zip 4t 2v begrenzer politieproof.

absxnt

New Member
Mijn zip rijdt op dit moment 43, dit mag natuurlijk niet op de rollerbank en daarom wil ik een politieproof begrenzer erin zetten met een afstandsbediening. Hierdoor kan ik hem 33 begrensd en rond de 60 ontgrensd laten lopen. Mijn vraag is: zal de politie alsnog merken op de rollerbank dat die ontgrensd is of dat die harder kan?
 
Advertisement - register to remove this

Als ze horen dat je achterwiel geen volle toeren meer draait, is de kans best wel groot dat ze naar een begrenzer gaan zoeken.
Als je gewoon geen risico wilt kopen (omdat je een begrenzer plaatst) is het gewoon verstandiger om je scooter gewoon niet te hard te laten gaan.

60km/u voor een snor is ook gewoon niet slim om het zo maar te zeggen.
 
Mijn zip rijdt op dit moment 43, dit mag natuurlijk niet op de rollerbank en daarom wil ik een politieproof begrenzer erin zetten met een afstandsbediening. Hierdoor kan ik hem 33 begrensd en rond de 60 ontgrensd laten lopen. Mijn vraag is: zal de politie alsnog merken op de rollerbank dat die ontgrensd is of dat die harder kan?

Ze hebben dat volgens mij gewoon door. Meestal rijden Motoragenten rond en die halen je dan rijdend mee naar de rollerbank. Jij voor, hij achter je aan. Althans zo ging het een paar jaar terug hier. En die Motoragent houdt je dan meestal in de gaten of je geen rare dingen uit je zak haalt etc. Ook vragen ze je scooter aan te laten en zie jij dan nog maar om sniky met je afstandsbediening iets te doen. Ze zijn erg nauwlettend geworden met de jaren. Of je gaat all the way, of je gaat beperkt en begrensd rijden (standaard met een paar kmters meer dan).
 
Als ze horen dat je achterwiel geen volle toeren meer draait, is de kans best wel groot dat ze naar een begrenzer gaan zoeken.
Als je gewoon geen risico wilt kopen (omdat je een begrenzer plaatst) is het gewoon verstandiger om je scooter gewoon niet te hard te laten gaan.

60km/u voor een snor is ook gewoon niet slim om het zo maar te zeggen.

Ik ben eens met dat het niet slim is om zo hard te gaan. Kan ik er niet iets aan doen zodat het achterwiel wel volle toeren draait?
Post automatically merged:

Ze hebben dat volgens mij gewoon door. Meestal rijden Motoragenten rond en die halen je dan rijdend mee naar de rollerbank. Jij voor, hij achter je aan. Althans zo ging het een paar jaar terug hier. En die Motoragent houdt je dan meestal in de gaten of je geen rare dingen uit je zak haalt etc. Ook vragen ze je scooter aan te laten en zie jij dan nog maar om sniky met je afstandsbediening iets te doen. Ze zijn erg nauwlettend geworden met de jaren. Of je gaat all the way, of je gaat beperkt en begrensd rijden (standaard met een paar kmters meer dan).

Ik vind het heel overbodig allemaal wat de politie doet om wat scooter die iets harder gaan van de weg te halen. Ik bedoel: als een auto 300 kan, betekent het toch niet dat je altijd met 300 km/u door de straat heen raast?
 
Regels zijn nou eenmaal regels. Ook ligt het er nog aan waar je woont. Woon je in een boerenstreek met veel boerenwegen, dan kom je ze minder tegen en rijden ze vaak door. Is mij al meerdere malen overkomen. Ook heb ik de laatste jaren geen een rollenbank meer gezien. Als je meer in de stad woont, ligt het risico veel hoger en ben je vaker de pineut.
 
a
Regels zijn nou eenmaal regels. Ook ligt het er nog aan waar je woont. Woon je in een boerenstreek met veel boerenwegen, dan kom je ze minder tegen en rijden ze vaak door. Is mij al meerdere malen overkomen. Ook heb ik de laatste jaren geen een rollenbank meer gezien. Als je meer in de stad woont, ligt het risico veel hoger en ben je vaker de pineut.

Ik woon in een agglomeratie dat vast zit aan een stad, ik moet dus vaak naar de stad voor werk. Daarom is een scooter voor mij handig. Maar als je niet harder dan 30 kan heeft het meer zin om gewoon een e-bike te kopen en die wat sneller te gaan maken. Die controleren ze overigens niet eens.
 
