Ik moet beter lezen haha75 is de standaard maat van een 4t met 18,5mm carb. 2t heeft lijkt me een andere standaard sproeier?
Ja dit klopt. Stotteren is vaak te veel bezine de weinig lucht. Bwaap is te weinig benzine, te veel lucht.was het niet zo dat bij halfgas dat het lag aan de gasnaald (meestal) en bij volgas aan de sproeier (meestal) ?
ja hij krijgt of teveel lucht of te weinig benzine maar ik denk het 2e te weinig benzine. toen ik hem kocht zat er sproeier 52 in en zat de luchtschroef helemaal dicht en liep wel alleen je kon niet volgas geven. dus ik ging er naar kijken, zag ik dat de luchtsproeier helemaal dicht zat. dus ik dacht te weinig benzine of teveel lucht, dus ik kijken naar valse lucht, niet kunnen vinden. dus ik dacht grotere sproeier monteren ik gewoon sproeier 58 geprobeerd en moest toen de luchtschroef op 3 kwart slag open zetten voordat die met die sproeier het beste liep. dus ik zie wel iets verbetering. ik dacht misschien 60 of 62 dat die goed is denk je dit ook?Ja dit klopt. Stotteren is vaak te veel bezine de weinig lucht. Bwaap is te weinig benzine, te veel lucht.
Als je toevallig uit Arnhem komt dan heb ik wel ringetje die je onder de sproeier kan plaatsen.
Het lijkt me handig om op voorhand je carburateur/luchtfilter schoon te hebben en valse lucht uit te sluiten. Hij loopt wel lekker stationair en eerst op de choke? Of loopt hij niet electrisch gestuurd op de choke bij een 2t?
Als je bougie wittig ziet na inrijden op vol gas, dan staat je scooter wat arm afgesteld.
Ja ik denk het ook. Heb mijn Vespa 4T ook ruim afgesteld. Volgens mij heeft een 2T geen acceleratie pomp toch? Op welke manier stel je de luchtschroef af?
Je kan de gasnaald niet een tikkie omhoog zetten ofwel? Dan komt hij ook rijker in benzine te staan.
Als je eerst een kleine slag geeft met de gashendel komt hij wel op toeren als je hem dan verder door trekt zeg maar?
Kijk ook even naar de bougie wat ik eerder zei... dat is eigenlijk het medium om te kijken of je goed bezig bent en wordt zelfs in de auto/motorsport gebruikt.
In het begin kost het misschien wat sproeiers/onderzoek, maar dan krijg je vanzelf meer feeling en begrijp je wat je doet.
Dacht ik al vanwege de milieu eisen zekers. Thanks.2t heeft geen acceleratie pomp nodig. Deze zit alleen op een 4takt.