zip 4 takt start niet

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe kop op me zip gezet aangezien me oude kop een ingezakte klep had. nu zit het blok weer helemaal in elkaar maar iets klopt niet hij start niet met de elektrische start en kicken gaat veel te licht. er zitten ook netjes nieuwe pakkingen tussen en heb het blok op tijd gezet het tandwiel streepje staat gelijk met het rondje op de kop en tegelijkertijd staat het 4t tekentje op het vliegwiel gelijk met het streepje. iemand suggesties wat het probleem kan zijn alle hulp is welkom
 
Advertisement - register to remove this

Geen compressie dus staat niet goed op tijd of de kleppen staan niet goed gesteld . zet je zuiger eens precies in top en kijk of je kleppen op tuimelen staan , of allebei gesloten . Wel voorzichtig met de eerste keer meteen starten altijd eerst met de hand een paar keer rond draaien aan het vliegwiel.
 
Geen compressie dus staat niet goed op tijd of de kleppen staan niet goed gesteld . zet je zuiger eens precies in top en kijk of je kleppen op tuimelen staan , of allebei gesloten . Wel voorzichtig met de eerste keer meteen starten altijd eerst met de hand een paar keer rond draaien aan het vliegwiel.
ik ga dit zometeen even checken weet dit even niet uit me hoofd weet wel dat ik hem gewoon kon rond draaien met het vliegwiel.
Post automatically merged:

Geen compressie dus staat niet goed op tijd of de kleppen staan niet goed gesteld . zet je zuiger eens precies in top en kijk of je kleppen op tuimelen staan , of allebei gesloten . Wel voorzichtig met de eerste keer meteen starten altijd eerst met de hand een paar keer rond draaien aan het vliegwiel.
en hoe kan ik zien of de zuiger bovenaan staat
 
Bougie eruit.
Je draait zolang aan het vliegwiel totdat je markering op het vliegwiel goed staat en bovendien je nokkenastandwiel idem.
Je laat voorzichtig een dunne schroevendraaier of potlood in het bougie bougie gat zakken.
Voila zo gemakkelijk kan dit zijn. :rolleyes:

Ik vraag me werkelijk af of dit een serieuze vraag was of dat je ons voor de gek houdt....
 
Bougie eruit.
Je draait zolang aan het vliegwiel totdat je markering op het vliegwiel goed staat en bovendien je nokkenastandwiel idem.
Je laat voorzichtig een dunne schroevendraaier of potlood in het bougie bougie gat zakken.
Voila zo gemakkelijk kan dit zijn. :rolleyes:

Ik vraag me werkelijk af of dit een serieuze vraag was of dat je ons voor de gek houdt....
ja het was een serieuze vraag welk puntje moet het vliegwiel op staan de 4t of 2t want ik dachr eerst dat her voor 4 of 2 takt stond maar iemand vertelde me dat het voor het aantal kleppen is
Post automatically merged:

Als je ons niet voor de gek houdt , voel je dan weerstand bij de compressie slag? En laat niets in je bougie gat vallen als je aan het meten bent.
ik voelde geen weerstand ik ga straks nog een keer op tijd zetten maar moet het vliegwiel op het 2t of 4t puntje het is een 4t2v blok
 
Last edited:
Back
Top