Zip 80cc 4t 2v maar 64km/h (mogelijk door draadloze begrenzer van €170)

iVision

Member
Ik heb recent een 80cc kit met een Naraku nokkenas gemonteerd, kleppen op; inlaat 0.10 en uitlaat ook 0.10mm (volgens de DR 80cc kit moesten ze hierop staan)
verder heb ik een malossi multivar met witte drukveer en 7.2 rolletjes erin.

deze draadloze begrenzer zit er op waardoor hij mogelijk maar 65 gaat: http://scooterplace.nl/product/eurobegrenzer-met-afstandsbediening-draadloos-piaggio-4t-2v/
Ga ik nou meer vermogen krijgen (hogere top) door bijvoorbeeld een grijze stekker Ducati cdi erop te monteren?
sproeier 82
malossi luchtfilter element.

nu zie ik overal online dat hij minimaal naar de 70-75 moet gaan, mijne haalt net aan 64 op de gps net geen 70 op de teller op dat moment.

iemand enig idee hoe ik hem harder kan laten lopen?

merk wel dat met de standaard zip uitlaat hij ongeveer 15% meer trekkracht heeft inplaats van met de nu gemonteerde Jamarcol uitlaat.


Beetje zelfde setup als deze:


alleen heeft hij het hier over een acceleratiepomp die hij uitgeschakeld heeft. Weet iemand wat dit is, wat het doet en waar ik die kan vinden?
hier geven ze namelijk aan dat ze de 80+ halen
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Welke rollen heb je nog meer geprobeert? De meeste mensen zitten tussen de 8 en 9,2gr.

Met de standaard uitlaat heb je inderdaad veel meer vermogen
Kwam online iemand tegen die had dezelfde setup als ik die had ook 7.2 dus dacht daar begin ik mee
Post automatically merged:

Welke rollen heb je nog meer geprobeert? De meeste mensen zitten tussen de 8 en 9,2gr.

Met de standaard uitlaat heb je inderdaad veel meer vermogen
Ik zou eventueel sproeier 84 of 86 kunnen halen, en misschien het aanzuigrubber uit mijn luchtfilter halen?
 

Attachments

  • 20220302_180403.jpg
    20220302_180403.jpg
    111.2 KB · Views: 8
Last edited:
Je weet zeker dat die begrenzer goed is? Vriend van me had ook een 80cc, begrenzer deraf (helemaal dus, gewoon std CDI) en dat ding blaast als een raket.
Nou je het zegt, dit is de begrenzer die erop zit; http://scooterplace.nl/product/eurobegrenzer-met-afstandsbediening-draadloos-piaggio-4t-2v/

zie dat hij in de Snelle Stand (55-65km/h) wordt aangegeven.. in de scooterzaak zeiden ze dat als er een snelle stand op zit hij vaak volledig ontgrenst is maar dat is dus blijkbaar niet zo? :(
 
Heb het afgelopen week ook al 2x in een andere topic gezet en du het nu nog maar een keertje:D.

Door de meeste begrenzers gaat je brommer slechter lopen. Daarom is het beste ook een std brom cdi, die doorzagen en er dan een schakelaartje tussen solderen.

Mijn top werd daardoor (wel met een heel klein beetje wind mee of bergaf omdat er maar een 50cc op zat) 75 echte kilometers, en begrenst 45
 
Heb het afgelopen week ook al 2x in een andere topic gezet en du het nu nog maar een keertje:D.

Door de meeste begrenzers gaat je brommer slechter lopen. Daarom is het beste ook een std brom cdi, die doorzagen en er dan een schakelaartje tussen solderen.

Mijn top werd daardoor (wel met een heel klein beetje wind mee of bergaf omdat er maar een 50cc op zat) 75 echte kilometers, en begrenst 45
En deze standaard brom cdi zou ook gewoon zo goed moeten werken op een 80cc?
 
ja, hij hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de bougie op het juiste moment vonkt. Bij een 80cc is dat hetzelfde moment
Maar dan begrijp ik niet helemaal waarom hij dan niet harder gaat dan 64 met de begrenzer die als die ontgrenst zou moeten zijn dus als de motor aanstaat en ik op het knopje druk die niet volledig ontgresnd loopt
Post automatically merged:

ja, hij hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de bougie op het juiste moment vonkt. Bij een 80cc is dat hetzelfde moment
daar zou ik zeker echt zo'n ducati cdi met grijzer stekker voor moeten aanschaffen? of zou dat ook gewoon met die standaard brom cdi endan inzagen een hogere top moeten halen? want heb het gevoel dat die draadloze begrenzer m vanaf 64km/h niet verder laat gaan
 
Begrenzers kutten met de timing, vaak ook als ze onbegrenst zijn. Vandaar dat hij waarschijnlijk zo langzaam gaat.

