunt doen is, is om eerst de dealer te raadplegen in deze!
Even voor de duidelijkheid. Het voelt schokkerig, omdat die redelijk snel afremt. Niet omdat die van toeren schommelt. Hij rijdt verder prima. Redelijk geleidelijk naar de 45, alleen staat denk ik in zon 10 seconden of misschien wel minder stil alleen op de motor
Post automatically merged:

Hoe lang rijd jij al op deze scooter. Ik heb een iGet E4 maar deze remt ook meteen af als ik het gas los laat, wanneer ik dan weer gas geef lijkt dit ook te schokken, maar dit is normaal doen ze allemaal.

Als ik bij een 2takt het gas los laat kan ik de straat uitrollen, bij de iGet is dit het tegenovergestelde, remt meteen en rijdt nog net 2 meter.

Als je nog steeds twijfelt vraag iemand met een E5 of je daar eens op mag rijden, weet bijna zeker dat je hetzelfde zal ervaren.
Ik denk zo’n 6 maanden. Dus het is wel redelijk normaal dat die wat sneller afremt?

Ik heb ook op andere scooters gereden, die eigenlijk nauwlijks afremmen op de motor. Daarom was ik benieuwd of dit normaal was
 
Hoe lang rijd jij al op deze scooter. Ik heb een iGet E4 maar deze remt ook meteen af als ik het gas los laat, wanneer ik dan weer gas geef lijkt dit ook te schokken, maar dit is normaal doen ze allemaal.

Als ik bij een 2takt het gas los laat kan ik de straat uitrollen, bij de iGet is dit het tegenovergestelde, remt meteen en rijdt nog net 2 meter.

Als je nog steeds twijfelt vraag iemand met een E5 of je daar eens op mag rijden, weet bijna zeker dat je hetzelfde zal ervaren.
Mijn iget e4 doet het niet hoor. hij remt wel af op de motor , wat alleen maar fijn is, maar zodra ik gas geeft pakt hij altijd heel erg soepel op zonder schokken .
 
Ik heb ook een injectiescooter, weliswaar geen I-get maar een scooter mag bij het loslaten van het gas niet gaan hobbelen.
Dit is een teken dat de trekveren te laat de koppelingschoentjes van de koppelingsbel trekken.
Dit is te vergelijken met een handgeschakelde brommer/auto/motor waar je na het loslaten van het gas te laat de koppeling bedient.

Dit is ook de reden waarom @Brute-Force gelijk voorstelde de trekveren te verzwaren zal op zich wel helpen, echter mij lijkt dat je dit niet meteen moet doen bij een nieuwe originele brommer maar eerst moet kijken wat de oorzaak is.

Ook als ik hoor dat als de scooter op de standaard stationair draait dat het achterwiel meedraait kan daar op duiden.
Een beetje meedraaien zonder dat de koppeling echt grijpt mag natuurlijk wel vooral als de brommer nog een extra rijk mengsel krijgt bij koude motor.

Trouwens, mijn zoon heeft z'n scooter ook bij een andere dealer gekocht dan waar de eerste beurt is uitgevoerd dit omdat ik later pas ontdekte dat er een Sym dealer veel korter bij ons in de buurt zat.
Het was op zich geen probleem, de eerste 300km-beurt heeft hij zelfs gratis uitgevoerd, waarschijnlijk krijgen ze dit toch betaald door de Importeur/Fabrikant.
 
Back
Top