zip 2 takt voltage VEELS te hoog

Kelvinsp1x

New Member
Beste forum leden, ik heb recentelijk en nogal heel vervelend probleem met mijn zip 2t180.

Dit probleem heeft zich nooit eerder voorgedaan en is plotseling gekomen. Ik kick hem aan, ik merk dat mijn kosso temperatuur meter het opeens amper meer doet. Mhm, vreemd. Ik rij een half dagje verder, koplamp kapt ermee (brand door), 5 minuten daarna zijn ledjes aan de beurt voorkant. Niks doet het meer op dit punt.

Als ik gas geef, dan gaan me ledjes opeens aan & flikkeren heel hevig [zie media]. Waneer ik gas loslaat gaan ze weer uit. Doorgemeten op de accu, die springt direct naar 19 volt.
Nu zal je zeggen, standaard verhaal spanningsregelaar defect? Dat is het dus niet. Zit een nieuwe in die ik gister nog heb aangeschaft.

Wat ik ook heb gemerkt met het doormeten is dat de voltage op de accu CONSTANT op 19 blijft, en niet verminderd.

Iemand enig idee in godsnaam? :sweatsmile:

(zip heeft 4t 50cc kabelboom)

Misschien nog handig om te weten is dat het geen beun is, helemaal standaard voor de rest. & Elektra start heeft nooit gewerkt op 1 of andere manier.

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Of op 1 of andere manier wordt de wisselspanning met de gelijkspanning gekoppeld.
Meet de massaverbinding van je achterlicht eens door.
Als deze los ligt of een weerstand vertoont tov de min-pool van je accu koppel je de 12V wisselspanning van je verlichting met de gelijkspanning van je accu als je remt en worden beide spanningen gesuperponeerd.
 
Blijft toch de regelaar verdacht , ook een nieuwe kan stuk zijn , zou tot 14,5 volt af moeten regelen , wat hij dus niet doet.
Dankjewel voor je reactie, maar dat lijkt me toch niet? De kans is niehiel dat een nieuwe regelaar "defect" blijkt te zijn.
Post automatically merged:

Of op 1 of andere manier wordt de wisselspanning met de gelijkspanning gekoppeld.
Meet de massaverbinding van je achterlicht eens door.
Als deze los ligt of een weerstand vertoont tov de min-pool van je accu koppel je de 12V wisselspanning van je verlichting met de gelijkspanning van je accu als je remt en worden beide spanningen gesuperponeerd.
Ik zal dit eens proberen. Me voorlampen doen ook heel vreemd. Zoals je ziet geeft ie half knipperlicht & half normaal licht aan. Ook blijft me knipperlicht lampje op me dashboard permanent schijnen. Lijkt wel alsof er dingen kapot zijn gegaan ook behalve elektra.
 
De kans is niehiel dat een nieuwe regelaar "defect" blijkt te zijn.
Hoezo? Kan heel goed hoor, zal de eerste keer niet zijn dat een nieuw geleverd onderdeel ook niet goed functioneert. Juist door die aanname dat het dat niet is, sluit je een zeer waarschijnlijke mogelijkheid al meteen uit. Meten is weten ...... Ik ben jarenlang servicemonteur geweest en ben regelmatig tegen een defect nieuw onderdeel aangelopen. Weliswaar niet in de automotive of brommers, maar dat maakt niet uit.
 
Hoezo? Kan heel goed hoor, zal de eerste keer niet zijn dat een nieuw geleverd onderdeel ook niet goed functioneert. Juist door die aanname dat het dat niet is, sluit je een zeer waarschijnlijke mogelijkheid al meteen uit. Meten is weten ...... Ik ben jarenlang servicemonteur geweest en ben regelmatig tegen een defect nieuw onderdeel aangelopen. Weliswaar niet in de automotive of brommers, maar dat maakt niet uit.
Dat is inderdaad waar Rob, bedankt voor je mening. Hij wordt toch met professionele hulp aanstaande woensdag doorgemeten bij een zaak waar ik al jaren kom, dus die zullen er meer uitkrijgen geloof ik.
 
Back
Top