Zip 2T 70 probleem

Goedemorgen,

Sinds zaterdag heb ik een probleem met mijn Zip 2t 70.
Ik rij even, opeens valt die weg (bij verschillende snelheden maakt niet uit), en daarna kan ik weer trappen voor 3/4 minuten en dan gaat die weer aan.
Ik weet niet waardoor het komt hij valt gewoon in eens weg, soms kan ik nog even gas geven maar daarna slaat die gewoon compleet af.
Ik heb al een andere bougie er in gedaan gister en een andere sproeier (80>86) aangezien ik ook een Yasuni R eronder had gezet. Toen deed die
het weer voor even in de avond en kon ik gewoon rijden zonder uitvallen of iets maar vanochtend toen ik mijn scooter wou pakken hield die er weer om de 150 m mee op.

Probleem Zip < dit is een video van het probleem.

Wie kan mij mogelijk helpen?

- DR70
- Yasuni R
- Polini HiSpeed vario
- Polini CP19 Handchoke (Sproeier 86)
- Std luchtfilter met polini element
- NGK BR8ES
 
Advertisement - register to remove this

Als hij uitvalt , heb je dan nog een vonk , dit kun je testen door een reserve bougie mee te nemen , hoef je alleen de dop op de reserve bougie te zetten , en niet je hete bougie eruit te draaien. Kan zijn dat de bobine uitvalt als hij warm wordt . Of even met de tankdop half erop gaan rijden , om uit te sluiten dat je ontluchting van je tank dicht zit.
 
Als hij uitvalt , heb je dan nog een vonk , dit kun je testen door een reserve bougie mee te nemen , hoef je alleen de dop op de reserve bougie te zetten , en niet je hete bougie eruit te draaien. Kan zijn dat de bobine uitvalt als hij warm wordt . Of even met de tankdop half erop gaan rijden , om uit te sluiten dat je ontluchting van je tank dicht zit.
Hoe kan ik kijken of die vonkt terwijl die uitvalt? Kan dit ook als ik hem ga kicken nadat ie is uitgevallen want dan doet die het ook niet direct. Ook zou ik even kijken met die tank dop wat dat precies doet. Heb je die video gezien?
 
Als je , als hij uitvalt , de dop op de reserve bougie zet , gelijk als je stil staat , en deze tegen massa houdt , en dan start of kickt , moet hij vonken / of niet .
De reserve bougie , omdat je dan niet eerst je hete bougie die erin zit eruit hoeft te halen . Video gezien , lijkt of hij geen benzine of vonk meer krijgt .
 
Is je brandstof voorziening wel in orde?
  • Vaccumkraantje oke?
  • Vacuum slangetje oke?
  • Brandstofslangetje niet geknikt?
  • Beluchting tank oke?
  • Werkt je vlotter en vlotternaald goed?
  • Brandstoffilter niet vervuild?
 
Is je brandstof voorziening wel in orde?
  • Vaccumkraantje oke?
  • Vacuum slangetje oke?
  • Brandstofslangetje niet geknikt?
  • Beluchting tank oke?
  • Werkt je vlotter en vlotternaald goed?
  • Brandstoffilter niet vervuild?
Vacuum heb ik niet, heb kraan.
Brandstofslang zit goed.
Beluchting ga ik dus straks even na kijken.
Vlotter/vlotternaald goed denk ik want hij doet het de ene keer perfect zoals gister avond heb ik een goede 20 minuten lang gereden en op snelheid ook zonder enige problemen.
Brandstoffilter denk ik niet dat die vervuild is.
 
Als je , als hij uitvalt , de dop op de reserve bougie zet , gelijk als je stil staat , en deze tegen massa houdt , en dan start of kickt , moet hij vonken / of niet .
De reserve bougie , omdat je dan niet eerst je hete bougie die erin zit eruit hoeft te halen . Video gezien , lijkt of hij geen benzine of vonk meer krijgt .
T afvoer slangetje hing dus al een tijdje tegen me uitlaat aan hahaha die was compleet dicht gesmolten. Stuk van af geknipt zodat die er niet meer tegen aan komt of in de buurt en t was starten en rijden. Bedankt voor de tip!
 
Als het kan , haal hem dan ook uit de buurt van de uitlaat , benz op een hete uitlaat , is ook geen gelukkige combinatie . ;)
 
@Roy2007 Dit is een slangetje om te zorgen , dat als de motor loopt , ( en de benzine stroomt naar de carburateur , of wordt door een pomp naar de injector geleid , ) dat er lucht in de tank kan komen , anders krijg je een vaccum boven de benz , waardoor je benz niet meer uit de tank loopt . Ook kan er een klein gaatje in de dop zitten die hetzelfde doel heeft . Je hebt dan geen ontluchtings slang . Vul maar eens een fles met water , en houd deze op zijn kop , als je hem dan schuin houd , kan er lucht bij , en gaat het veel makkelijker.
 
@Roy2007 Dit is een slangetje om te zorgen , dat als de motor loopt , ( en de benzine stroomt naar de carburateur , of wordt door een pomp naar de injector geleid , ) dat er lucht in de tank kan komen , anders krijg je een vaccum boven de benz , waardoor je benz niet meer uit de tank loopt . Ook kan er een klein gaatje in de dop zitten die hetzelfde doel heeft . Je hebt dan geen ontluchtings slang . Vul maar eens een fles met water , en houd deze op zijn kop , als je hem dan schuin houd , kan er lucht bij , en gaat het veel makkelijker.
Oh die. Heb hem gevonden. Loopt bij mij onder het zadel vanaf de de uiterste bovenkant van de tank. Weer wat geleerd
 
Back
Top