Je zou wel eerst zwaardere rollen kunnen proberen, is een stuk goedkoper en is sowieso goed om uit te proberen. Als je een setje van 9,2 koopt kan je die ook nog mixen met de 7,5gr als 9gr te zwaar blijkt te zijn en 7,5 te licht

Op de originele loopt hij beide begrenst en onbegrenst zoals hij vanuit de fabriek bedoelt is
 
Begrenzers kutten met de timing, vaak ook als ze onbegrenst zijn. Vandaar dat hij waarschijnlijk zo langzaam gaat.

Je zou wel eerst zwaardere rollen kunnen proberen, is een stuk goedkoper en is sowieso goed om uit te proberen. Als je een setje van 9,2 koopt kan je die ook nog mixen met de 7,5gr als 9gr te zwaar blijkt te zijn en 7,5 te licht

Op de originele loopt hij beide begrenst en onbegrenst zoals hij vanuit de fabriek bedoelt is
Okey dan ga ik morgen ff zwaardere rollen halen, raak ik niet veel trekkracht kwijt door die 9? Heb nu 7,2 en trekt wel heerlijk zat eventueel aan hooguit 8 te denken namelijk maar dat is met hoe die nu loopt, niet wetend dat mn top door die draadloze begrenzer wordt verstoort...
 
Zou iedere stap appart doen, maar beginnen met de sproeier naar 84_86 zoals eerder genoemd. Denk dat hij gelimiteerd wordt door te weinig benzine. Ook de rollen inderdaad aan de lichte kant.
 
Zou iedere stap appart doen, maar beginnen met de sproeier naar 84_86 zoals eerder genoemd. Denk dat hij gelimiteerd wordt door te weinig benzine. Ook de rollen inderdaad aan de lichte kant.
Klinkt als een goed idee, ik ga ze vandaag kopen! Laat het resultaat wel even weten
Post automatically merged:

De afstelling van je overbrenging is altijd een compromie tussen trekkracht en topsnelheid.
Wil je meer trekkracht verlies je aan topsnelheid.
Wil je meer topsnelheid verlies je aan trekkracht.
Jaa precies, nu vind ik dat de trekkracht wel iets minder mag om die top hoger te krijgen, trekt m bijna op zn achterwiel... endat met een 4t
 
Klinkt als een goed idee, ik ga ze vandaag kopen! Laat het resultaat wel even weten
Post automatically merged:


Jaa precies, nu vind ik dat de trekkracht wel iets minder mag om die top hoger te krijgen, trekt m bijna op zn achterwiel... endat met een 4t
Dan zou je eventueel ook een langere vertanding van malossi kunnen bekijken. Eerst maar eens de vorige stappen doorlopen.
 
Jaa precies, nu vind ik dat de trekkracht wel iets minder mag om die top hoger te krijgen, trekt m bijna op zn achterwiel... endat met een 4t
Precies,

buiten het feit dat ik eigenlijk geen voorstander ben van extreem opvoeren, is de afstelling een overweging die één ieder voor zichzelf moet maken.
Want wat heb je aan een stadsscooter die 90 kmpu top haalt maar dit wel 30 seconden duur en je toch maar max 45 kmpu mag of kunt rijden van kruispunt tot kruispunt.
Of anderenzijds wat heb je aan een brommer die je op het achtwiel trekt met een lage topsnelheid als je lange rechte trajecten moet rijden buiten de bebouwde kom.
 
De afstelling van je overbrenging is altijd een compromie tussen trekkracht en topsnelheid.
Wil je meer trekkracht verlies je aan topsnelheid.
Wil je meer topsnelheid verlies je aan trekkracht.
Is dit bij 4t anders dan bij tweetakt?
Bij 2takt geven immers de juiste rollen de maximale top met maximale trekkracht. Zou wel willen weten waarom dit bij 4t anders zou zijn.
 
Back
Top