60 kmpu is niet meer iets te snel, dit is 3 x te snel in de stad.
En inderdaad, de politiemensen zijn niet op hun achterhoofd gevallen, buiten het feit dat de motoragent je al te snel heeft zien rijden voordat hij je aanhield is het fenomeen schakelbare begrenzer al lang bekend bij de politie.
Als je een scooter toch zo fijn vindt en je wil toch iets harder dan 34 kmpu (dit is de snelheid op de rollerbank waar je net geen WOK krijgt) waarom geen bromfiets?
Want als ik je verhaal zo lees ligt het niet aan het geld en voor het geld voor een fatsoenlijke E-bike heb je zeker een mooie brom-scooter.
 
Als jou begrenzer gewoon goed ingesteld is, is er niks aan de hand. Ik ben met mijn Vespa elke week wel aangehouden op de roller. Ik had ook een begrenzer erin en je merkte zeker wel in toeren dat de scooter normaliter harder liep (als je verstand van scooters hebt),ik heb op dit beestje 1,5 jaar gereden en nog nooit complete technische controle gehad en wok gehad.
Als ze horen dat je achterwiel geen volle toeren meer draait, is de kans best wel groot dat ze naar een begrenzer gaan zoeken.
Dus dit hoeft zeker niet. Alleen bij 2takt geldt dit.
ik heb op dit beestje 1,5 jaar gereden en nog nooit complete technische controle gehad en wok gehad.

De meeste 2018 t/m 2020 scooters maken totaal geen toeren bij de 45 (brom)

Ook vragen ze je scooter aan te laten
Sorry maar, waar haal je dit vandaan?
 
Als jou begrenzer gewoon goed ingesteld is, is er niks aan de hand. Ik ben met mijn Vespa elke week wel aangehouden op de roller. Ik had ook een begrenzer erin en je merkte zeker wel in toeren dat de scooter normaliter harder liep (als je verstand van scooters hebt),ik heb op dit beestje 1,5 jaar gereden en nog nooit complete technische controle gehad en wok gehad.

Dus dit hoeft zeker niet. Alleen bij 2takt geldt dit.
ik heb op dit beestje 1,5 jaar gereden en nog nooit complete technische controle gehad en wok gehad.

De meeste 2018 t/m 2020 scooters maken totaal geen toeren bij de 45 (brom)


Sorry maar, waar haal je dit vandaan?

Ik heb een 4t 2v zip, merk je hier iets qua toeren op de rollerbank? Wat is de beste manier om de politie niks te laten merken?
 
Sorry maar, waar haal je dit vandaan?

Ben in het verleden 2x staande gehouden in 1 jaar tijd en er werd mij verteld toen ik hem uit wilde zetten: "Nee nee meneer! laat maar lekker aan" en de collega agent pakte hem uit me handen en zette hem op de rollerbank. Dus geloof mij, zei wisten wel dat ik rond de 80 ging. En de tweede keer reed de motoragent achter mij en kon ik niks doen, ik zei nog ga maar voor mij rijden ik achtervolg U wel. Deze poging mislukte ook. We spreken hier over ca. 10 jaar geleden. Wat ik de 2e keer van plan was, dat raadt jezelf wel. Maar met de jaren wordt je wijzer en hou je jezelf meer aan de regels.
 
Last edited:
Ben in het verleden 2x staande gehouden in 1 jaar tijd en er werd mij verteld toen ik hem uit wilde zetten: "Nee nee meneer! laat maar lekker aan" en de collega agent pakte hem uit me handen en zette hem op de rollerbank. Dus geloof mij, zei wisten wel dat ik rond de 80 ging. En de tweede keer reed de motoragent achter mij en kon ik niks doen, ik zei nog ga maar voor mij rijden ik achtervolg U wel. Deze poging mislukte ook. We spreken hier over ca. 10 jaar geleden. Wat ik de 2e keer van plan, dat raadt jezelf wel. Maar met de jaren wordt je wijzer en hou je jezelf meer aan de regels.

Als je hem in je spiegels al achter je ziet rijden kan je gewoon alvast stoppen en je motor uitzetten. Gewoon zeggen dat je dacht dat hij erlangs wou of dat je dacht dat het om jou ging.
 
Droom maar lekker verder.
Die motoragent heeft dan allang gezien dat je te hard reed anders zou hij niet achter je rijden.
Als je dan plots maar 25 op de rollerbank haalt lijkt het me vrij normaal dat dit verdacht is.
 
Ik vind het heel overbodig allemaal wat de politie doet om wat scooter die iets harder gaan van de weg te halen. Ik bedoel: als een auto 300 kan, betekent het toch niet dat je altijd met 300 km/u door de straat heen raast?

Ik niet.60 km/u is het dubbele wat je werkelijk mag. Laat je scooter 35/ 40 lopen en laat het daar bij.. Anders verkoop je je snor scooter en haal je een brom. Anders zouden er allemaal gevaarlijk mannetjes op een snor scooter rijden die allemaal 130km/u gaan. En dan ook niet de auto baan pakken.
 
