ja sorry ik ga steeds van scooter na scooter en uiteindelijk kijk ik niet meer echt op het forum geluk zijn al me problemen wel steeds opgelostHa daar ben je weer. Degene die allemaal vragen stelt maar nooit uiteindelijk aan geeft wat het probleem nou was
ik ga dit zometeen even checken weet dit even niet uit me hoofd weet wel dat ik hem gewoon kon rond draaien met het vliegwiel.Geen compressie dus staat niet goed op tijd of de kleppen staan niet goed gesteld . zet je zuiger eens precies in top en kijk of je kleppen op tuimelen staan , of allebei gesloten . Wel voorzichtig met de eerste keer meteen starten altijd eerst met de hand een paar keer rond draaien aan het vliegwiel.
en hoe kan ik zien of de zuiger bovenaan staatGeen compressie dus staat niet goed op tijd of de kleppen staan niet goed gesteld . zet je zuiger eens precies in top en kijk of je kleppen op tuimelen staan , of allebei gesloten . Wel voorzichtig met de eerste keer meteen starten altijd eerst met de hand een paar keer rond draaien aan het vliegwiel.
ja het was een serieuze vraag welk puntje moet het vliegwiel op staan de 4t of 2t want ik dachr eerst dat her voor 4 of 2 takt stond maar iemand vertelde me dat het voor het aantal kleppen isBougie eruit.
Je draait zolang aan het vliegwiel totdat je markering op het vliegwiel goed staat en bovendien je nokkenastandwiel idem.
Je laat voorzichtig een dunne schroevendraaier of potlood in het bougie bougie gat zakken.
Voila zo gemakkelijk kan dit zijn.
Ik vraag me werkelijk af of dit een serieuze vraag was of dat je ons voor de gek houdt....
ik voelde geen weerstand ik ga straks nog een keer op tijd zetten maar moet het vliegwiel op het 2t of 4t puntje het is een 4t2v blokAls je ons niet voor de gek houdt , voel je dan weerstand bij de compressie slag? En laat niets in je bougie gat vallen als je aan het meten bent.
Volgens mij is Tempi - Takt, en staat de V voor Valvole = klep.4t staat voor 4tempi (4kleps) 2t staat voor 2tempi (2klep). Dat even proberen.
nee klopt niet helemaal 2t heeft geen kleppen, 4t daarin tegen wel.4t staat voor 4tempi (4kleps) 2t staat voor 2tempi (2klep). Dat even proberen.
deze uitleg klopt wel inderdaad.Volgens mij is Tempi - Takt, en staat de V voor Valvole = klep.
4 Takt, 2 Takt, 2 Valve, 4 valve.
Dus een 4 T 4 V is een 4 takt 4 klepper.
nee klopt niet helemaal 2t heeft geen kleppen, 4t daarin tegen wel.
deze uitleg klopt wel inderdaad
nee klopt niet helemaal 2t heeft geen kleppen, 4t daarin tegen wel.
deze uitleg klopt wel inderdaad.
Jôh, echt ?
Ja? Bij 4v op 4t zetten neem ik aan?Jôh, echt ?
Maar je hebt 4T 4V en 4T 2V uitvoeringen.
Die vraag snap ik niet.Ja? Bij 4v op 4t zetten neem ik aan?
Was niet echt een vraag.Die vraag snap ik niet.
Zet er dan geen vraagtekens achter.Was niet echt een vraag.