Zip 180cc subframe help

Fikret

New Member
Veel topics hierover maar toch niet helemaal duidelijk hoe ik mijn probleem oplos. Ik heb namelijk 2 problemen waar ik niet echt uit kom.

Ik ben een 180cc zip 2000 aan t bouwen met een hexagon blok. Het 2t subframe die ik heb gekocht is al aangepast en past goed tussen mijn blok. Nu is dus het probleem zodra ik het 2t subframe monteer hoe die origineel hoort te zitten dan zit ik best aan de krappe kant met ruimte tussen de cilinderkop en het frame. Nu weet ik dat je deze kan omdraaien en dat deze dan beter uitkomt alleen bij het om zijn kop monteren van het subframe past deze net niet door de bolling op het subframe nu heb ik lichtjes met een slijptol dit wat vlakker gemaakt nu past die wel maar nogsteeds staat die goed onder druk dat is probleem 1. Probleem 2 is zodra ik mijn voorbocht wil monteren komt die tegen het subframe aan waardoor ik 1 moertje goed erop kan draaien en de andere niet wie O wie helpt mij hiermee want ik weet dat het mogelijk is alleen is dit de eerste keer dat zoiets me overkomt alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Je moet er ook geen subframe onder monteren maar een swingarm onder lassen. Anders heb je zo een krom frame of lig je met je kanus op het asfalt je tanden te tellen als het spul breekt na een kalou dikke wheelie maar je kan je subframe inslijpen beetje buigen en weer terug lassen. Tweewielersnoord heeft op Youtube een filmpje staan erover. Zal hem straks ff opzoeken
 
Veel topics hierover maar toch niet helemaal duidelijk hoe ik mijn probleem oplos. Ik heb namelijk 2 problemen waar ik niet echt uit kom.

Ik ben een 180cc zip 2000 aan t bouwen met een hexagon blok. Het 2t subframe die ik heb gekocht is al aangepast en past goed tussen mijn blok. Nu is dus het probleem zodra ik het 2t subframe monteer hoe die origineel hoort te zitten dan zit ik best aan de krappe kant met ruimte tussen de cilinderkop en het frame. Nu weet ik dat je deze kan omdraaien en dat deze dan beter uitkomt alleen bij het om zijn kop monteren van het subframe past deze net niet door de bolling op het subframe nu heb ik lichtjes met een slijptol dit wat vlakker gemaakt nu past die wel maar nogsteeds staat die goed onder druk dat is probleem 1. Probleem 2 is zodra ik mijn voorbocht wil monteren komt die tegen het subframe aan waardoor ik 1 moertje goed erop kan draaien en de andere niet wie O wie helpt mij hiermee want ik weet dat het mogelijk is alleen is dit de eerste keer dat zoiets me overkomt alvast bedankt

alles wat met origineel subframe gedaan wordt raad ik af!

maar goed ik wil je toch verder helpen.
welk subframe heb je? sommige subframes met een enkele arm werken niet weet ik wel. zip 2000 en aprilia SR hebben die dacht ik.
zelf heb ik ervaring gehad met een zip type 3 subframe omdraaien en dit past perfect (op een type 3 dan).

kijk eens naar Farotube zijn subframe, deze zijn er voor gemaakt!
wel beetje prijzig maar wie hondertachtigggg wil rijden moet er ook wat voor overhebben.
 
alles wat met origineel subframe gedaan wordt raad ik af!

maar goed ik wil je toch verder helpen.
welk subframe heb je? sommige subframes met een enkele arm werken niet weet ik wel. zip 2000 en aprilia SR hebben die dacht ik.
zelf heb ik ervaring gehad met een zip type 3 subframe omdraaien en dit past perfect (op een type 3 dan).

kijk eens naar Farotube zijn subframe, deze zijn er voor gemaakt!
wel beetje prijzig maar wie hondertachtigggg wil rijden moet er ook wat voor overhebben.
Dat klopt zeker ja tis meer dat ik hem nu ff tijdelijk aan de praat krijg heb hem past gekocht wil eerst beetje ermee rijden en Wnr ik er een 180 cilinder onder gooi dan pak ik alles in één keer
 
Dat klopt zeker ja tis meer dat ik hem nu ff tijdelijk aan de praat krijg heb hem past gekocht wil eerst beetje ermee rijden en Wnr ik er een 180 cilinder onder gooi dan pak ik alles in één keer
wat voor voorbocht heb je ? ik weet namelijk dat een RVS moeilijk past met een 2T subframe.

heb je toevallig wat foto's?
 
Filmpje niet meer opgezocht zeker?
Hier word namelijk precies jou probleem behandeld en hoe je het oplost

Dankjewel dit moet ik dan ook gaan doen
Post automatically merged:

Nu is mijn volgende probleem hij start niet. Ik heb compressie maar het is iets minder dan normaal en ik denk dat dit komt omdat me koelvloeistof slangen niet aangesloten zijn. Dus ook niet gevuld met koelvloeistof kan het daarom zijn dat die niet wilt starte omdat die compressie verliest door deze waterkoeling tutjes want, ik heb een vonk. Benzine krijgt die als het goed is want zodra ik aan t vacuüm slang zuig komt er benzine heb eigenlijk nog niet getest met het vacuüm slang erop Endan de benzine slang eraf te trekken besef ik nu maar goed. Stel dat dat het ook niet is waarmee zou het eventueel nogmeer mee te maken kunnen hebben? Carburateur is std mikuni 20,5 met sproeier 95 membraam is std luchtfilter is std en het betreft een hexagon 125cc voor nu nog. Owja uitlaat is ook std
 
Last edited:
Zonder koelvloeistof moet hij gewoon lopen. bezine uit de kraan betekent niet automatisch benzine in de cilinder. draai de bougie eruit spuit wat benzine in de kop bougie weer terug en kijken of hij dan wel pakt.
 
Zonder koelvloeistof moet hij gewoon lopen. bezine uit de kraan betekent niet automatisch benzine in de cilinder. draai de bougie eruit spuit wat benzine in de kop bougie weer terug en kijken of hij dan wel pakt.
Nu start ie als ik me hand voor de carb doe van de luchtinlaat. Paar keer probeer te starten en vervolgens. Wnr ik me hand weg trek dan probeer te starten dan start die fftjes, loopt die en daarna valt die uit. Wat kan het zijn en mijn choke is trouwens niet aangesloten dit ivm kabelboom aanpassen (moet ik nog doen)
Post automatically merged:

Zie hier me scooter fftjes lopen en vervolgens gelijk uit. Hierna krijg ik hem heel moeilijk weer aan. (Ja me uitlaat lekt hij zit nog niet goed gemonteerd bij de cilinder)
 
Last edited:
Back
Top