Ben in het verleden 2x staande gehouden in 1 jaar tijd en er werd mij verteld toen ik hem uit wilde zetten: "Nee nee meneer! laat maar lekker aan" en de collega agent pakte hem uit me handen en zette hem op de rollerbank. Dus geloof mij, zei wisten wel dat ik rond de 80 ging. En de tweede keer reed de motoragent achter mij en kon ik niks doen, ik zei nog ga maar voor mij rijden ik achtervolg U wel. Deze poging mislukte ook. We spreken hier over ca. 10 jaar geleden. Wat ik de 2e keer van plan, dat raadt jezelf wel. Maar met de jaren wordt je wijzer en hou je jezelf meer aan de regels.
Is veel veranderd in deze tijd, agent vraagt NOOIT om de scooter aan te laten. Ook niet slim om het te vragen :p
Ik heb een 4t 2v zip, merk je hier iets qua toeren op de rollerbank? Wat is de beste manier om de politie niks te laten merken?
Zolang de scooter de normale kilometers rijd op de rollerbank en de CDI er 'origineel' uit ziet is er niks aan de hand. Politie moet een bevel hebben om je scooter mee te nemen.
Wel kan het zo zijn als de politie het niet vertrouwt, dan moet je binnen 24 uur op de rollerbank op een bureau gaan staan, maar dan heb je genoeg tijd om het te verwisselen :)

Ik had zelfs een doorgezaagde CDI met schakelaar in mijn stuur en de politie heeft meerdere malen gevraagd om mijn buddybak eruit te halen om te kijken, nooit gepakt. CDI is een kokusan CDI, is gewoon origineel alleen heel makkelijk door te zagen
 
Politie moet een bevel hebben om je scooter mee te nemen.
Die hebben ze helemaal niet nodig.
Als ze ook maar een vermoeden hebben dat er iets niet in de haak is, zetten ze gewoon een WOK op de scooter.
Dan moet je de scooter geheel laten keuren bij de RDW en dan dient deze helemaal in originele staat te zijn.
 
Droom maar lekker verder.
Die motoragent heeft dan allang gezien dat je te hard reed anders zou hij niet achter je rijden.
Als je dan plots maar 25 op de rollerbank haalt lijkt het me vrij normaal dat dit verdacht is.

Ik voer hem niet op omdat ik harder erop wil rijden maar juist zodat ik niet vast zit op 25 km/u
Is veel veranderd in deze tijd, agent vraagt NOOIT om de scooter aan te laten. Ook niet slim om het te vragen :p

Zolang de scooter de normale kilometers rijd op de rollerbank en de CDI er 'origineel' uit ziet is er niks aan de hand. Politie moet een bevel hebben om je scooter mee te nemen.
Wel kan het zo zijn als de politie het niet vertrouwt, dan moet je binnen 24 uur op de rollerbank op een bureau gaan staan, maar dan heb je genoeg tijd om het te verwisselen :)

Ik had zelfs een doorgezaagde CDI met schakelaar in mijn stuur en de politie heeft meerdere malen gevraagd om mijn buddybak eruit te halen om te kijken, nooit gepakt. CDI is een kokusan CDI, is gewoon origineel alleen heel makkelijk door te zagen

Dankjewel voor je antwoord.
Ik wil gewoon zo’n schakelbare cdi van zandri bestellen alleen lijkt die niet echt origineel, kan ik daar iets aan doen zodat de politie het minder snel merkt bij een controle?
 
kan ik daar iets aan doen zodat de politie het minder snel merkt bij een controle?
Volgens mij denk je dat er sukkels bij de Politie werken.
Zal je uit de droom helpen:
Bij de Politie werken ook zeer bekwame techneuten en die hebben e.e.a. snel in de gaten.
Lees ook even het tweede gedeelte van mijn vorige antwoord...
 
Volgens mij denk je dat er sukkels bij de Politie werken.
Zal je uit de droom helpen:
Bij de Politie werken ook zeer bekwame techneuten en die hebben e.e.a. snel in de gaten.
Lees ook even het tweede gedeelte van mijn vorige antwoord...

Ik denk dat ik hem gewoon terugvoer naar 34 km/u. Ik wil namelijk niet de heletijd achter en naast me kijken of er ergens een motormuis rijdt. Dan wil ik liever gewoon relaxed op een scooter die 34 gaat.
 
Buitendat, de meeste agenten zijn zelf ook jong geweest en met brommers/scooters in de weer geweest (voorbeeld: buurman van mijn broertje).

Maar dit wordt een eindeloze discussie, meningen met verschillende opvattingen. Iedereen kan doen waar die zin in heeft. Potentiële consequenties zijn voor de bestuurder. Simple as that toch.
 
Back
Top